• Посилання скопійовано

Авто було у використанні: чи можна застосувати термін амортизації менше 5 років?

Підприємство придбало автомобіль з пробігом. Чи можна застосувати термін амортизації менше 5 років? Підприємство з доходом до 20 млн грн, не враховує податкові різниці

Якщо підприємство придбаває не новий автомобіль, то питання, на який строк його вводити в експлуатацію, наразі на законодавчому рівні не врегульовано. У цьому випадку, підприємство повинне самостійно встановити новий очікуваний строк корисного використання автомобіля при введенні в експлуатацію. При цьому слід урахувати мінімальний строк корисного використання (експлуатації) ОЗ, установлений пп. 138.3.3 ПКУ, який для будь-якого ОЗ є загальним незалежно від того, протягом якого строку його використовували. Логічним та економічно обгрунтованим є з'ясувати у постачальника, скільки років вже використовувався цей автомобіль. Це можна зазначити у договорі постачання або в акті (накладній). Крім того, в документах зазначається рік випуску, на який дуже часто орієнтуються бухгалтери в разі придбання ненового автомобіля. I врахувати цей строк при визначенні, скільки років як мінімум залишилося використовувати ОЗ.

У пп. 138.3.1 ПКУ зазначено, що при розрахунку амортизації потрібно керуватися П(С)БО. Відтак, відповідно до п. 26 П(С)БО 7, за яким платник податків має право обрати норми і методи нарахування амортизації, передбачені законодавством. Метод амортизації обирається підприємством самостійно з урахуванням очікуваного способу отримання економічних вигід від використання ОЗ, зокрема, автомобіля.

Крім того, згідно з п. 28 П(С)БО 7, строк корисного використання об'єкта ОЗ повинен переглядатися внаслідок зміни очікуваних економічних вигід від його використання. Очевидно, що загальний строк корисного використання з урахуванням його змін не може бути меншим від зазначеного пп. 138.3.3 ПКУ.

Таким чином, підприємство може встановити як більші строки корисного використання ОЗ, так і менші за встановлені ПКУ. Зарахування на баланс не нового автомобіля за строком корисного використання менше ніж 5 років встановлює комісія, яке фіксується в акті введення в експлуатацію (типова ф. №ОЗ-1), а також в інвентарних картках ОЗ (типова ф. №ОЗ-6).

Протягом усього періоду вартість автомобіля, що амортизується, поступово включається до витрат звітного періоду. Відповідно до абз. 2 п. 28 П(С)БО 7, амортизація за новим методом нараховується помісячно починаючи з місяця, наступного за місяцем введення об'єкта ОЗ в експлуатацію (зупиняється на період його ремонту).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202413
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202422
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    24.04.20247
  • Нерезидент надав знижку на послуги: нюанси обліку та оподаткування
    Підприємство 22.02.2024 р. отримало експедиторські послуги від нерезидента - 1000 євро. ПН зареєстровано за датою першої події. Нерезидент 15.03.2024 р. надав знижку 200 євро. Окремо це було зафіксовано у додатковій угоді та складено акт коригування. Оплата ще не проводилась. Як відобразити дане коригування в обліку?
    23.04.202414
  • Як відобразити в обліку ВПА, якщо підприємство отримало податковий збиток?
    Підприємство отримало збиток за результатами звітного року в сумі 600 тис. грн. Податковий збиток складає 100 тис. грн (збільшуючі постійні різниці 300 тис. грн, тимчасові 200 тис. грн). Як в обліку та звітності відобразити ВПА? Також підприємство утримує податок при виплаті доходів нерезиденту. Як відобразити це утримання в обліку та декларації?
    23.04.202427