Главная Все консультации Учет и отчетность Другое

Зміна назви товару при продажу: чи правомірно?

Підприємство під час роздрібної торгівлі зробило гучнішою назву товару, який придбаває у постачальників. При цьому код УКТ ЗЕД не змінюється. Чи правомірне таке перейменування? Які документи потрібно складати? Які негативні наслідки можливі для підприємства?

Запитання:

Підприємство під час роздрібної торгівлі робить гучнішою назву товару, який придбає у постачальників. Наприклад, у прибуткових та податкових накладних від постачальника зазначено: чайник, мікрохвильовка, шампунь, а у видаткових і податкових накладних під час продажу: електрочайник 1,5л 220Вт, піч мікрохвильова ТМ «Прованс», шампунь зволожуючий з кератином. При цьому код УКТ ЗЕД не змінюється. Чи правомірне таке перейменування? Які документи потрібно складати? Які негативні наслідки можливі для підприємства?

 

Відповідь:

Коди товарів згідно з УКТ ЗЕД затверджено Законом «Про Митний тариф України» №584.

Класифікація товарів в УКТ ЗЕД здійснюється за правилами, викладеними у додатку до Закону №584. Ці правила полягають у тому, що назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТ ЗЕД. Для юридичних цілей класифікація товарів в УКТ ЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого, відповідно до таких правил.

У разі, коли товар на перший погляд (prima facie) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється так: перевага надається тій товарній позиції, у якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис. 

Проте в разі коли кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається більш повний або точніший опис цього товару.

Товар, який не може бути класифікований згідно з вищезазначеними правилами, класифікується в товарній позиції, яка відповідає товарам, що найбільше подібні до тих, що розглядаються.

Отже, найменування товарної позиції УТК ЗЕД може зазначатися узагальнено навіть порівняно з первинними документами. При цьому назва підгрупи може зазначатися як «інші» в межах назви розділу чи груп.

Тому вирішальним є саме код УТК ЗЕД, який необхідно зазначати, зокрема, в податковій накладній, оскільки найменування товарної позиції поширюється на загальні характеристики певного товару.

Порядок приймання, підготовки до продажу та продажу непродовольчих товарів через роздрібну торговельну мережу регламентують Правила роздрібної торгівлі непродовольчими товарами, затверджених наказом Мінекономіки №104.

Правила №104 поширюються на всіх суб'єктів господарювання на території України незалежно від форм власності, які пройшли держреєстрацію в установленому порядку та здійснюють діяльність у сфері роздрібної торгівлі непродовольчими товарами.

Норми п. 16 розд. І Правил №104 зобов'язують працівників суб'єкта господарювання під час продажу непродовольчих товарів вітчизняного та іноземного виробництва надавати споживачам необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію в супровідній документації, що додається до продукції, на етикетці, а також у маркуванні чи іншим способом (у доступній наочній формі), прийнятим для окремих видів товарів, зокрема, щодо:

  • назви товару, найменування або відтворення знака для товарів і послуг, за якими вони реалізуються;
  • основних властивостей товару, номінальної кількості (маси, об'єму тощо), умов використання;
  • найменування та місцезнаходження виробника (виконавця, продавця) і підприємства, яке здійснює його функції щодо прийняття претензій від споживача, а також проводить ремонт і технічне обслуговування.

Нормативно-правовими актами, у т. ч. технічними регламентами, можуть бути встановлені додаткові вимоги до змісту інформації про продукцію.

Зразки електропобутових товарів повинні мати короткі анотації щодо основних технічних характеристик (п. 6 гл. 4 розд ІІ Правил №104).

При маркуванні прозорих парфумерно-косметичних товарів на лицьовому боці етикетки може зазначатися тільки назва товару, інші дані вказуються на зворотному боці етикетки.

Маркувальні дані можуть розміщуватися безпосередньо на упаковці парфумерно-косметичних товарів (на корпусі банки, коробки, пенала, туба, футляра тощо) та куску мила (абз. 2-3 п. 2 гл. 10 розд. ІІ Правил №104).

Найбільший Instagram-канал для бухгалтерів в Україні

Таким чином, в ситуації, яка розглядається, перейменування товарів не відбувається. Просто суб’єкт господарювання на виконання вимог, встановлених п. 16 розд. І Правил №104, в супровідній документації, що додається до товарів, які продаються, зазначає необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про такі товари щодо торгівельної марки, основних властивостей товару, номінальної кількості (маси, об'єму тощо), найменування та місцезнаходження виробника тощо.

Також про відмінності найменування товару у прибуткових та видаткових документах читайте тут та тут>>

Доступ к полному тексту этой консультации возможен только для подписчиков электронного или бумажного «Дебет-Кредит». Если вы подписчик, пожалуйста, авторизуйтесь.

Или оформите подписку, перейдя по ссылке;  стоимость минимального пакета «Мой ассистент» составляет только 36 грн в месяц.

Спасибо за понимание.

Автор:
Бондаренко Елена
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Учет и отчетность / Другое
Теги:
Торговля , Первичные документы

Комментарии: 0

Новости по теме

Консультации по теме