• Посилання скопійовано

Квартира для працівників у відрядженні: нюанси бухобліку та ПДВ

Підприємство придбало квартиру, яка буде використовуватись виключно для проживання відряджених працівників. Чи можна нараховувати амортизацію на вартість квартири в податковому обліку? Як обліковувати оплату комунальних послуг? Чи буде право на кредит з ПДВ?

Бухоблік

Квартира як об’єкт бухобліку відноситься до матеріальних активів, а саме - основних засобів групи «Будинки та споруди». 

Придбання квартири відображається проведенням:

1) На вартість придбання квартири без ПДВ:

  • Дт 152 Придбання (виготовлення) основних засобів;
  • Кт 631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками.

2) На суму податкового кредиту з ПДВ (докладніше про це – далі):

  • Дт 641/ПДВ  Розрахунки за ПДВ;
  • Кт 631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками

Введення квартири в експлуатацію відображається проведенням:

  • Дт 103 Будинки та споруди;
  • Кт 152 Придбання (виготовлення) основних засобів

Порядок віднесення до витрат суми амортизації квартири та витрат на оплату комунальних послуг буде залежати від напрямку її експлуатації. Якщо квартира використовується для проживання працівників підприємства під час відряджень, суму її амортизації доцільніше відносити до складу адміністративних витрат:

  • Дт 92 Адміністративні витрати;
  • Кт 131 Знос основних засобів

Призначення квартири для проживання в ній відряджених працівників має бути зафіксовано в акті введення в експлуатацію основних засобів за формою, затвердженою Наказом  Мінфіну від 13.09.2016 р. №818 у висновку комісії.

 

Амортизація квартири для цілей оподаткування

Визначення ОЗ для цілей оподаткування міститься у пп. 14.1.138 ПКУ. Основні засоби – це матеріальні активи, що призначаються платником податку для використання у господарській діяльності платника податку, вартість яких перевищує 6000 гривень і поступово зменшується у зв'язку з фізичним або моральним зносом та очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких з дати введення в експлуатацію становить понад один рік (або операційний цикл, якщо він довший за рік). Щодо квартири, що розглядається у запитанні, виконуються всі ці умови. 

Зокрема, факт використання квартири у господарській діяльності визнається на підставі того, що квартира призначена (що зафіксовано в акті введення її в експлуатацію) та використовується виключно для проживання відряджених працівників підприємства, що дає можливість не витрачатися на найм житла для таких працівників. У наказах про відрядження таких працівників слід зазначати, що під час відрядження вони будуть проживати в цій квартирі. Сам факт проживання варто зафіксувати у звіті про відрядження, який складається працівником та затверджується керівником підприємства. При виконанні цих умов на вартість квартири нараховується амортизація в податковому обліку згідно норм ст. 138 ПКУ.

Щодо витрат на оплату комунальних послуг та на побутове обслуговування квартири, то на такий випадок ніяких коригувань фінрезультату до оподаткування в ПКУ не передбачено. Ці витрати включаються до фінрезультату для цілей оподаткування.

 

Податковий кредит з ПДВ

Як ми вже з’ясували, квартира викорисовується підприємством в цілях, що відносяться до його господарської діяльності, і це підтверджено документально. Тому сума ПДВ, яка нарахована забудовником на вартість квартири згідно з пп. 197.1.14 ПКУ, включається до сподаткового кредиту підприємства – покупця квартири на загальних підставах. Для нарахування податкових зобов’язань згідно з  пп. «г» п. 198.5 ПКУ підстав немає.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    Сьогодні 12:0591
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    Сьогодні 11:0633
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202422
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202435
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    24.04.202410