• Посилання скопійовано

Чи потрібно кожного дня виписувати документи на відвантаження товару?

Товар відвантажується зі складу декілька разів (щодня). Постачальник відмовляється виписувати видаткові накладні кожного дня та пропонує виписувати накладну останнім днем місяця. Чи можна виписувати зведену видаткову накладну, а до неї прикріплювати реєстр товарно - транспортної накладної? Чи треба виписувати документи на відвантаження товару кожного дня?

Одразу зауважимо, що товарно - транспортна накладна, якою оформляється перевезення товару, є також первинним документом. ТТН виконує роль первинного документа не тільки  для розрахунків за перевезення вантажу. За своїм визначенням товарно-транспортна накладна - це єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку.

Отже, у формі №1-ТН є всі обов’язкові реквізити, як того вимагає ст. 9 Закону про бухоблік та п. 2.4 Положення №88, зокрема, дата відомості про вантаж.  

Тому постачальник повинен виписати ТТН у такій кількості примірників, щоб залишилося всім сторонам.  На складі у всі примірники ТТН записують фактичну кількість вінвантаженого товару. Далі, ТТН (по одному примірнику) залишиться у продавця, перевізника (експедитора) та покупця. У цьому випадку ТТН є  первинним документом,  який містить відомості про господарські операці, в даному випадку, операцію відвантаження товару та надану послугу перевезення.

За підсумками місяця можна додатково виписувати внутрішній первинний документ між продавцем та покупцем, наприклад акт, в якому буде зазначено вся кількість відвантаженого товару протягом місяця.

Пам’ятайте, що ч. 5 ст. 9 Закону про бухоблік вказує, що господарські операції повинні бути відображені в облікових регістрах у тому звітному періоді, в якому вони були здійснені. Підприємство-покупець має можливість відобразити операції вчасно (в місяці, коли операція придбання товару фактично мала місце) на підставі внутрішнього первинного документа (акта). Господарські операції, наведені у внутрішньому первинному документі (акті), оцінюються в порядку, визначеному НП(С)БО або МСФЗ (це нова норма п. 2.6 Положення № 88, яка діє з 26.05.2017 р). 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Що робити, якщо перевізник на заміну CMR надав етикетку?
    Підприємство від перевізника отримало транспортну етикетку на міжнародне перевезення, а не CMR. В етикетці зазначено вантаж, маршрут та немає печатки перевізника. Чи достатньо такої етикетки для документального підтвердження міжнародного перевезення вантажу?
    16.02.2024283
  • Винаймання будинку у фізособи для проживання у відрядженні: підтвердні документи
    Працівники, перебуваючи у довготривалому відрядженні, орендують будинок для проживання у приватної особи (не готель, не ФОП). Які необхідно отримати документи, що підтвердять факт проживання?
    14.02.2024562
  • Оформлення CMR при мультимодальних перевезеннях
    ФОП-перевізник отримав від замовника вантаж із залізничного вагону у Львові і перевіз до Житомира. Вантаж розмитнюватиметься у Києві. Замовник оформив перевезення CMR, а не ТТН, де завантаження і розвантаження в Україні. На його погляд, це мультимодальне перевезення, яке оформляється CMR, а не ТТН. Це правильно? Як оформляти CMR?
    13.02.202483
  • Виправлення помилок в первинних документах, створених в паперовій формі
    Благодійна організація надала благодійну допомогу (генератори) бюджетній установі. В акті приймання-передачі виявлено невідповідність, зокрема, неправильно вказано ціну. Бюджетна установа вже відзвітувала. Як виправити помилку в первинному документі? Які дані відобразити у звіті: з урахуванням виявленої помилки чи без?
    31.01.2024103
  • Starlink для військового підрозділу: документальне оформлення
    Для працівника, який воює, і його підрозділу компанія придбала систему Starlink. Як документально правильно оформити передачу і передати право користування (щомісячна абонплата за користування системи)?
    25.10.2023121