• Посилання скопійовано

Збиток від операцій факторингу у податкових витратах

Підприємство згідно з договором про відступлення права вимоги набуло право вимоги від боржника належного виконання сплати суми заборгованості. Надалі цю заборгованість було відступлено за договором факторингу, за ціною 3% від суми заборгованості. Чи має підприємство віднести одержаний збиток на витрати, якщо фактор з клієнтом не розраховувався?

Наприклад, в ІПК ДПСУ від 01.07.2021 р. № 2581/ІПК/99-00-21-02-02-06, від 22.06.2020 р. № 2509/6/99-00-05-05-02-06/ІПК тощо читаємо:

«Розділом ІІІ Кодексу не передбачено різниць для коригування фінансового результату до оподаткування у разі здійснення факторингових операцій.

Отже, такі операції відображаються згідно з правилами бухгалтерського обліку».

Тобто, якщо заборгованість було відступлено за ціною 3% від суми заборгованості, витрати фактично зменшують фінрезультат до оподаткування, який є основою для розрахунку об’єкта оподаткування податком на прибуток (див. пп. 134.1.1 ПКУ). Причому податкові різниці тут не виникають.

Тобто, в термінах запитання, підприємство може віднести одержаний збиток на витрати. Причому відносить на витрати саме в момент здійснення операції факторингу.

Якщо фактор з клієнтом не розрахувався, варто розуміти причину.

Якщо договором факторингу оплата передбачена, але фактор затримує оплату, заборгованість набуває ознак сумнівної. За такою заборгованістю потрібно нарахувати резерв сумнівних боргів. Як це робити, хто може не створювати резерву, як відображати в обліку і як застосовувати податкову різницю, можна почитати, приміром, тут.

Якщо ж заборгованість стає безнадійною, вона списується з балансу. Про особливості списання, бухгалтерського, податкового обліку можна почитати, приміром, тут.

***

Читайте також:

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Поставка основного засобу резиденту за трьохстороннім договором, де платник-нерезидент: облік та оподаткування
    Підприємство уклало трьохсторонній договір на поставку автобусів дитячому садку, де платником є нерезидент. Оплата в євро. Перша частина оплати 10% - 02.01.2024 р., друга 90% - 14.02.2024 р. ПДВ у складі ціни. Поставка автобуса відбулася 15.02.2024 р. Який порядок відображення в обліку та складання ПН?
    27.03.202411
  • Як повернути ОЗ з рахунку 286 знову на рахунок 10?
    Підприємство у вересні 2021 р. прийняло рішення продати основні засоби (меблі). Активи було переведено до складу необоротних активів, утримуваних для продажу за найменшою з вартостей, зокрема, балансовою. У зв'язку з війною ці ОЗ не були продані. У 2024 р. прийнято рішення не продавати їх та продовжити використовувати у госпдіяльності. Скоригована балансова вартість (балансова вартість зменшена на суму амортизації, яка була б нарахована за період жовтень 2021 - грудень 2023 рр.) дорівнює нулю. За якою вартістю зараховувати об'єкт до складу основних засобів?
    26.03.202460
  • Облік компенсації за працевлаштування ВПО
    Які бухгалтерські проведення слід здійснити при компенсації роботодавцю за працевлаштування ВПО?
    26.03.202434
  • Чи збільшують первісну вартість ОЗ витрати на його монтаж на новому місці використання?
    Підприємство має об’єкт ОЗ, який використовувався в орендованому магазині. Після закінчення договору оренди, об'єкт ОЗ демонтований за старою адресою використання та переміщений в інший орендований магазин за іншою адресою. Для використання ОЗ за новою адресою підприємство понесло витрати на демонтаж за старою адресою та монтаж ОЗ на новому місці. Як обліковувати послуги демонтажу і монтажу старого (що уже був у використанні) об'єкту ОЗ за новою адресою? Чи можна збільшити первісну вартість ОЗ на суму витрат на його монтаж на новому місці?
    25.03.202442
  • Облік придбання ОЗ в кредит за програмою 5-7-9
    Підприємство придбаває обладнання, сплачуючи 30% коштів, а 70% сплачує банк за кредитним договором на 5 років за програмою 5-7-9. Частину відсотків за кредитом сплачує підприємство, а частину - держава. Обладнання ще не виготовлене. За договором, поставка буде на 71-й день від дати оплати, яка була 08.02.2024 р. Як відображати ці операції в бухобліку?
    21.03.202442