• Посилання скопійовано

Придбання авто для розбирання на запчастини: як оприбуткувати?

Підприємство вирішило займатися новим видом діяльності, а саме купувати вантажні автомобілі, розбирати їх на запчастини, а потім продавати ці запчастини. Підкажіть, будь ласка, як правильно оприбуткувати такі автомобілі?

Що стосується відображення такої покупки в бухобліку, то необхідно відзначити, що такий автомобіль не є об'єктом основних засобів. Не дивлячись на те, що у всіх документах у вас буде зазначений автомобіль, у бухобліку таке придбання авто відображується на рахунку 20 "Виробничі запаси" субрахунку 209 "Інші матеріали". Доречно вести окремий аналітичний рахунок, наприклад, субрахунок  209/1 "Автомобіль на запчастини".

Для того, щоб уникнути непотрібних пояснень з контролюючими органами в процесі придбання автомобіля, призначеного на запчастини радимо:

1. В усіх документах (договорі, рахунку, платіжному дорученні, акті, накладній тощо), які будуть оформлятися в процесі купівлі авто вказувати і вимагати від постачальників, щоб вони вказували, що даний автомобіль не придатний до експлуатації (не підлягає відновленню) і придбавається з метою розбирання на запчастини.

2. Прийом такого автомобіля, в обов'язковому порядку, здійснюється комісією з залученням фахівця (працівника підприємства чи сторонньої організації), який зможе кваліфіковано оцінити стан усіх запчастин автомобіля і можливість їхнього використання. Висновок такого фахівця і перелік придатних для подальшого використання запасних частин (із вказівкою номерів, якщо вони є) повинні бути наведені в акті приймання автомобіля.

3. При здійсненні розбирання автомобіля:

  • усі витрати, пов'язані зі здійсненням розбирання, відділенням придатних запчастин від брухту і, якщо необхідно, дрібного ремонту (відновлення) запчастин і приведення їх у стан придатний для подальшого використання враховувати окремо;
  • після закінчення робіт з розбирання авто, спеціальною комісією, призначеною керівником, скласти акт виконаних робіт, оприбуткувати й оцінити (виходячи з ринкових цін на аналогічні запчастини, які були в експлуатації і розцінок контор по прийманню брухту чорних і кольорових металів) всі отримані запчастини і брухт по чистій вартості реалізації, після чого передати їх матеріально відповідальній особі;
  • бухгалтерії підприємства з огляду на вимоги П(С)БО № 9 і дані, зазначені в акті приймання запчастин і брухту, витрати на придбання автомобіля і витрати на розбирання, ремонт (відновлення) і приведення запасних частин у стан придатний для подальшого використання - визначити первісну вартість запасних частин і брухту і зарахувати їх на баланс з одночасним списанням автомобіля.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    Сьогодні 13:2312
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    Сьогодні 12:0621
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    Сьогодні 10:197
  • Нерезидент надав знижку на послуги: нюанси обліку та оподаткування
    Підприємство 22.02.2024 р. отримало експедиторські послуги від нерезидента - 1000 євро. ПН зареєстровано за датою першої події. Нерезидент 15.03.2024 р. надав знижку 200 євро. Окремо це було зафіксовано у додатковій угоді та складено акт коригування. Оплата ще не проводилась. Як відобразити дане коригування в обліку?
    23.04.202414
  • Як відобразити в обліку ВПА, якщо підприємство отримало податковий збиток?
    Підприємство отримало збиток за результатами звітного року в сумі 600 тис. грн. Податковий збиток складає 100 тис. грн (збільшуючі постійні різниці 300 тис. грн, тимчасові 200 тис. грн). Як в обліку та звітності відобразити ВПА? Також підприємство утримує податок при виплаті доходів нерезиденту. Як відобразити це утримання в обліку та декларації?
    23.04.202427