• Посилання скопійовано

Комиссия на покупку оборудования. Обязательно ли указувать в отчете комиссионера продавца оборудования? Заменяет ли отчет комиссионера акт выполненных услуг?

Компания выступает комиссионером по договору и закупает оборудование для своего заказчика – комитента. 1) Является ли обязательным указание продавца оборудования в отчете комиссионера? 2) Заменяет ли отчет комиссионера акт оказанных услуг?

Гражданский кодекс Украины (ст. 1022) не содержит требований к отчету комиссионера. Если это необходимо, стороны договора комиссии могут самостоятельно установить требования к отчету комиссионера или утвердить его форму. Сведения о третьем лице, в данном случае – поставщике оборудования, не обязательно отражать в отчете. Указание в отчете комиссионера данных о третьем лице – это скорее исключение, чем правило, комиссионер очень часто бывает не заинтересован в раскрытии такой информации.

Считаю, что при определенных условиях отчет комиссионера может заменять акт оказанных по договору комиссии услуг, то есть одновременно выполнять роль первичного документа бухгалтерского учета. Для этого необходимо, чтобы отчет комиссионера соответствовал всем требованиям относительно первичных документов, в том числе – содержал подписи уполномоченных лиц обеих сторон договора. Требования к оформлению первичных документов бухгалтерского учета и обязательных реквизитах «первички» определены в Законе «О бухгалтерском учете и финансовой отчетности в Украине», а также в Положении о документальном обеспечении записей в бухгалтерском учете.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Гарный Дмитрий

Джерело: Киевский центр поддержки и развития бизнеса

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Що робити, якщо перевізник на заміну CMR надав етикетку?
    Підприємство від перевізника отримало транспортну етикетку на міжнародне перевезення, а не CMR. В етикетці зазначено вантаж, маршрут та немає печатки перевізника. Чи достатньо такої етикетки для документального підтвердження міжнародного перевезення вантажу?
    16.02.2024283
  • Винаймання будинку у фізособи для проживання у відрядженні: підтвердні документи
    Працівники, перебуваючи у довготривалому відрядженні, орендують будинок для проживання у приватної особи (не готель, не ФОП). Які необхідно отримати документи, що підтвердять факт проживання?
    14.02.2024562
  • Оформлення CMR при мультимодальних перевезеннях
    ФОП-перевізник отримав від замовника вантаж із залізничного вагону у Львові і перевіз до Житомира. Вантаж розмитнюватиметься у Києві. Замовник оформив перевезення CMR, а не ТТН, де завантаження і розвантаження в Україні. На його погляд, це мультимодальне перевезення, яке оформляється CMR, а не ТТН. Це правильно? Як оформляти CMR?
    13.02.202484
  • Виправлення помилок в первинних документах, створених в паперовій формі
    Благодійна організація надала благодійну допомогу (генератори) бюджетній установі. В акті приймання-передачі виявлено невідповідність, зокрема, неправильно вказано ціну. Бюджетна установа вже відзвітувала. Як виправити помилку в первинному документі? Які дані відобразити у звіті: з урахуванням виявленої помилки чи без?
    31.01.2024104
  • Starlink для військового підрозділу: документальне оформлення
    Для працівника, який воює, і його підрозділу компанія придбала систему Starlink. Як документально правильно оформити передачу і передати право користування (щомісячна абонплата за користування системи)?
    25.10.2023122