• Посилання скопійовано

Зазначення кількості постачання у дробовому розмірі, що відповідає частині поставлення обладнання не буде помилкою

З постачальником укладено договір на постачання обладнання. В специфікації обладнання зазначається одним цілим з одиницею виміру – 1 шт. Передоплата за таке обладнання перераховувалась частинами, тож податкові накладні виписані на дробову кількість. Постачання обладнання відбувається частинами, при цьому в видаткових накладних зазначається також дробова кількість обладнання. Чи можливе таке оформлення видаткових документів?

Згідно з п. 1.4 Методичних рекомендацій №2 підприємство самостійно встановлює одиниці натурального визначення запасів, порядок їх аналітичного обліку, правила документообороту і технологію обробки облікової інформації, форми первинних документів, що використовуються для оформлення руху запасів.

Відповідно підприємство постачальник самостійно встановлює номенклатуру продукції яку виготовляє та її одиниці виміру. 

Згідно з ст. 9 Закону про бухоблік підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. В свою чергу первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію.

Отже, оприбутковувати основні засоби від постачальника необхідно саме на підставі видаткової накладної, що надається ним. Наразі законодавчі та методологічні акти не містять заборони зазначення в видатковій накладній дробової кількості товару при його частковій поставці. Тож, на нашу думку, зазначення кількості постачання у дробовому розмірі, що відповідає частині поставлення обладнання не буде помилкою.

Для уникнення подібної ситуації сторони могли в договорі додати відповідну специфікацію обладнання, що постачається і відповідно зазначати її у податкових накладних та видаткових при постачанні цих частин. Однак зважайте, що в такому випадку номенклатура податкової накладної повинна відповідати номенклатурі, що зазначена в первинних документах (договорі та видатковій накладній).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Що робити, якщо перевізник на заміну CMR надав етикетку?
    Підприємство від перевізника отримало транспортну етикетку на міжнародне перевезення, а не CMR. В етикетці зазначено вантаж, маршрут та немає печатки перевізника. Чи достатньо такої етикетки для документального підтвердження міжнародного перевезення вантажу?
    16.02.2024284
  • Винаймання будинку у фізособи для проживання у відрядженні: підтвердні документи
    Працівники, перебуваючи у довготривалому відрядженні, орендують будинок для проживання у приватної особи (не готель, не ФОП). Які необхідно отримати документи, що підтвердять факт проживання?
    14.02.2024562
  • Оформлення CMR при мультимодальних перевезеннях
    ФОП-перевізник отримав від замовника вантаж із залізничного вагону у Львові і перевіз до Житомира. Вантаж розмитнюватиметься у Києві. Замовник оформив перевезення CMR, а не ТТН, де завантаження і розвантаження в Україні. На його погляд, це мультимодальне перевезення, яке оформляється CMR, а не ТТН. Це правильно? Як оформляти CMR?
    13.02.202484
  • Виправлення помилок в первинних документах, створених в паперовій формі
    Благодійна організація надала благодійну допомогу (генератори) бюджетній установі. В акті приймання-передачі виявлено невідповідність, зокрема, неправильно вказано ціну. Бюджетна установа вже відзвітувала. Як виправити помилку в первинному документі? Які дані відобразити у звіті: з урахуванням виявленої помилки чи без?
    31.01.2024104
  • Starlink для військового підрозділу: документальне оформлення
    Для працівника, який воює, і його підрозділу компанія придбала систему Starlink. Як документально правильно оформити передачу і передати право користування (щомісячна абонплата за користування системи)?
    25.10.2023122