• Посилання скопійовано

Розподіл ЗВВ та визначення бази їх розподілу в обліку мікропідприємства

Чи може мікропідприємство (за нормами Закону про бухоблік) щомісяця при реалізації продукції списувати ЗВВ на 90 рахунок без їх розподілу, якщо не встановлено базу розподілу ЗВВ? Як цей момент прописати в наказі про облікову політику?

Відповідно до п. 11 П(С)БО 16 собівартість реалізованої продукції (робіт, послуг) складається з виробничої собівартості продукції (робіт, послуг), яка була реалізована протягом звітного періоду, нерозподілених постійних загальновиробничих витрат та наднормативних виробничих витрат.

У п. 15 П(С)БО 16 наведено перелік  загальновиробничих витрат (далі – ЗВВ). У п. 16 П(С)БО 16 визначено класифікацію ЗВВ на постійні та змінні. Якщо ЗВВ  є у складі витрат підприємства, і вони підпадають під вимоги п. 15 та 16 П(С)БО 16, підприємство зобов'язане обліковувати ЗВВ відповідно до П(С)БО 16. Приклад розподілу ЗВВ наведено в додатку 1 до П(С)БО 16.

Водночас, у п. 16 П(С)БО 16 зазначено, що перелік і склад змінних і постійних загальновиробничих витрат установлюються підприємством. Тож, підприємство самостійно визначає, які саме витрати воно відноситиме до складу ЗВВ, та за якою базою розподілятиме їх між об'єктами калькуляції.

Якщо за фактичними обліковими даними підприємства за підсумками місяця зазвичай не залишається нерозподілених ЗВВ, підприємство може повністю відносити ЗВВ на собівартість виробленої продукції  у звітному періоді: Дт 23 Кт 91. Віднесення всієї суми ЗВВ на собівартість реалізованої продукції може вплинути на достовірність фінансової звітності, якщо, наприклад, у звітному періоді було вироблено продукції багато, а реалізовано мало, або навпаки.

Отже, незалежно від розміру підприємства, воно в будь-якому разі зобов'язане виконувати приписи П(С)БО 16 – з метою досягнення достовірності фінансової звітності.

У наказі про облікову політику слід зазначити склад статей виробничих та загальновиробничих витрат, а також бази розподілу ЗВВ.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Поставка основного засобу резиденту за трьохстороннім договором, де платник-нерезидент: облік та оподаткування
    Підприємство уклало трьохсторонній договір на поставку автобусів дитячому садку, де платником є нерезидент. Оплата в євро. Перша частина оплати 10% - 02.01.2024 р., друга 90% - 14.02.2024 р. ПДВ у складі ціни. Поставка автобуса відбулася 15.02.2024 р. Який порядок відображення в обліку та складання ПН?
    27.03.202413
  • Як повернути ОЗ з рахунку 286 знову на рахунок 10?
    Підприємство у вересні 2021 р. прийняло рішення продати основні засоби (меблі). Активи було переведено до складу необоротних активів, утримуваних для продажу за найменшою з вартостей, зокрема, балансовою. У зв'язку з війною ці ОЗ не були продані. У 2024 р. прийнято рішення не продавати їх та продовжити використовувати у госпдіяльності. Скоригована балансова вартість (балансова вартість зменшена на суму амортизації, яка була б нарахована за період жовтень 2021 - грудень 2023 рр.) дорівнює нулю. За якою вартістю зараховувати об'єкт до складу основних засобів?
    26.03.202461
  • Облік компенсації за працевлаштування ВПО
    Які бухгалтерські проведення слід здійснити при компенсації роботодавцю за працевлаштування ВПО?
    26.03.202434
  • Чи збільшують первісну вартість ОЗ витрати на його монтаж на новому місці використання?
    Підприємство має об’єкт ОЗ, який використовувався в орендованому магазині. Після закінчення договору оренди, об'єкт ОЗ демонтований за старою адресою використання та переміщений в інший орендований магазин за іншою адресою. Для використання ОЗ за новою адресою підприємство понесло витрати на демонтаж за старою адресою та монтаж ОЗ на новому місці. Як обліковувати послуги демонтажу і монтажу старого (що уже був у використанні) об'єкту ОЗ за новою адресою? Чи можна збільшити первісну вартість ОЗ на суму витрат на його монтаж на новому місці?
    25.03.202442
  • Облік придбання ОЗ в кредит за програмою 5-7-9
    Підприємство придбаває обладнання, сплачуючи 30% коштів, а 70% сплачує банк за кредитним договором на 5 років за програмою 5-7-9. Частину відсотків за кредитом сплачує підприємство, а частину - держава. Обладнання ще не виготовлене. За договором, поставка буде на 71-й день від дати оплати, яка була 08.02.2024 р. Як відображати ці операції в бухобліку?
    21.03.202442