• Посилання скопійовано

Дисконтування кредиту за програмою 5-7-9%

ТОВ отримало кредит в липні 2020 р. - 820 тис. грн. за держпрограмою 5-7-9% на 3 роки. На 01.01.2020 р. неповернений залишок - 660 тис. грн. Ставка кредиту в договорі 16%, в додатку на держпідтримку 13,7%, з них для підприємства 7%. Як дисконтувати, якщо ТОВ здає річну фінзвітність?

Чи потрібно дисконтувати?

Дисконтувати потрібно тільки ту заборгованість за отриманим кредитом, яка отримана під ставку відсотку, яка є неринковою. Про це ми писали тут.

У запитанні зазначено, що ставка кредиту в договорі 16%. По суті це відповідає середній ставці у липні, згідно із статистичними даними на сайті НБУ тут – «Вартість кредитів за даними статистичної звітності банків України (без урахування овердрафту)». Таким чином, ринкова ставка кредиту – 16%.

А отримано кредит за ставкою 13,7%, з яких держава (в особі Фонду розвитку підприємництва) компенсує ТОВ 6,7% (13,7 - 7). Таким чином, ринкова ставка відрізняється від фактичної на 2,3% (16 – 13,7). Тому дисконтувати зазначену в запитанні кредитну заборгованість потрібно. Причому для розрахунку дисконту потрібно брати відсоток як різницю між ринковою і фактичною ставкою – 2,3%.

 

На яку дату відображати заборгованість за дисконтованою вартістю – дату отримання кредиту чи на дату балансу (яка настає на кінець року)?

Тут ми писали, що є дві точки зору на це питання. Є аргументи як на користь відображення вже на дату отримання кредиту. І є аргументи на користь відображення на дату балансу.

З нашого погляду, доречніше відображати вже на дату отримання кредиту, з подальшою амортизацією дисконту на кожну наступну дату балансу.

 

Як дисконтувати, якщо заборгованість за кредитом погашається частинами?

У запитанні зазначено, що кредит отримано в сумі 820 000 грн, а на кінець року залишилося 660 000 грн. Тобто, 160 000 грн кредиту вже погашено.

Це означає, що заборгованість за кредитом погашається частинами. Тому з метою дисконтування всю суму кредиту потрібно розбити на такі частини, які погашаються окремо.

Якщо погашення здійснюється щомісяця, і буде 36 окремих частин, які погашатимуться, то всі ці частини дисконтують окремо. Суму дисконту потрібно буде розраховувати окремо для кожної частини. Детальніше про процедуру розрахунку див. тут.

Причому не дисконтують ті з частин, які будуть погашені протягом 12 календарних місяців з дати балансу, тобто, ті частини, які відповідають поняттю поточної заборгованості. Таким чином, якщо кредит отримано в липні 2020 року, то на дату отримання кредиту не потрібно дисконтувати частини, які будуть погашені до червня 2021 року включно.

Нарахування дисконту відображають проведенням: Дт 501 Кт 733.

Щодо частин, які погашатимуться з липня 2021 року по грудень 2021 року. На дату балансу 31.12.2020 р. ці частини набудуть ознак поточної заборгованості. Тому нарахований за ними дисконт показують у складі витрат: Дт 952 Кт 501. Так само станом на 31.12.2020 р. показують нараховану амортизацію дисконту тих частин заборгованості за кредитом, які погашатимуться після 31.12.2021 р.: Дт 952 Кт 501.

Те саме слід робити на кожну наступну дату балансу, на 31.12.2022 р. і на 31.12.2023 р.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024111
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.202435
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202423
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202436
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    24.04.202410