• Посилання скопійовано

Інвентаризація ПММ

Згідно з Інструкцією про облік нафти і нафтопродуктів інвентаризацію пального слід робити раз на місяць. Яка відповідальність, якщо цього не робити? Чи потрібно щомісяця інвентаризувати пальне в баках авто?

Якими документами передбачено проведення інвентаризації?

Порядок інвентаризації ПММ на підприємствах встановлено п. 13 Інструкції № 281/171/578/155 (Інструкція про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України).

В п. 13.1 Інструкції № 281/171/578/155 зазначено, що інвентаризація проводиться згідно з Інструкцією № 69, з урахуванням особливостей, визначених Інструкцією № 281/171/578/155.

Інструкція № 69 втратила чинність і замість неї застосовується Положення № 879.

Отже, організаційні, облікові особливості інвентаризації визначаються Положенням № 879, а технічні особливості проведення інвентаризації ПММ визначаються Інструкцією № 281/171/578/155.

 

Які ПММ потрібно інвентаризувати?

Відповідно до п. 13.2 Інструкції № 281/171/578/155 інвентаризації  підлягають нафта (газовий конденсат) і нафтопродукти, що містяться у:

  • резервуарах;
  • технологічних трубопроводах НПЗ;
  • наявних на підприємстві транспортних засобах;
  • наявній на підприємстві тарі;
  • готівка  на  АЗС;
  • на терміналах інших суб'єктів господарювання за договорами зберігання.

Таким чином, інвентаризують не тільки ПММ в резервуарах, наприклад, у цистернах, інших місцях зберігання, а і пальне у баках авто.

 

Яка періодичність інвентаризації ПММ?

Згідно з п. 13.2 Інструкції № 281/171/578/155 - не рідше одного разу на місяць.

Хоча згідно з п. 10 розд. І Положення № 879 інвентаризація запасів (до яких відносяться і ПММ) в обов’язковому порядку проводиться один раз на рік протягом трьох місяців до дати балансу.

Тобто, для цілей складання фінзвітності достатньо однієї інвентаризації ПММ на рік.

Але для цілей Інструкції № 281/171/578/155 інвентаризація має проводитися один раз на місяць.

 

Для кого норми Інструкції № 281/171/578/155 обов’язкові?

Згідно з п. 1 цієї Інструкції, для всіх суб'єктів господарювання (підприємств, установ, організацій та ФОП), що займаються хоча б одним з таких видів економічної діяльності на території України стосовно нафти і нафтопродуктів, як:

  • закупівля;
  • транспортування;
  • зберігання;
  • реалізація.

Відповідно до п. 4 КВЕД економічна діяльність - процес виробництва продукції (товарів і  послуг), який здійснюють з використанням певних ресурсів: сировини, матеріалів, устатковання, робочої сили, технологічних процесів тощо.

Економічну  діяльність  характеризують витрати на виробництво, процес виробництва та випуск продукції.

Допоміжні види економічної діяльності - це види діяльності, які виконують переважно у сфері послуг, а їх результати використовує сам суб'єкт задля обслуговування його основного та другорядних видів економічної діяльності (керування підприємством, бухгалтерський облік, транспортування, складування, закупівля, збут, ремонт, технічне обслуговування тощо).

Таким чином, з точки зору КВЕД, якщо підприємства чи ФОП закуповують пальне, яке відразу заправляють, приміром, у баки авто, які використовують у господарській діяльності, вони здійснюють такі види економічної діяльності, як закупівлю і зберігання пального.

А відтак норми Інструкції № 281/171/578/155 стосуються будь-яких підприємств, ФОП, які використовують пальне.

 

Яка відповідальність за непроведення інвентаризації?

Згідно з ст. 164-2 КУпАП несвоєчасне або неякісне проведення інвентаризації тягне за собою накладення штрафу від 8 до 15 НМДГ (від 136 грн. до 255 грн.).

Складати адмінпротокол мають право органи Нацполіції (ст. 255 КпАП). А розглядати ці справи і накладати штраф мають органи Держфінконтролю (ст. 234-1 КпАП), хоча вони мають повноваження контролювати тільки бюджетні кошти, а тому штрафувати інших суб’єктів господарювання формально не може (див. ст. 2, ст. 8 Закону № 2939-XII).

Інших заходів відповідальності чинне законодавство не передбачає.

Хоча припускаємо, що залежно від особливостей кожної конкретної ситуації можуть виникати різні несприятливі наслідки. Наприклад, відсутність підтвердження здійснення господарської діяльності тощо. Але кожну таку ситуацію потрібно аналізувати окремо.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202413
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202421
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    24.04.20247
  • Нерезидент надав знижку на послуги: нюанси обліку та оподаткування
    Підприємство 22.02.2024 р. отримало експедиторські послуги від нерезидента - 1000 євро. ПН зареєстровано за датою першої події. Нерезидент 15.03.2024 р. надав знижку 200 євро. Окремо це було зафіксовано у додатковій угоді та складено акт коригування. Оплата ще не проводилась. Як відобразити дане коригування в обліку?
    23.04.202414
  • Як відобразити в обліку ВПА, якщо підприємство отримало податковий збиток?
    Підприємство отримало збиток за результатами звітного року в сумі 600 тис. грн. Податковий збиток складає 100 тис. грн (збільшуючі постійні різниці 300 тис. грн, тимчасові 200 тис. грн). Як в обліку та звітності відобразити ВПА? Також підприємство утримує податок при виплаті доходів нерезиденту. Як відобразити це утримання в обліку та декларації?
    23.04.202427