• Посилання скопійовано

Виготовлення проектної документації: як списати витрати?

Підприємство планувало будівництво торгового павільйону та виготовило проектно-кошторисну документацію. Як обліковувати такі витрати? Після цього було прийнято рішення про відміну будівництва. Як списати вартість витрат на виготовлення проектно-кошторисної документації?

Відповідно до п. 48 Методрекомендацій №561, затрати з будівництва (виготовлення), придбання і поліпшення об'єктів основних засобів з початку і до закінчення зазначених робіт та введення об'єктів в експлуатацію визнаються незавершеними капітальними інвестиціями (незавершеним будівництвом). Затрати на будівництво, виготовлення, придбання і поліпшення об'єктів (капітальні інвестиції) групуються за такими напрямками робіт (витрат):

  • проектно-вишукувальні роботи;
  • будівельні роботи;
  • роботи з монтажу устаткування;
  • придбання устаткування, що потребують монтажу;
  • придбання устаткування, що не потребують монтажу, інструментів та інвентарю;
  • інші капітальні роботи і затрати.

Таким чином, витрати підприємства на виготовлення проектно-кошторисної документації повинні обліковуватись на субрахунку 152 «Придбання (виготовлення) основних засобів».

Якщо в подальшому було прийнято рішення про відміну будівництва, і виготовлену проектно-кошторисну документація не можливо використати, і вона підлягає ліквідації, то сума витрат на субрахунку 152 за таким об’єктом підлягає списанню на субрахунок 976 «Списання необоротних активів» (запис - Дт 976 Кт 152).

При цьому складається та затверджується керівником акт про ліквідацію незавершеного будівництва (хоча воно фактично і знаходилось лише на стадії проектування).

 

Прибуток

Незавершене будівництво (на яке, зокрема, і було понесено витрати із створення проектно-кошторисної документації) не є об’єктом ОЗ, відповідно його ліквідація та списання впливає на ФР виключно за правилами бухобліку та не призводить до виникнення податкових різниць щодо коригування ФР (про це зазначали податківці у ІПК від 22.02.2018 р. №718/6/99-99-15-02-02-15/ІПК та від 05.11.2018 р. №4690/6/99-99-15-02-02-15/IПК).

 

ПДВ

Відповідно до пп. «г» пп. 198.5 ПКУ, платник податку зобов'язаний нарахувати ПЗ з ПДВ виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пп. 189.1 ПКУ, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в ЄРПН у встановлені терміни зведену ПН за товарами, послугами, необоротними активами, придбаними з ПДВ, у разі, якщо такі товари, послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися, в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (крім випадків, передбачених пп. 189.9 ПКУ).

При цьому, як роз’яснюють податківці (тут та у ІПК від 26.10.2017 р. №2389/ІПК/28-10-01-03-11) у разі списання капітальних інвестицій, вони припиняють використовуватись в операціях, що є господарською діяльністю такого платника податку.

Відповідно в такому випадку платник податку має нарахувати ПЗ з ПДВ та скласти і зареєструвати ПН за основною ставкою, виходячи з вартості придбаних для такого будівництва товарів та послуг (якщо вони придбавалась з податковим кредитом).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024111
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.202435
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202423
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202436
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    24.04.202410