• Посилання скопійовано

Відпуск товару за неправильно оформленою довіреністю не допускається

У довіреності зазначене одне найменування ТМЦ, а в накладній під цю довіреність — інше (синонім слова). Наскільки це проблематично? Чи мали ми право відпускати товар за такою довіреністю? Чим нам це загрожує?

Відповідно до п. 6 Iнструкцій №991, під час виписування довіреності перелік цінностей, що отримуються за нею (графа у бланку «Найменування цінностей») повинен обов’язково наводитися із зазначенням найменування та кількості таких цінностей, незалежно навіть від того, чи містяться такі відомості у документах на відпуск (у наряді, рахунку, договорі, замовленні, накладній тощо).

Отже, у довіреності має бути зазначене точне найменування отриманого товару — те, під яким він значиться у продавця на складі. Синонім такої назви у довіреності використовуватися не може: інакше або вона, або документ на відпуск товару, до якого її заповнюють, складені неправильно.

1- Iнструкція про порядок реєстрації виданих, повернених і використаних довіреностей на отримання цінностей, затверджена наказом Мінфіну України від 16.05.96 р. №99.

Відпускати товар за неправильно заповненою довіреністю підприємство не має права. Це прямо встановлено пп. «а» п. 12 Iнструкції №99. Які наслідки це може спричинити?


По-перше, посадовим особам підприємства-постачальника загрожує адмінштраф за незабезпечення належного стану первинного обліку (ч. 1 ст. 186-3 КпАП): у розмірі від 3 до 5 н. м. д. г. (51 — 85 грн); а якщо порушення припуститься підприємець, то йому загрожуватиме адмінштраф у розмірі від 10 до 15 н. м. д. г. (170 — 255 грн). Адже довіреність є первинним документом, і її було оформлено неправильно, а відпуск товарів за нею було проведено. Щоправда, накладати адмінштраф за цією статтею можуть тільки працівники органів статистики. А оскільки стан первинного обліку у підприємств вони перевіряють украй рідко (хоча і мають на це право відповідно до ст. 13 Закону від 17.09.92 р. №2614-ХII «Про державну статистику»), то загроза такого штрафу є радше теоретичною.

По-друге, довіреність є документом, що підтверджує відпуск товару саме покупцеві, скоріше, його довіреній особі. Довіреність оформляється, як ми вже зазначали, обов’язково (виняток — за централізовано-кільцевими постачаннями (встановлено п. 13 Iнструкції №99). Відсутність правильно оформленої довіреності ставить під сумнів відпуск товару покупцеві. А недобросовісний покупець може і скористатися цим, відмовившись оплачувати такий товар. У кращому випадку факт відвантаження буде доведено у суді й оплата надійде із запізненням. У гіршому — факт відвантаження довести не вдасться і вартість товару доведеться списати за рахунок власного прибутку.

Відповідальність за такий неправомірний відпуск лягає на посадових осіб постачальника, які мають право підписувати первинні документи на відпуск товару (п. 15 Iнструкції №99). Це можуть бути завскладом, керівник підприємства тощо відповідно до посадових інструкцій і наказів по підприємству. Що передбачає така відповідальність? Те, що матеріальний збиток, понесений підприємством внаслідок такого порушення, такі посадові особи будуть зобов’язані відшкодувати. I оскільки, відповідно до ст. 135-1 КЗпП, працівники, які відпускають товари, укладають письмовий договір про повну матеріальну відповідальність, відповідно до ст. 134 КЗпП вони повинні будуть відшкодувати заподіяний їхніми діями збиток працедавцеві у повному обсязі у порядку, встановленому законодавством.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Що робити, якщо перевізник на заміну CMR надав етикетку?
    Підприємство від перевізника отримало транспортну етикетку на міжнародне перевезення, а не CMR. В етикетці зазначено вантаж, маршрут та немає печатки перевізника. Чи достатньо такої етикетки для документального підтвердження міжнародного перевезення вантажу?
    16.02.2024299
  • Винаймання будинку у фізособи для проживання у відрядженні: підтвердні документи
    Працівники, перебуваючи у довготривалому відрядженні, орендують будинок для проживання у приватної особи (не готель, не ФОП). Які необхідно отримати документи, що підтвердять факт проживання?
    14.02.2024575
  • Оформлення CMR при мультимодальних перевезеннях
    ФОП-перевізник отримав від замовника вантаж із залізничного вагону у Львові і перевіз до Житомира. Вантаж розмитнюватиметься у Києві. Замовник оформив перевезення CMR, а не ТТН, де завантаження і розвантаження в Україні. На його погляд, це мультимодальне перевезення, яке оформляється CMR, а не ТТН. Це правильно? Як оформляти CMR?
    13.02.202492
  • Виправлення помилок в первинних документах, створених в паперовій формі
    Благодійна організація надала благодійну допомогу (генератори) бюджетній установі. В акті приймання-передачі виявлено невідповідність, зокрема, неправильно вказано ціну. Бюджетна установа вже відзвітувала. Як виправити помилку в первинному документі? Які дані відобразити у звіті: з урахуванням виявленої помилки чи без?
    31.01.2024110
  • Starlink для військового підрозділу: документальне оформлення
    Для працівника, який воює, і його підрозділу компанія придбала систему Starlink. Як документально правильно оформити передачу і передати право користування (щомісячна абонплата за користування системи)?
    25.10.2023129