• Посилання скопійовано

Визнання витрат в бухобліку у разі участі у виставці

На підставі яких документів можна визнавати витрати в бухобліку, понесені у разі участі у виставці?

Проведення виставки  пов’язано з рекламною діяльністю. Це випливає із визначення виставки яке затверджено ст. 1 Закону про рекламу. Так, спеціальні  виставкові  заходи  -  заходи, які здійснюються з метою просування   відповідного  товару  на  ринок,  проводяться організовано  у певному приміщенні або на огородженому майданчику (у  тому  числі  в  місцях реалізації товару) у визначені строки, розраховані   на  зацікавлених  та/або професійних  відвідувачів, організатор  яких  обмежив  відвідування заходу тими особами, яким відповідно  до  законодавства  дозволяється  продавати товар,  що демонструється.

Тому витрати на участь у виставці є складовою витрат на рекламу. А за п. 19 П(С)БО 16 витрати на рекламу та маркетинг включаються до витрат на збут. Звісно для відображення в бухобліку таких витрат потрібно мати у наявності підтвердні первинні документи. 

Тому для участі у виставці потрібно мати відповідне рішення керівника, щоб цю діяльність можна було віднести до господарської. В такому рішенні (що підтверджується наказом, розпорядженням по підприємству) вказується мета участі у виставці.

Додатково має бути складено та затверджено керівництвом: 

• план підготовки до проведення участі у виставці;

• кошторис витрат;

• накладні (акти) на відпуск товару відповідальній особі;

• звіт про участь у виставці і акт на списання розданої рекламної продукції;

• первинні документи щодо оплати участі у виставці.

Всі ці документи й будуть документальним підтвердженням понесених витрат. 

Зазначимо, що наразі нормами ПКУ не встановлено податкової різниці щодо витрат на рекламні заходи. Тому навіть для тих платників податку на прибуток, які повинні коригувати визначений фінрезультат за П(С)БО та МСФЗ на податкові різниці, ніяких наслідків не буде.

Детально про облік та документальне підтвердження участі у виставці читайте також у статті>>> 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    Сьогодні 13:2313
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    Сьогодні 12:0621
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    Сьогодні 10:197
  • Нерезидент надав знижку на послуги: нюанси обліку та оподаткування
    Підприємство 22.02.2024 р. отримало експедиторські послуги від нерезидента - 1000 євро. ПН зареєстровано за датою першої події. Нерезидент 15.03.2024 р. надав знижку 200 євро. Окремо це було зафіксовано у додатковій угоді та складено акт коригування. Оплата ще не проводилась. Як відобразити дане коригування в обліку?
    23.04.202414
  • Як відобразити в обліку ВПА, якщо підприємство отримало податковий збиток?
    Підприємство отримало збиток за результатами звітного року в сумі 600 тис. грн. Податковий збиток складає 100 тис. грн (збільшуючі постійні різниці 300 тис. грн, тимчасові 200 тис. грн). Як в обліку та звітності відобразити ВПА? Також підприємство утримує податок при виплаті доходів нерезиденту. Як відобразити це утримання в обліку та декларації?
    23.04.202427