• Посилання скопійовано

Відшкодування витрат на ремонт орендованого приміщення: облік та оподаткування

Орендар зі згоди орендодавця проводить капітальний ремонт орендованого складського приміщення. Після закінчення ремонту орендодавець компенсує витрати орендарю. Які особливості бухобліку у орендаря та орендодавця? Чи виникають податкові різниці з податку на прибуток та які ПДВ-наслідки?

В обліку орендаря

В даній ситуації орендодавця можна розглядати як замовника робіт з ремонту, а орендаря - як виконавця таких робіт (підрядника).

Таким чином, в загальному порядку підрядник (орендар) формує собівартість виконаних ремонтних робіт і подальший їх продаж орендодавцеві:

  • Дт 23 Кт 13, 631, 651, 661 тощо – понесені витрати на ремонт;
  • Дт 641 Кт 631 – відображено ПК з ПДВ у витратах на ремонт;
  • Дт 361 Кт 703 – передано за актом орендодавцеві роботи з ремонту;
  • Дт 703 Кт 641 – нараховано ПЗ з ПДВ;
  • Дт 703 Кт 791 – дохід з наданих послуг віднесено на фінрезультати;
  • Дт 903 Кт 23 – списана собівартість наданих послуг;
  • Дт 791 Кт 903 – собівартість реалізації віднесено на фінрезультати;
  • Дт 311 Кт 361 – отримана оплата від орендодавця (замовника).

Податкових різниць в даній ситуації немає.

Оскільки орендар (підрядник) передає замовнику (орендодавцеві) результати виконаних робіт, з точки зору ПДВ має місце звичайна операція постачання, тому орендодавець в загальному порядку нараховує ПЗ з ПДВ, складає ПН і реєструє її в ЄРПН.

 

В обліку орендодавця

Орендодавець отримав витрати з ремонту власного приміщення, тобто, об’єкта ОЗ.

Відповідно до п. 15 НП(С)БО 7, витрати, що здійснюються для підтримання об'єкта в робочому стані (проведення технічного огляду, нагляду, обслуговування, ремонту тощо) та одержання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигод від його використання, включаються до складу витрат.

Відповідно до п. 30 Методрекомендацій №561, витрати на капітальний ремонт об'єктів основних засобів визнаються витратами звітного періоду. Такі витрати можуть бути визнані капітальними інвестиціями, якщо витрати на значний огляд і капітальний ремонт можуть бути ідентифіковані з окремою замортизованою частиною (компонентом) основних засобів.

Тобто за загальним правилом, витрати на капітальний ремонт включаються до складу поточних витрат. У даному випадку такі витрати варто розцінювати як витрати на утримання приміщень, що надаються в оренду, а значить, вони мають включатися до собівартості «послуг» з оренди:

  • Дт 23, 91 або 949 тощо Кт 631 – отримано роботи з ремонту та списано на витрати;
  • Дт 641 Кт 631 – відображено ПК з ПДВ;
  • Дт 631 Кт 311 – оплачені роботи з ремонту.

Якщо надання приміщень в оренду є основною діяльністю підприємства, то витрати списуються на рахунки 23, 91, а якщо це не основна діяльність – то на рахунок 949.

Але якщо витрати значні і вони пов’язані з окремою частиною приміщення, яка повністю замортизована, керівник підприємства може прийняти рішення про визнання витрат на ремонт капітальними інвестиціями і збільшення на вартість такого ремонту первісної вартості приміщення:

  • Дт 151 Кт 631 - отримано роботи з ремонту;
  • Дт 641 Кт 631 – відображено ПК з ПДВ;
  • Дт 631 Кт 311 – оплачені роботи з ремонту.
  • Дт 10 Кт 151 – збільшено первісну вартість приміщення.

Варто також сказати, що здійснені роботи з капітального ремонту можуть призвести до зміни очікуваних економічних вигод від використання приміщення, а також зміни очікуваного способу отримання економічних вигод від приміщення. Внаслідок зміни очікувань згідно з п. 25, п. 28 НП(С)БО 7 підприємство має переглянути строк служби об’єкта ОЗ та/чи методу амортизації. В такому разі амортизація буде нараховуватися виходячи з нового строку експлуатації та/чи із застосуванням нового методу амортизації з місяця, наступного за місяцем таких змін (п. 26 Методрекомендацій №561).

Орендодавець в загальному порякду відображає ПК з ПДВ на підставі ПН орендаря.

Податкових різниць в даній ситуації немає. За винятком «амортизаційної» різниці за ст. 138 ПКУ (щодо амортизації приміщення), якщо орендодавець визнає ремонт капітальними інвестиціями.

 ***

Читайте також: Ремонт орендованого майна в рахунок орендної плати

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухоблік купівлі-продажу електронного сертифікату у вигляді коду з надання гарантійних зобов’язань
    Підприємство – авторизований сервісний центр буде закуповувати у виробника (Китай) електронні сертифікати у вигляді коду з надання гарантійних зобов’язань, з метою їх подальшого продажу кінцевим споживачам. Доходом буде різниця між ціною продажу і купівлі. Покупці сертифікатів матимуть право на гарантійне обслуговування придбаних товарів протягом гарантійного строку. Як відобразити це в бухобліку?
    Сьогодні 12:2611
  • Роялті у ліцензіата: облік
    За ліцензійним договором ліцензіар надає ліцензіату ліцензію на використання об'єкту права інтелектуальної власності (бази даних). Розмір роялті (винагороди) становить 15 000 грн на рік. Як правильно ліцензіату відобразити роялті в бухобліку?
    Сьогодні 10:109
  • Облік пляшок, наданих замовником для виробництва продукції
    Підприємству - виробнику алкогольної продукції, яке працює на загальній системі оподаткування, замовник надає зворотну пляшку для виготовлення алкогольних напоїв. Для виробництва алкогольних напоїв підприємство буде використовувати власну сировину та комплектуючі, крім пляшок. Як обліковувати такі пляшки?
    12.04.202416
  • Витрати на розмитнення сировини нерезидента для переробника: що в обліку?
    Підприємство – резидент україни, платник податку на прибуток і ПДВ, надає послуги переробки давальницької сировини для нерезидента. Під час замитнення та розмитнення оплачує послуги з перебування транспортного засобу вагою понад 3,5 т на території зони митного контролю. Як обліковуються такі витрати? Як обліковуються такі витрати при звичайному імпорті?
    12.04.202413
  • Облік витрат на доставку продукції з давальницької сировини від переробника до покупця замовника
    ТОВ-резидент надає послуги з переробки давальницької сировини нерезиденту. Продукція з переробки доставляється не замовнику, а напряму покупцю цієї продукції. Як відобразити такі витрати в обліку?
    08.04.202425