• Посилання скопійовано

Кількість та одиниця виміру при продажу 1/3 приміщення: як заповнити ПН?

Підприємство побудувало бар, що знаходиться в спільній частковій власності – 1/3 від загальної. Як правильно в ПН зазначити кількість та одиницю виміру. Відразу після закінчення будівництва будівля буде продаватися. Зараз витрати обліковуються на рахунку 151. В якій одиниці виміру краще оприбуткувати частку 1/3?

Бухоблік

Якщо підприємство планувало використовувати майбутню будівлю у своїй госпдіяльності як приміщення із мінімальним строком корисного використання – більше року, то понесені витрати на будівництво приміщення є капітальними інвестиціями.

Так, рахунок 15 "Капітальні інвестиції" призначений для обліку витрат на придбання або створення матеріальних і нематеріальних необоротних активів. Якщо об'єкт будівництва створюється для використання у власній господарській діяльності, то відповідні витрати на будівництво приміщення потрібно оприбуткувати на субрахунок 151. За загальним правилом, капітальні інвестиції обліковуються в складі незавершеного будівництва до введення об'єктів основних засобів в експлуатацію.

Для зарахування закінчених будівництвом (монтажем) і прийнятих в експлуатацію об'єктів визначається їх інвентарна вартість за даними аналітичного обліку капітальних інвестицій. Інвентарна вартість списується з рахунку обліку капітальних інвестицій з оприбуткуванням первісної вартості об'єкта основних засобів в сумі зазначеної інвентарної вартості (п. 52 Методрекомендацій №561).

Якщо після завершення будівницттва плани змінилися і підприємство вирішило продавати таке приміщення, а не використовувати у своїй госпдіяльності, то такі капітальні інвестиції слід перевести до необоротних активі, утримуваних для продажу – субрахунок 286 (Дт 286 Кт 151) (див. лист Мінфіну від 07.08.2006 р. № 31-34000-10-10/16575).

При подальшому обліку слід керуватися П(С)БО 27, який визначає певні особливості визначення вартості активу, утримуваного для продажу, на кожну наступну після оприбуткування дату балансу.

Що стосується найменування, одиниці виміру при оприбуткуванні такого товару - див. нижче.

 

Податкова накладна

Відповідно до пп. 44.1 ПКУ, для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухобліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Тож, опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг (реквізит має відповідати формулюванню у первинних документах, якими супроводжується постачання таких товарів/послуг) (ІПК ДПСУ від 22.06.2017 р. №788/6/99-99-15-03-02-15/ІПК).

Згідно з ІПК ДПСУ від 16.03.2020 р. №1092/6/99-00-07-03-02-06/ІПК дані податкової накладної/розрахунку коригування формуються на підставі первинних документів. Зокрема, опис (номенклатура) товару, зазначений у податковій накладній, повинен відповідати опису (номенклатурі) товару, вказаному у первинних документа (видаткових накладних).

Про те, що дані із податкових накладних, а це в тому числі й номенклатура й одиниця виміру, мають відповідати первинним документам, говорять податківці й від ІПК 14.04.2020 р. №1499/6/99-00-07-03-02-06/ІПК, від 29.06.17 р. № 873/6/99-99-15-03-02-15/ІПК, від 26.10.17 р. № 2391/6/99-99-15-03-02-15/ІПК, а також  в підкатегорії 101. 16 ресурсу «ЗІР».

Радимо назву приміщення у графі 2 розділу Б  податкової накладної зазначати так, як вона буде зазначена у договорі купівлі-продажу такого приміщення, наприклад, «1/3 частки в спільній частковій власності в приміщенні, що знаходиться за адресою:». Одиницю виміру радимо визначити як «кв.м.», кількість – відповідна кількість кв.м., які й складають цю частину та продаються.

Загалом радимо при складанні первинного документа – видаткової накладної спиратися на умови договору купівлі-продажу такої частини, а ПН вже складати на основі такого первинного документа. Втім, головне, аби дані зі ПН повністю відповідали даним із супроводжуючого відповідну госпоперацію первинного документа – видаткової накладної. Навіть, якщо дані із ПН відрізнятимуться від даних договору, то така ПН не може вважатися неправильно складеною. Підтверджують це й податківці – див. ІПК ДПСУ від 16.03.2020 р. № 1092/6/99-00-07-03-02-06/ІПК.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    Сьогодні 12:0591
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    Сьогодні 11:0634
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202422
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202435
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    24.04.202410