• Посилання скопійовано

Комунальне підприємство надає послуги щодо прибиранню сміття: що в обліку?

Комунальне підприємство надає місту послуги по прибиранню сміття та збиранню листя. Вивезення зібраного сміття здійснює стороннє підприємство і надає документ(акт) про вивезення, а листя КП передає в переробку підприємству, яке надає КП документ(акт) про переробку листя. Як в податковому та бухгалтерському обліках КП відображаються дані операції?

Відображення надання послуг по обслуговуванню території в податковому обліку

ДПСУ в ІПК від 01.04.2020 р. №1353/6/99-00-07-03-02-06/ІПК зазначила: згідно з пп. 187.10 ПКУ платники податку, які постачають теплову енергію, природний газ (крім скрапленого), надають послуги з транспортування та/або розподілу природного газу, водопостачання, водовідведення чи послуги, вартість яких включається до складу квартирної плати чи плати за утримання житла, фізичним особам, бюджетним установам, не зареєстрованим як платники податку, а також квартирно-експлуатаційним частинам, об'єднанням співвласників багатоквартирних будинків, іншим платникам податку, які здійснюють збір коштів від зазначених покупців з метою подальшого їх перерахування продавцям таких товарів (надавачам послуг) у рахунок компенсації їх вартості, визначають дату виникнення податкових зобов'язань та податкового кредиту за касовим методом. Зазначене правило визначення дати виникнення податкових зобов'язань поширюється також на операції з постачання зазначених товарів/послуг бюджетних установ, що отримують такі товари/послуги, якщо вони зареєстровані як платники податку.

Тобто, підприємство, яке здійснює операції з постачання послуг із поводження з побутовими відходами бюджетним установам (неплатникам ПДВ), дату виникнення податкових зобов’язань та дату віднесення сум податку до складу податкового кредиту визначає за касовим методом (незалежно від походження джерел оплати таких послуг), відповідно до пп. 187.10 ПКУ.

При цьому під касовим методом для цілей оподаткування згідно з розділом V ПКУ розуміється метод податкового обліку, за яким дата виникнення податкових зобов'язань визначається як дата зарахування (отримання) коштів на банківський рахунок (у касу) платника податку або дата отримання інших видів компенсацій вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) ним товарів (послуг), а дата віднесення сум податку до податкового кредиту визначається як дата списання коштів з банківського рахунку (видачі з каси) платника податку або дата надання інших видів компенсацій вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) йому товарів (послуг) (пп. 14.1.266 ПКУ).

У разі, якщо платник податку здійснює операції з постачання послуг, вартість яких визначається окремо за договорами та відповідно не включається до складу квартирної плати чи плати за утримання житла, то за такими операціями платник податку зобов’язаний визначати податкові зобов’язання з ПДВ у загальновстановленому порядку за правилом «першої події» відповідно до пп. 187.1 ПКУ.

Відповідно до пп. 198.1 і 198.2 ПКУ до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій, зокрема, з придбання або виготовлення товарів та послуг. Датою віднесення сум податку до складу податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку ьа оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.

Згідно з пп. 201.1 і 201.10 ПКУ при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений ПКУ термін.

 

Особливості відображення в бухобліку послуг з збирання і передачі для подальшої переробки сировини

У бухгалтерському обліку доходи і витрати від послуг з збору,вивезення відходів відображають у загальному порядку для надання послуг:

  • дохід від реалізації показують на субрахунку 703 «Дохід від реалізації робіт і послуг»;
  • виробничу собівартість таких послуг формують на рахунку 23 «Виробництво», у дебет якого списують прямі виробничі витрати, безпосередньо пов’язані з наданням цих послуг, і відповідну частину попередньо узагальнених на рахунку 91 «Загальновиробничі витрати» та розподілених в установленому порядку загальновиробничих витрат (ЗВВ);
  • собівартість реалізованих послуг списують на субрахунок 903 «Собівартість реалізованих робіт і послуг». Сюди ж відносять і нерозподілені постійні ЗВВ.

Що стосується відображення в бухобліку процесу заготівлі (збирання, сортування й обробка) сировини для подальшого продажу, то його слід розглядати як виробництво.

Зібрані «відходи» зараховують на баланс до складу активів підприємства, визнавши їх запасами, з одночасним відображенням доходу від безоплатно отриманих оборотних активів — запасів (Дт 201 — Кт 718). Потім їх включають до виробничої собівартості сировини, що заготовлюється (Дт 23 — Кт 201).

 

Висновки:

Якщо КП надає послуги з прибирання території які включаються до складу квартирної плати чи плати за утримання житла, фізичним особам, бюджетним установам, не зареєстрованим як платники податку, визначають дату виникнення податкових зобов'язань та податкового кредиту за касовим методом. В інших випадках платник податку зобов’язаний визначати податкові зобов’язання з ПДВ у загальновстановленому порядку за правилом «першої події» відповідно до пп. 187.1 ПКУ.

У бухобліку доходи і витрати від послуг з збирання, вивезення відходів відображають у загальному порядку для надання послуг.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    Сьогодні 13:2313
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    Сьогодні 12:0621
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    Сьогодні 10:197
  • Нерезидент надав знижку на послуги: нюанси обліку та оподаткування
    Підприємство 22.02.2024 р. отримало експедиторські послуги від нерезидента - 1000 євро. ПН зареєстровано за датою першої події. Нерезидент 15.03.2024 р. надав знижку 200 євро. Окремо це було зафіксовано у додатковій угоді та складено акт коригування. Оплата ще не проводилась. Як відобразити дане коригування в обліку?
    23.04.202414
  • Як відобразити в обліку ВПА, якщо підприємство отримало податковий збиток?
    Підприємство отримало збиток за результатами звітного року в сумі 600 тис. грн. Податковий збиток складає 100 тис. грн (збільшуючі постійні різниці 300 тис. грн, тимчасові 200 тис. грн). Як в обліку та звітності відобразити ВПА? Також підприємство утримує податок при виплаті доходів нерезиденту. Як відобразити це утримання в обліку та декларації?
    23.04.202427