• Посилання скопійовано

Благодійна допомога меблями військовій частині: нюанси оформлення

Як оформити передання меблів у військову частину у якості благодійної допомоги?

Документування та бухоблік

Документальним підтвердженням надання благодійної допомоги підприємством можуть бути такі документи (в комплексі):

  • Лист-клопотання від одержувача (військової частини)  – за наявності. У листі може вказуватися, яку саме допомогу потребує отримувач, зокрема, перелік меблів, які потребує військова частина;
  • Наказ керівника підприємства про надання благодійної допомоги – він складається обов’язково як підстава для проведення цієї госпоперації. У наказі слід навести максимальну наявну інформацію про надання допомоги – форму допомоги (меблі), умови надання допомоги (безоплатно) тощо;
  • Видаткова накладна на меблі.

Операція з надання благодійної допомоги у вигляді ТМЦ  відображається в бухобліку як списання таких ТМЦ (меблів) з балансу підприємства до складу інших операційних витрат записом Дт 949 Кт 112, 209, 281  на підставі видаткової накладної.

 

Оподаткування благодійної допомоги ПДВ

Згідно з п. 185.1 ПКУ об'єктом оподаткування є операції платників податку з:

  • постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України;
  • постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України;
  • ввезення товарів на митну територію України;
  • постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.

Відповідно, якщо благодійна допомога надається у вигляді товарів, така допомога є об’єктом оподаткування ПДВ.

База оподаткування визначається відповідно до п. 188.1 ПКУ - виходячи з договірної вартості меблів, яка в даному випадку дорівнює нулю. Але при цьому:

  • база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг – якщо передаються меблі, які є товаром для підприємства;
  • база оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути нижче звичайних цін – якщо підприємство само виробляє ці меблі;
  •  база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухобліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції – якщо передані меблі були в складі основних засобів підприємства.

Як скласти податкову накладну у випадку безоплатної передачі ТМЦ, ми писали тут та тут>>

 

Оподаткування благодійної допомоги податком на прибуток

Згідно з пп. 134.1.1 ПКУ, об’єкт оподаткування податком на прибуток визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінрезультату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінзвітності підприємства відповідно до НП(С)БО або МСФЗ, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ.

Для платників податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухобліку за останній річний звітний (податковий) період не перевищує 20 млн грн, об’єкт оподаткування може визначатися без коригування фінрезультату до оподаткування на усі різниці (крім від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), визначені відповідно до положень розділу ІІІ ПКУ.

Щодо надання благодійної допомоги у ст. 140 ПКУ є декілька податкових різниць. Оскільки ці коригування містяться саме у ІІІ розділі ПКУ, то якщо дохід платника податку на прибуток не перевищує 20 млн грн і ним прийнято рішення про незастосування податкових різниць, фінрезультат до оподаткування за пп. 140.5.9, пп. 140.5.10пп. 140.5.14 ПКУ збільшувати не потрібно.

В іншому випадку слід звернути увагу на пп. 140.5.10 ПКУ, відповідно до якого фінрезультат збільшується на суму перерахованої безповоротної фіндопомоги (безоплатно наданих товарів, робіт, послуг) особам, що не є платниками податку на прибуток (крім фізосіб), та платникам податку, які оподатковуються за ставкою 0 % відповідно до п. 44 підрозділу 4 розділу XX "Перехідні положення" ПКУ, крім безповоротної фіндопомоги (безоплатно наданих товарів, робіт, послуг), перерахованої неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру неприбуткових установ та організацій на дату такого перерахування коштів, передачі товарів, робіт, послуг, для яких застосовується положення пп. 140.5.9 ПКУ.

Отже,  сума благодійної допомоги буде збільшувати  фінрезультат до оподаткування лише за умови, що така благодійна допомога надається юрособам, що не є неприбутковими організаціями та які одночасно з цим:

  • не є платниками податку на прибуток (зокрема, якщо юрособа-отримувач – платник єдиного податку);
  • сплачують податок на прибуток за ставкою 0%.

Якщо військова частина - отримувач благодійної допомоги – є неприбутковою організацією та внесена у Реєстр, то в цьому випадку прибуток коригується на підставі пп. 140.5.9 ПКУ: фінрезультат збільшується на суму, що перевищує 4% оподатковуваного прибутку попереднього звітного року. Це означає, що потрібно порівняти вартість меблів з сумою 4% оподатковуваного прибутку попереднього звітного року – за його наявності. Частина вартості меблів, що перевищує ці 4%, збільшує фінрезультат з метою оподаткування. Якщо у минулому році прибутку не було, вся вартість меблів збільшує фінрезультат.

І наостанок – на замітку: якщо благодійний внесок перераховується платнику податку на прибуток на загальних підставах, то коригування фінрезультату не здійснюється, тобто фінрезультат з метою оподаткування не збільшується.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    Сьогодні 12:0581
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    Сьогодні 11:0629
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202421
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202432
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    24.04.202410