• Посилання скопійовано

Ремонт доріг за рахунок підприємства: відображення в бухобліку

Підприємство виконало капітальний ремонт дороги, яка належить місту. Місцева влада відмовляється приймати ремонт на баланс. Як обліковувати понесені витрати? Які податкові наслідки?

Бухоблік

Оскільки дорога, яка була відремонтована підприємством, не знаходиться у власності цього підприємства (а також не є орендованою ним), то вважаємо, що капіталізацію понесених витрат проводити не доречно. Такі суми відносяться до витрат підприємства.

Облік витрат, що виникають в процесі діяльності (крім фінансових витрат), але не пов'язані з виробництвом або реалізацією основної продукції (товарів) та послуг, ведеться на рахунку 97 "Інші витрати". У випадку, якщо ремонт дороги здійснюється власними силами та власними матеріалами, то відповідно виникає таке бухгалтерське проведення: Дт 977 Кт 20, 28, 22, 661 (рахунки обліку матеріалів та заробітної плати). У такому випадку списання матеріалів засвідчується відповідним актом списання. 

А в разі, якщо підприємство здійсню виключно сплату за такий ремонт дороги, то розрахунки з таким виконавцем закриваються бухгалтерськими проведеннями:

  • Дт 631 Кт 311;
  • Дт 977 Кт 631.

Оскільки суми відносяться до витрат підприємства, а не капіталізуються, то амортизація не нараховується.

 

Податок на прибуток

Відповідно до пп. 134.1.1 ПКУ, об’єкт оподаткування податком на прибуток визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінрезультату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінзвітності підприємства відповідно до НП(С)БО або МСФЗ, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ.

При цьому, податкових різниць щодо «негосподарських» витрат в податковому обліку не передбачено.

Таким чином, такі витрати враховуються при розрахунку фінрезультату до оподаткування без коригувань.

 

ПДВ

Якщо при оплаті матеріалів, послуг, робіт, які будуть використовуватися при такому ремонті дороги, підприємство оплатить ПДВ у складі їх ціни, то можливі два варіанти:

  • Якщо підприємство - неплатник ПДВ, то вартість оплаченого (нарахованого) ПДВ воно включить до вартості таких матеріалів, послуг, робіт, а отже, в остаточному проведенні спише за дебетом субрахунку 977;
  • Якщо підприємство - платник ПДВ, то вартість оплаченого (нарахованого) ПДВ воно включить до ПК (Дт 641 Кт 631). Але водночас визнає ПЗ з ПДВ за п. 198.5 ПКУ (Дт 977 Кт 641). 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202413
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202421
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    24.04.20247
  • Нерезидент надав знижку на послуги: нюанси обліку та оподаткування
    Підприємство 22.02.2024 р. отримало експедиторські послуги від нерезидента - 1000 євро. ПН зареєстровано за датою першої події. Нерезидент 15.03.2024 р. надав знижку 200 євро. Окремо це було зафіксовано у додатковій угоді та складено акт коригування. Оплата ще не проводилась. Як відобразити дане коригування в обліку?
    23.04.202414
  • Як відобразити в обліку ВПА, якщо підприємство отримало податковий збиток?
    Підприємство отримало збиток за результатами звітного року в сумі 600 тис. грн. Податковий збиток складає 100 тис. грн (збільшуючі постійні різниці 300 тис. грн, тимчасові 200 тис. грн). Як в обліку та звітності відобразити ВПА? Також підприємство утримує податок при виплаті доходів нерезиденту. Як відобразити це утримання в обліку та декларації?
    23.04.202427