• Посилання скопійовано

Як визначити собівартість готової продукції при виробництві готових страв для харчування вихованців дитсадка?

ТОВ на загальній системі, платник ПДВ (діяльність - освітні послуги (дитсадок) готує іжу для вихованців та вподальшому планує продавати готові страви іншому дитсадку. Як правильно, щоб у ДПС не виникало питань, визначити собівартість однієї порції, затрати на придбання продуктів та інші затрати (зарплата працівників кухні, комунальні витрати на світло, витрати на оренду)?

Собівартість готової продукції визначається за правилами, встановленими П(С)БО 16.

Зокрема, відповідно до п. 11 П(С)БО 16 собівартість реалізованої продукції (робіт, послуг) складається з:

  • виробничої собівартості продукції (робіт, послуг), яка була реалізована протягом звітного періоду;
  • нерозподілених постійних загальновиробничих витрат;
  • наднормативних виробничих витрат.

До виробничої собівартості продукції (робіт, послуг) включаються:

  • прямі матеріальні витрати;
  • прямі витрати на оплату праці;
  • інші прямі витрати;
  • змінні загальновиробничі та постійні розподілені загальновиробничі витрати.

Виробнича собівартість продукції зменшується на справедливу вартість супутньої продукції, яка реалізується, та вартість супутньої продукції в оцінці можливого її використання, що використовується на самому підприємстві. У виробництві готових страв, як правило, супутньої продукції не виникає.

Перелік і склад статей калькулювання виробничої собівартості продукції (робіт, послуг) самостійно установлюються підприємством. Це варто прописати у наказі про облікову політику.

Отже, підприємство повинно самостійно визначити, які витрати воно несе для приготування страв, зокрема:

  • прямі матеріальні витрати - сировина, витратні матеріали, засоби для прибирання, миючі засоби, МШП, МНМА (посуд, спецодяг) тощо;
  • прямі витрати на оплату праці  працівників кухні;
  • інші прямі витрати – амортизація ОЗ, що знаходяться на кухні та використовуються для приготування страв, нарахування ЄСВ на заробітну плату працівників кухні тощо.
  • загальновиробничі витрати – сюди потрапить розподіл вартості комунальних послуг, які споживає дитячий садок, у тій частині, що припадає на кухню, частина інших витрат садка – зокрема, витрати на охорону (адже приміщення кухні теж охороняється у складі дитячого садка в цілому), витрати на оренду, що припадає на приміщення кухні тощо.

Точний склад статей витрат може визначити лише саме підприємство. Нагадуємо, що цей перелік є складовою частиною облікової політики підприємства.

У кінці місяця всі витрати, накопичені на рахунку 23, діляться на кількість виготовлених порцій кожної страви. Щоб визначити собівартість порцій в розрізі різних страв, потрібно вести облік витрат на кожну страву окремо. Особливо це стосується сировини, яку можна прямо списати на певну страву, решта виробничих витрат розподіляється на весь асортимент страв. Наприклад, вартість картоплі списується лише на ті страви, де вона використовується в залежності від кількості цієї сировини на кожну страву, а вартість миючих засобів, що витрачені на кухні за місяць, можна розподілити на кількість порцій незалежно від виду страви, і так далі.

Одночасно готові страви оприбутковуються на рахунку 26 з кредита рахунку 23 за їх фактичною собівартістю.

Більш докладно про визначення собівартості та документальне оформлення читайте тут.

Загалом тема виробничого обліку та визначення собівартості досить велика та її неможливо повністю розкрити в одній консультації.

Насамкінець зауважимо, що коригувань фінансового результату з метою оподаткування податком на прибуток норми ПКУ не містять, тож головною задачею виробничого обліку є дотримання норм П(С)БО 16

Також рекомендуємо ознайомитися з Методрекомендаціями №373. Хоча вони призначені для промисловості, але там можна знайти багато корисної інформації.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024111
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.202435
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202423
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202436
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    24.04.202410