• Посилання скопійовано

Чи має ФОП окрім товарного чеку виписувати накладну?

ФОП на ІІ групі ЄП продав товар за готівку юрособі. Отримання готівки та передачу товару оформив товарним чеком. Чи потрібно до чеку складати звичайну накладну?

Ні, не потрібно, тому що це не передбачено чинним законодавством.

Згідно з пп. 296.1 ПКУ ФОП на ЄП групи ІІ мають вести облік отриманих доходів у довільній формі.

Поряд з цим, в пп. 44.1 ПКУ сказано, що для цілей оподаткування платники податків ведуть облік доходів та інших податкових показників на підставі первинних документів.

Тобто операцію отримання доходу потрібно документально підтвердити.

Окрім того, відповідно до вимог Закону «Про захист прав споживачів» продавець має надати покупцеві розрахунковий документ. Згідно з п. 7 ст. 1 цього Закону, документом, який підтверджує вчинення усного правочину, може бути розрахунковий документ, до якого відноситься в тому числі товарний чек.

Про товарний чек, як один з різновидів розрахункового документа, йде мова і в Законі про РРО.

Але форма товарного чека нормативними документами не затверджена, тому кожен ФОП самостійно розробляє форму товарного чека, який він використовує.

Поряд з цим, маємо рекомендацію податкової щодо форми чеку.

Читаємо відповідь на питання в підкатегорії 109.10, ЗІР: «Що таке товарний чек та які обов’язкові реквізити він повинен містити?».

Податкова відповідає, що суб’єкти господарювання можуть видавати товарні чеки довільної форми. Проте, виходячи зі змісту Закону «Про захист прав споживачів», а також визначення Законом про РРО терміну «розрахункові документи», до яких, зокрема, відносяться товарні чеки, на погляд податкової, товарний чек повинен містити напис «Товарний чек» та за змістом відповідати вимогам п. 2 розд. II Положення № 13, за виключенням відображення в ньому фіскального номера РРО, напису «Фіскальний чек».

Про оформлення ФОП на ЄП товарних чеків ми писали також, наприклад, тут, тут, тут тощо.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    Сьогодні 12:05111
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    Сьогодні 11:0635
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202422
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202436
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    24.04.202410