• Посилання скопійовано

Облік товарних запасів ФОП виробником

ФОП на загальній системі займається виробництвом борошна, наданням послуг по доробці зернових. Продукцію продає частково за готівку (через РРО). Сушильні агрегати працюють на рідких ПММ. Має багато техніки та обладнання для ведення діяльності. Чи включать в облік ТЗ ПММ, запчастини для ремонту виробничих потужностей, інвентар, спецодяг?

Облік товарних запасів ведеться згідно з Порядком №496 у формі ведення обліку товарних запасів, наведених у додатку до цього Порядку.

Відповідно до пп. 5 п. 2 розд. ІІ Порядку № 496:

  • у графі 7 «Надходження товару» відображається загальна вартість товару відповідно до первинного документа про надходження товару;
  • у графі 8 «Вибуття товару» - загальна вартість товару відповідно до первинного документа про вибуття товарів (крім даних щодо продажу через реєстратор розрахункових операцій / програмний реєстратор розрахункових операцій).

Там же зазначено, що вибуттям товарів для цілей цього Порядку вважається:

  • продаж товарів з розрахунком в безготівковій формі, який здійснено у встановлених законодавством випадках без застосування реєстраторів розрахункових операцій / програмних реєстраторів розрахункових операцій;
  • внутрішнє переміщення товару між належними одній ФОП місцями продажу (господарськими об'єктами) та/або місцями зберігання;
  • знищення або втрата товару;
  • повернення товару постачальнику;
  • використання товарів на власні потреби;

З наведеного можемо зробити висновок, що ФОП, який займається виробництвом, має вести облік всіх товарних запасів, які він придбаває для використання у власній підприємницькій діяльності.

Тобто, в такому обліку потрібно відображати і ПММ, запчастини для ремонту виробничих потужностей, інвентар, спецодяг.

Про окремі особливості обліку товарних запасів у виробничій сфері ми писали тут.

 

Платник ПДВ веде облік товарних запасів з ПДВ чи без ПДВ?

Прямої однозначної відповіді на це питання в Порядку №496 немає. Відсутні поки і роз’яснення податкової з цього питання.

Відповідно до пп. 5 п. 2 розд. ІІ Порядку №496:

  • у графі 7 «Надходження товару» відображається загальна вартість товару відповідно до первинного документа про надходження товару;
  • у графі 8 «Вибуття товару» - загальна вартість товару відповідно до первинного документа про вибуття товарів (крім даних щодо продажу через реєстратор розрахункових операцій / програмний реєстратор розрахункових операцій).

Якщо читати наведені норми Порядку №496 буквально і розуміти формально, то загальна вартість товару відповідно до первинного документа про надходження товару, у графі 7 – це загальна вартість з урахуванням ПДВ. Адже в первинному документі загальна вартість зазначається з ПДВ.

Загальна вартість товару відповідно до первинного документа про вибуття товарів, у графі 8 – це та вартість, яка зазначена у відповідному документі. Наприклад, якщо ФОП у документі на використання товарів на власні потреби, наприклад, у акті списання тощо, зазначив товар без ПДВ, то в цій графі зазначається сума без ПДВ. Якщо ФОП повертає товари постачальнику, в накладній на повернення він може зазначати товари разом з ПДВ. Тому в цьому разі в графі 8 потрібно зазначати товари з ПДВ.

Таким чином, за буквального розуміння, в графі 8 буде зазначатися вартість товару як з ПДВ, так і без ПДВ, залежно від того, як він зазначений у первинному документі.

Але повторимо ще раз, в Порядку №496 цей момент не роз’яснений, консультацій податкової на момент підготовки цього матеріалу, ще немає.

Тому для уникнення непорозумінь може бути доцільним звернутися до податкової за індивідуальною податковою консультацією.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Нерезидент надав знижку на послуги: нюанси обліку та оподаткування
    Підприємство 22.02.2024 р. отримало експедиторські послуги від нерезидента - 1000 євро. ПН зареєстровано за датою першої події. Нерезидент 15.03.2024 р. надав знижку 200 євро. Окремо це було зафіксовано у додатковій угоді та складено акт коригування. Оплата ще не проводилась. Як відобразити дане коригування в обліку?
    23.04.202411
  • Як відобразити в обліку ВПА, якщо підприємство отримало податковий збиток?
    Підприємство отримало збиток за результатами звітного року в сумі 600 тис. грн. Податковий збиток складає 100 тис. грн (збільшуючі постійні різниці 300 тис. грн, тимчасові 200 тис. грн). Як в обліку та звітності відобразити ВПА? Також підприємство утримує податок при виплаті доходів нерезиденту. Як відобразити це утримання в обліку та декларації?
    23.04.202415
  • Виконання інженерних робіт: що в бухобліку?
    Підприємство виконує інженерні роботи, результатом яких є технічна документація. Роботи можуть виконуватися протягом 6 – 9 місяців і будуть передані замовнику в кінці періоду виконання. Витрати виробничої собівартості відображаються на рахунку 23. За роботами отримуються аванси. Чи потрібно на дату балансу визнавати доходи, навіть якщо роботи не передані замовнику?
    22.04.202431
  • Нюанси списання безнадійної заборгованості
    Підприємство має на балансі прострочену дебіторську та кредиторську заборгованість, яка утворилася в період з 2012 по 2018 роки. Коли за нею спливає строк позовної давності, щоб вона стала безнадійною і списати її з балансу? Як відображати списання в бухобліку? Чи нараховувати ПДВ при списанні?
    19.04.20241 808
  • Облік ОЗ та благодійної допомоги неприбуткової організаціїосно
    Неприбуткова організація отримала 10 ноутбуків, як благодійну допомогу, за актом приймання-передачі, але без ціни. 2 ноутбуки за рішенням керівника залишилися на балансі організації для використання в діяльності. Інші 8 передаються іншій неприбутковій організації, також без ціни. Як ці операції відображати в бухгалтерському обліку?
    19.04.202423