• Посилання скопійовано

Придбання та подальший облік МНМА у неприбуткової організації

Неприбуткова організація (профсоюз) для ведення статутної діяльності придбала мегафон. До вартості придбання входить мегафон, батарейки та доставка. Метод амортизації – 100% при введенні в експлуатацію. Як заповнити інвентарну картку? Коли слід списати мегафон? Як відобразити ці операції в бухобліку (8 клас рахунків) та у звіті неприбуткової організації?

В інвентарній картці зазначається лише сам мегафон. Вартість батарейок та доставки включається в його первісну вартість.

Відповідно до п. 8 П(С)БО 7 первісна вартість об'єкта основних засобів складається з таких витрат:

  • суми, що сплачують постачальникам активів (оплата за сам мегафон) та підрядникам за виконання будівельно-монтажних робіт (без непрямих податків);
  • реєстраційні збори, державне мито та аналогічні платежі, що здійснюються в зв'язку з придбанням (отриманням) прав на об'єкт основних засобів;
  • суми ввізного мита;
  • суми непрямих податків у зв'язку з придбанням (створенням) основних засобів (якщо вони не відшкодовуються підприємству/установі);
  • витрати зі страхування ризиків доставки основних засобів;
  • витрати на транспортування (оплата доставки), установку, монтаж, налагодження основних засобів;
  • інші витрати, безпосередньо пов'язані з доведенням основних засобів до стану, у якому вони придатні для використання із запланованою метою (витрати на придбання батарейок).

Приймальною комісією, призначеною розпорядженням (наказом) керівника підприємства (організації), оформлюється приймання МНМА. Для обліку МНМА підприємство може розробити внутрішні документи, які виконуватимуть роль первинних. Для цього слід врахувати вимогу про наявність обов'язкових реквізитів: назви документа (форми), дати і місця складання, назви підприємства, від імені якого складено документ, змісту та обсягу господарської операції, одиниці виміру господарської операції, посад осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, та особистого підпису або інших даних, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (ч. 2 ст. 9 Закону про бухоблік).

Зі свого боку автор рекомендує використовувати форми документів, затверджені Наказом Мінфіну №352 «Про затвердження типових форм первинного обліку». Для введення в експлуатацію автор радить оформляти Акт приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів (форма №ОЗ-1), для списання активу з балансу — Акт списання основних засобів (форма №ОЗ-3) (також див. тут).

Для обліку МНМА використовується субрахунок 112, а нарахування амортизації відображається за кредитом субрахунку 132 «Знос інших необоротних матеріальних активів».

Амортизація МНМА може нараховуватися за рішенням організації:

1) у першому місяці використання об'єкта в розмірі 50% його вартості, яка амортизується, та решту 50% вартості, яка амортизується, у місяці їх вилучення з активів (списання з балансу) внаслідок невідповідності критеріям визнання активом;

2) або в першому місяці використання об'єкта в розмірі 100% його вартості.

У випадку, якщо організація застосовує метод нарахування амортизації «100% у місяці введення в експлуатацію», при списанні таких МНМА в бухобліку виникне запис Дт субрахунку 132 «Знос інших необоротних матеріальних активів» та Кт рахунку 11.

Списання МНМА здійснюється тоді, коли МНМА (мегафон) фактично стане непридатним для використання і фактично не буде використовуватися у діяльності організації. Це може статися і пізніше спливу запланованого строку використання мегафона (пізніше року, якщо мегафон фактично прослужить довше). Списання МНМА оформлюється Актом списання основних засобів (форма №ОЗ-3).

Схема бухгалтерських записів з використанням рахунків 8 класу може бути такою:

  • Дт 153 Кт 631 – варстість мегафона, батарейок та доставки;
  • Дт 112 Кт 153 – сформовано об’єкт МНМА – мегафон;
  • Дт 832 Кт 132 – нараховано амортизацію МНМА в розмірі 100%  вартості МНМА;
  • Дт 132 Кт 112 – списання мегафона при фактичному виведенні його з експлуатації.

У звіті про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації  сума нарахованої амортизації відображається в рядку 2.3 або 2.6 в залежності від того, для яких конкретно цілей використовується мегафон. Додатково читайте тут

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    Сьогодні 11:069
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202417
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202430
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    24.04.202410
  • Нерезидент надав знижку на послуги: нюанси обліку та оподаткування
    Підприємство 22.02.2024 р. отримало експедиторські послуги від нерезидента - 1000 євро. ПН зареєстровано за датою першої події. Нерезидент 15.03.2024 р. надав знижку 200 євро. Окремо це було зафіксовано у додатковій угоді та складено акт коригування. Оплата ще не проводилась. Як відобразити дане коригування в обліку?
    23.04.202415