• Посилання скопійовано

Реабілітація та харчуванням інвалідів: від обліку до документального оформлення

Організація займається реабілітацією та харчуванням інвалідів. Який пакет документів повинен бути для визнання витрат ДФС? Які проведення у бухобліку слід зробити?

Усі юрособи незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, а також системи оподаткування, зобов'язані вести бухоблік та подавати фінзвітність згідно із законодавством. Підставою для бухобліку господарських операцій є первинні документи. Саме ці документи містять відомості про господарські операції.

Відповідно до п. 44.1 ПКУ формування показників податкової звітності, зокрема, Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації (наказ Мінфіну від 17.06.2016 р. №553) на підставі даних, не підтверджених первинними документами забороняється.

Незалежно від галузі діяльності юрособи, для всіх встановлено загальну вимогу щодо наявності обов'язкових реквізитів у первинному документі. Згідно з ч. 2 ст. 9 Закону про бухоблік та п. 2.4 Положення №88, це:

  • назва документа (форми); 
  • дата складання; 
  • назва підприємства, від імені якого складено документ; 
  • зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції; 
  • посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; 
  • особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Первинні документи складаються на бланках типових і спеціалізованих форм, затверджених відповідним органом державної влади. Документування господарських операцій може здійснюватись із використанням виготовлених самостійно бланків, які повинні містити обов'язкові реквізити. 

У сфері громадського харчування рекомендуємо відображати операції у бухобліку відповідно до Методрекомендацій №157. Особливості обліку згідно з цими Методрекомендаціями такі:

1) усі витрати, понесені на приготування страв (зарплата з нарахуваннями працівників, амортизація обладнання тощо), крім матеріальних, включаються не до виробничої собівартості продукції, а до складу витрат на збут (рахунок бухобліку - 93);

2) методом калькуляції розраховують тільки ціну реалізації кожної страви чи виробу. У основу складання калькуляції покладені норми закладки сировини, встановлені діючими збірниками рецептур. Калькуляція — це первинний розрахунок витрат на одиницю продукції (послуг, робіт), який складається підприємством самостійно для визначення фактичних витрат. Жодної дії у зміні в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства цей документ не підтверджує. Калькуляція за своїм призначенням не відповідає ознакам первинного документа, оскільки нею не фіксуються жодні господарські операції, розпорядження або дозволи на проведення господарської операції (додатково див. лист Мінфіну від 15.02.2013 р. №31-08410-07/23-357/246). Передача продуктів зі складу на кухню для приготування страв здійснюється проведенням: Дт 23 Кт 281;

3) собівартість страв, виробів не розраховується. У бухобліку вартість страв відображається за вартістю продуктів, сировини, з яких вони виготовлені (здійснюється проведення: Дт 282 Кт 23 та одночасно Дт 902 Кт 282).

Структуру документування також викладено у Методрекомендаціях №157:

  • додержання норм витрат (додаток 1);
  • калькуляція;
  • план-меню (додаток 3);
  • акт про реалізацію (якщо здійснюється продаж);
  • товарний звіт (додаток 6). Залишок сировини у звіті, це сальдо на рахунку 23 на кінець періоду.

Це основні моменти щодо ведення бухобліку у галузі громадського харчування. Щодо податкового обліку, то враховуючи те, що особа є неприбутковою організацією, потрібно дотримуватись вимог п. 133.4 ПКУ. Зокрема дотримуватись цільового використання коштів, адже згідно з пп. 133.4.2 ПКУ - доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202414
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202426
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    24.04.20249
  • Нерезидент надав знижку на послуги: нюанси обліку та оподаткування
    Підприємство 22.02.2024 р. отримало експедиторські послуги від нерезидента - 1000 євро. ПН зареєстровано за датою першої події. Нерезидент 15.03.2024 р. надав знижку 200 євро. Окремо це було зафіксовано у додатковій угоді та складено акт коригування. Оплата ще не проводилась. Як відобразити дане коригування в обліку?
    23.04.202414
  • Як відобразити в обліку ВПА, якщо підприємство отримало податковий збиток?
    Підприємство отримало збиток за результатами звітного року в сумі 600 тис. грн. Податковий збиток складає 100 тис. грн (збільшуючі постійні різниці 300 тис. грн, тимчасові 200 тис. грн). Як в обліку та звітності відобразити ВПА? Також підприємство утримує податок при виплаті доходів нерезиденту. Як відобразити це утримання в обліку та декларації?
    23.04.202427