• Посилання скопійовано

Документальне оформлення переведення працівника на основне місце роботи

Працівник є директором ТОВ за сумісництвом. Цей же працівник залишитися директором цього ж ТОВ, але за основним місцем роботи. Як правильно оформити переміщення директора? Чи підійде для цієї ситуації п. 5 ст. 36 КЗпП? Якими документами і в які терміни оформляється таке переміщення, щоб не порушити норми законодавства?

Згідно із ч. 1 ст. 32 КЗпП, переведення на іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організації, а також переведення на роботу на інше підприємство, в установу, організацію або в іншу місцевість, хоча б разом з підприємством, установою, організацією, допускається тільки за згодою працівника, за винятком випадків, передбачених у ст. 33 цього Кодексу, та в інших випадках, передбачених законодавством.

Пунктом 31 постанови Пленуму ВСУ від 06.11.92 р. №9 передбачено, що переведенням на іншу роботу вважається доручення працівнику роботи, що не відповідає спеціальності, кваліфікації чи посаді, визначеній трудовим договором.

У зв'язку з цим, якщо працівник залишиться працювати на тій ж посаді в межах підприємства, переведення у розумінні ст. 32 КЗпП, не може бути застосовано.

Також, в даному випадку, не можна застосувати і п. 5 ч. 1 ст. 36 КЗпП, яка передбачає переведення працівника, за його згодою, на інше підприємство, в установу, організацію або перехід на виборну посаду, оскільки за цією статтею здійснюється переведення працівника на інше підприємства на підставі заяви-клопотання останнього.

Враховуючи зазначене, у такому випадку, директора доцільно звільнити з посади за сумісництвом, а потім прийняти на основне місце роботи за новим трудовим договором, враховуючи вимоги ст. 24 КЗпП.

Аналогічна думка із цього питання міститься у листі Мінсоцполітики від 18.10.2017 р. №446/0/22-17/134.

Звертаємо увагу, що працівник має бути звільнений з місця роботи за сумісництвом у день, що передує дню прийняття його на основне місце роботи. Крім того, у день звільнення роботодавець проводить з працівником остаточний розрахунок і виплачує всі належні йому суми, включаючи компенсацію за невикористану відпустку.

Директор підприємства — це найманий працівник. Для якого роботодавцем є, по суті, - загальні збори учасників (засновника — якщо він єдиний власник).

Отже, всі рішення щодо умов, режиму роботи директора приймаються на загальних зборах засновників і оформляють рішенням засновників, якщо інше не передбачено Статутом підприємства.

Для початку потрібно подивитися, що було визначено в попередньому рішенні засновників, як саме було призначено директора на посаду. Якщо, в рішенні зазначено «П.І.Б. призначити директором за сумісництвом…», то потрібно прийняти нове рішення засновника щодо звільнення директора сумісника та призначення його за основним місцем роботи. У разі якщо, у рішенні було зазначено, що «П.І.Б. призначається директором..», а в наказі на підставі заяви «призначений за сумісництвом», то збори проводити не потрібно.

Для цього достатньо буде, щоб директор написав дві заяви, одну на звільнення як сумісника, а другу – про прийняття за основним місцем роботи.

Наступним кроком буде:

  • оформлення наказу про звільнення з роботи директора за сумісництвом;
  • оформлення наказу про прийняття на роботу директора за основним місцем роботи;

Видання наказу про прийняття на роботу директора є обов’язковим. У разі призначення директора зборами засновника наказ про вступ на посаду може видавати сам майбутній директор. Підставою для цього є рішення засновника та власна заява.

  • розірвання трудового договору (контракту) з директором як сумісником;
  • заключення трудового договору (контракту) з директором за основним місцем роботи.

Якщо в статуті підприємства прописано, що директор призначається зборами засновників із укладанням із ним трудового договору (контракту), то його обов’язково потрібно розробити та підписати. 

Трудовим договором (контрактом) визначається строк найму, права, обов’язки та відповідальність керівника, умови його матеріального забезпечення, умови звільнення з посади, інші умови найму за погодженням сторін.

  • проведення запису у трудовій книжці;

За бажанням працівника можна внести запис про роботу за сумісництвом до паперової трудової книжки. Якщо такий запис не був внесений за попереднім основним місцем роботи, роботодавець за новим основним місцем роботи може внести такий запис. А вже потім у звичайному порядку зробити запис про прийняття працівника на основне місце роботи.

Звертаємо увагу, що повідомлення ДФС про початок роботи працівника на посаді директора за основним місцем роботи подавати не потрібно.

Крім того, звільнення та прийняття директора потрібно відобразити в Додатку 5 об’єднаної звітності. А в Додатку 1 об’єднаної звітності відобразити інформацію про доходи, нараховані працівнику за місцем основної роботи та за сумісництвом. Якщо зміна статусу відбувається в середині місяця, то доходи за сумісництвом відображаються окремо від інших доходів, у тому числі від доходів, нарахованих за основним місцем роботи.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Поставка основного засобу резиденту за трьохстороннім договором, де платник-нерезидент: облік та оподаткування
    Підприємство уклало трьохсторонній договір на поставку автобусів дитячому садку, де платником є нерезидент. Оплата в євро. Перша частина оплати 10% - 02.01.2024 р., друга 90% - 14.02.2024 р. ПДВ у складі ціни. Поставка автобуса відбулася 15.02.2024 р. Який порядок відображення в обліку та складання ПН?
    27.03.202413
  • Як повернути ОЗ з рахунку 286 знову на рахунок 10?
    Підприємство у вересні 2021 р. прийняло рішення продати основні засоби (меблі). Активи було переведено до складу необоротних активів, утримуваних для продажу за найменшою з вартостей, зокрема, балансовою. У зв'язку з війною ці ОЗ не були продані. У 2024 р. прийнято рішення не продавати їх та продовжити використовувати у госпдіяльності. Скоригована балансова вартість (балансова вартість зменшена на суму амортизації, яка була б нарахована за період жовтень 2021 - грудень 2023 рр.) дорівнює нулю. За якою вартістю зараховувати об'єкт до складу основних засобів?
    26.03.202461
  • Облік компенсації за працевлаштування ВПО
    Які бухгалтерські проведення слід здійснити при компенсації роботодавцю за працевлаштування ВПО?
    26.03.202434
  • Чи збільшують первісну вартість ОЗ витрати на його монтаж на новому місці використання?
    Підприємство має об’єкт ОЗ, який використовувався в орендованому магазині. Після закінчення договору оренди, об'єкт ОЗ демонтований за старою адресою використання та переміщений в інший орендований магазин за іншою адресою. Для використання ОЗ за новою адресою підприємство понесло витрати на демонтаж за старою адресою та монтаж ОЗ на новому місці. Як обліковувати послуги демонтажу і монтажу старого (що уже був у використанні) об'єкту ОЗ за новою адресою? Чи можна збільшити первісну вартість ОЗ на суму витрат на його монтаж на новому місці?
    25.03.202442
  • Облік придбання ОЗ в кредит за програмою 5-7-9
    Підприємство придбаває обладнання, сплачуючи 30% коштів, а 70% сплачує банк за кредитним договором на 5 років за програмою 5-7-9. Частину відсотків за кредитом сплачує підприємство, а частину - держава. Обладнання ще не виготовлене. За договором, поставка буде на 71-й день від дати оплати, яка була 08.02.2024 р. Як відображати ці операції в бухобліку?
    21.03.202442