• Посилання скопійовано

Особливості бухобліку виставкових стендів

Підприємство виготовлятиме виставкові стенди (через підрядника), вартість яких коливатиметься в межах від 1 тис. до 10 тис. грн. Стенди встановлюватимуть на безоплатній основі в магазинах за окремим договором, в маркетингових цілях. Які особливості бухобліку стендів?

Розглядаємо варіант, коли стенди передаються магазинам без переходу права власності на них. Тобто, стенди так і залишаються на балансі підприємства. Адже якщо стенди передати безоплатно у власність магазину, з точки зору бухобліку їх вартість відразу списується на витрати: Дт 93 Кт 209. Поряд з цим, якщо підприємство є платником ПДВ, потрібно буде нарахувати ПДВ на таку передачу: Дт 93 Кт 641. Це всі бухгалтерські записи для такої ситуації.

Отже, далі розглядаємо варіант, коли стенди залишаються на балансі підприємства, а в магазинах тільки розміщаються безоплатно. Фактично магазин їх безоплатно у себе зберігає.

 

МШП

Якщо стенди планується використовувати не більше одного року, в бухгалтерському обліку їх обліковують у складі МШП (малоцінних та швидкозношуваних предметів) (див. п. 6 П(С)БО 9). Причому незалежно від вартості. Тобто, роль грає тільки очікуваний строк служби стендів.

В бухгалтерському обліку отримані від підрядника виготовлені стенди відображаються на рахунку 22: Дт 22 Кт 631.

Оплата підряднику: Дт 631 Кт 311.

Передача стендів для встановлення в магазині – це їх передача в експлуатацію. Відповідно до п. 23 П(С)БО 9 «Запаси» вартість переданих в експлуатацію МШП списується з балансу з подальшою організацією оперативного кількісного обліку таких предметів за місцями експлуатації і відповідними особами протягом строку їх фактичного використання: Дт 93 Кт 22.

Тобто в момент передачі до магазину і встановлення вартість стендів списують на витрати на збут. Але поряд з цим до моменту фактичного їх списання стенди обліковують у кількісному виді у відповідній відомості.

Після того, як стенди стали непридатними до експлуатації, їх списують за актом, роблячи списання кількості у наведеній вище відомості.

 

МНМА

Якщо строк служби стендів більше року і їх вартість менше встановленої підприємством вартісної ознаки предметів, що входять до складу МНМА, такі стенди обліковують у складі МНМА (див. п. 4, п. 5.2 П(С)БО 7). Наприклад, така вартісна межа для основних засобів з точки зору оподаткування – 20 000 грн. (див. пп. 14.1.138 ПКУ). Таким чином, якщо підприємство орієнтуватиметься на норми ПКУ, воно може встановити вартісну ознаку 20 000 грн. Виходить, якщо вартість стендів до 10 000 грн, що менше вартісної ознаки, стенди обліковують у складі МНМА.

Їх отримання від підрядника: Дт 153 Кт 631.

Оплата підряднику: Дт 631 Кт 311.

Далі за Актом приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів (форма № ОЗ-1) стенди передаються до магазину і там встановлюються: Дт 112 Кт 153. 

Після цього починає нараховуватися амортизація стендів: Дт 93 Кт 132. Може застосовуватися прямолінійний чи виробничий метод амортизації  (див. п. 27 П(С)БО 7). Або методи:

  • 50/50 (у першому місяці використання нараховується амортизація 50% вартості стенда і в місяці його списання інші 50%), або
  • 100% (у першому місяці використання 100% вартості стенда).

Після того, як стенди стануть непридатними до використання, їх списують за актом: Дт 132 Кт 112 – на суму нарахованого зносу;

  • Дт 976 Кт 112 – залишкова вартість (якщо вона є).

 

ОЗ

Якщо строк служби стендів більше року і їх вартість більше встановленої підприємством вартісної ознаки предметів, що входять до складу МНМА, такі стенди обліковують у складі ОЗ.

Наприклад, підприємство встановило таку ознаку в розмірі 6 000 грн. Таким чином, все, що вище цієї ознаки, обліковують як ОЗ.

Особливості обліку майже такі самі, як і МНМА.

  • Дт 152 Кт 631 – придбали стенди (ОЗ).
  • Дт 106 Кт 152 – передано стенди до магазину і встановлено там.
  • Далі амортизація: Дт 93 Кт 131.
  • Списання (ліквідація) стендів: Дт 131 Кт 106 – на суму нарахованого зносу;
  • Дт 976 Кт 106 – на залишкову вартість (якщо вона є).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • ТОВ передало в оренду обладнання: нюанси обліку та оподаткування
    ТОВ – платник податку на прибуток на загальних підставах, ПДВ, виробляє будівельні матеріали на замовлення покупця з використанням його торгової марки. Виробник має на балансі обладнання та хоче передати в оренду клієнтам покупця. Чи може підприємство надати обладнання в оренду? Як відобразити дану операцію в обліку?
    Сьогодні 13:199
  • Придбання квадроциклу для військовослужбовця: відображення в обліку та оподаткування
    Приватне підприємство планує придбати квадроцикл та передати його безпосередньо військовослужбовцю. Як відобразити цю операцію в обліку?
    Сьогодні 12:1518
  • Облік погашення кредиту замість банку факторинговій компанії
    : У 2012 році ТОВ отримало в банку кредит. У 2014 році банк передав кредит факторинговій компанії. Протягом 2012 – 2023 рр. між банком, НБУ, фактором тривали судові справи. Відсотки за кредитом ТОВ не виставлялися. У 2023 році кредит виставлено на аукціон і продано новому кредитору. Згодом за вимогою кредитора ТОВ відшкодувало вартість кредиту, за ціною менше балансової. Як ці операції відобразати в обліку?
    Сьогодні 12:0811
  • Платник єдиного податку надає приміщення для тимчасового проживання ВПО: облік та оподаткування
    Юрособа – платник єдиного податку 4-ї групи надає приміщення для тимчасового проживання ВПО на безоплатній основі. Для отримання компенсації за спожиті комунальні послуги (електроенергію, опалення, водопостачання та ін.) юрособа щомісячно надає інформацію до селищної ради. Плату за проживання і за спожиті комунальні послуги від ВПО юрособа не отримує. Як відображати це в обліку та яке оподаткування?
    Сьогодні 11:155
  • Послуги експедитора: відображення в бухобліку
    Підприємство, яке працює за агентським договором, та є платником ЄП, надає послуги експедитора. Послуги перевезення надає сторонній перевізник. Акт від перевізника на 40 000 грн. Послуги експедитора - 5 000 грн. Виставили акт замовнику на 45 000 грн. Замовник оплатив всю суму на рахунок експедитора, а експедитор перерахував перевізнику 40 000 грн. Як відобразити в бухобліку?
    Сьогодні 10:0215