• Посилання скопійовано

Збірка електричного щита з товарів зі складу: як оформити в обліку?

Якими первинними документами оформлюється та відображається в обліку збірка електричного щита з товарів, які зберігаються на складі, якщо у підприємства є КВЕД на електромонтажні роботи?

Насамперед зазначимо, що процесу збирання електричного щита передує етап оформлення технічної документації, передбаченої Законами №1315 та №124.

За ст. 5 Закону №1315 об'єктами стандартизації визначені:

  • матеріали, складники, обладнання, системи, їх сумісність;
  • правила, процедури, функції, методи, діяльність чи її результати, включаючи продукцію, персонал, системи управління;
  • вимоги до термінології, позначення, фасування, пакування, маркування, етикетування тощо.

Відносини, що виникають у зв'язку з розробленням та прийняттям технічних регламентів і передбачених ними процедур оцінки відповідності, їх застосуванням щодо продукції, яка вводиться в обіг, надається на ринку або вводиться в експлуатацію в Україні, а також здійсненням добровільної оцінки відповідності регулює Закон №124.

Технічними регламентами та процедурами оцінки відповідності, застосування яких передбачене технічними регламентами, можуть бути встановлені особливості регулювання відносин, на які поширюється дія Закону №124.

Цілями прийняття технічних регламентів є захист життя та здоров'я людей, тварин і рослин, охорона довкілля та природних ресурсів, забезпечення енергоефективності, захист майна, забезпечення національної безпеки та запобігання підприємницькій практиці, що вводить споживача (користувача) в оману (ч. 1 ст. 9 Закону №124).

У ч. 1 ст. 11 Закону №124 передбачено, що відповідність введеної в обіг, наданої на ринку або введеної в експлуатацію в Україні продукції вимогам усіх чинних технічних регламентів, які застосовуються до такої продукції, є обов'язковою, за винятком випадків, визначених у зазначених технічних регламентах та ст. 12 Закону №124.

Отже, збірка електричного щита з комплектуючих, яка зберігаються на складі, відображається в обліку як виробництво.

 

Собівартість та калькулювання

Відповідно до п. 6 П(С)БО 9 готову продукцію, що виготовлена на підприємстві, призначена для продажу і відповідає технічним та якісним характеристикам, передбаченим договором або іншим нормативно-правовим актом, для цілей бухгалтерського обліку включають до складу запасів (рахунок 26). 

У п. 10 П(С)БО 9 зазначено, що первісною вартістю запасів, що виготовляються власними силами підприємства, визнається їхня виробнича собівартість, яка визначається за П(С)БО 16.

Нормами п. 11 П(С)БО 16 передбачено, що до виробничої собівартості продукції включаються:

  • прямі матеріальні витрати;
  • прямі витрати на оплату праці;
  • інші прямі витрати;
  • змінні загальновиробничі та постійні розподілені загальновиробничі витрати.

Перелік і склад статей калькулювання виробничої собівартості продукції (робіт, послуг) установлюються підприємством.

У п. 597 Методичних рекомендації №373, наведено визначення калькуляції. Це викладений у табличні формі бухгалтерський розрахунок витрат у грошовому виражені на виробництво одиниці виробу чи партії виробів. Калькуляція є основою для визначення середніх витрат виробництва і собівартості продукції.

Для здійснення калькуляційних розрахунків необхідні два показники:

  • величина виробничих витрат протягом певного періоду;
  • обсяг продукції в цьому ж періоді.

Як калькуляційні одиниці використовуються натуральні, умовно-натуральні, трудові та вартісні показники.

Залежно від характеру та виду виробництв застосовуються способи калькулювання собівартості одиниці продукції, наведені в п. 604 Методичних рекомендації №373, а саме:

  • спосіб розрахунку за прямими ознаками;
  • спосіб додавання витрат;
  • спосіб виключення витрат;
  • коефіцієнтний спосіб;
  • пропорційний (індексний) спосіб;
  • комбінований спосіб;
  • нормативний спосіб.

Звітна калькуляція складається на підставі первинних документів за такими ж статтями, що й планова. До звітних калькуляцій включаються витрати та втрати, які не були передбачені плановою калькуляцією. Це витрати, що пов’язані з відхиленням від встановленого технологічного процесу, надпланові втрати від браку тощо.

Калькуляції складаються щомісячно в розгорнутому вигляді, в статті «Сировина і матеріали» – за групами матеріалів, що вказуються в кількісному та вартісному вираженні, що значно збільшує аналітичні можливості калькуляції (п. 612 Методичних рекомендації №373).

Собівартість реалізованої продукції (робіт, послуг) складається з виробничої собівартості продукції (робіт, послуг), яка була реалізована протягом звітного періоду, нерозподілених постійних загальновиробничих витрат та наднормативних виробничих витрат.

 

Документи на переміщення комплектуючих та готової продукції

У п. 3.13 Методичних рекомендацій №2 вказано, що для оформлення вибуття запасів, відпуск у виробництво яких здійснюється на основі встановлених лімітів, застосовуються лімітно-забірні картки (форми №М-8, М-9).

Лімітно-забірна картка призначена:

  • ф. №М-8 – для багаторазового відпуску одного номенклатурного номера матеріалів на один місяць;
  • ф. №М-9 – для чотирьохразового відпуску лімітованих матеріалів, що відносяться на один вид витрат (замовлення на один місяць та на різноманітні види витрат (замовлень). В останньому випадку заповнюється графа «Кореспондуючий рахунок».

Відпуск матеріалів понад встановлений ліміт або при заміні матеріалів оформлюється актом-вимогою на заміну (додатковий відпуск) матеріалів (ф. №М-10) за дозволом керівника підприємства або осіб, на те уповноважених.

Щодо застосування лімітно-забірних карток (ф. №М-8 та М-9) зазначимо, що вони використовуються для оформлення відпуску матеріалів, що систематично витрачаються при виготовленні продукції, а також для поточного контролю за додержанням встановлених лімітів відпуску матеріалів на виробничі потреби та є виправдувальним документом для списання матеріальних цінностей зі складу. 

Ліміти відпуску матеріалів на кожний виріб розраховують та встановлюють технологи за виробничими нормами, які затверджуються керівником.

На підставі цих лімітів лімітно-забірні картки виписуються відділом постачання або плановим відділом на одне або декілька найменувань матеріалів (номенклатурних номерів) у двох примірниках. 

Один примірник до початку місяця передається цеху (дільниці) – споживачу матеріалів, другий – складу чи коморі цеху (дільниці). Склад відпускає матеріали у виробництво при пред'явленні представником цеху свого примірника лімітно-забірної картки. Комірник відмічає в обох примірниках дату та кількість відпущеного матеріалу, після чого визначає залишок ліміту за кожним номенклатурним номером матеріалів. 

У лімітно-забірній картці цеху (дільниці) розписується комірник, а в лімітно-забірній картці складу – представник цеху (дільниці). Бланк лімітно-забірної картки з частковим заповненням реквізитів може бути складено за допомогою засобів обчислювальної техніки.

Відповідно до п. 3.2 Методичних рекомендацій №2 надходження на склад запасів власного виробництва (готової продукції, напівфабрикатів, допоміжних матеріалів) оформлюються накладною-вимогою на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів (ф. №М-11, затверджена наказом Мінстату від 21.06.1996 р. №193). 

Накладна-вимога (ф. №М-11) використовується для обліку руху матеріальних цінностей в середині підприємства та їх відпуску господарствам свого підприємства, що розташовані за межами його території, а також стороннім організаціям.

Накладна-вимога складається у двох примірниках та підписується особою, яка передає зазначені запаси, та їх отримує.

У разу внутрішнього переміщення матеріалів накладну-вимогу (ф. №М-11) складає матеріально відповідальна особа складу (цеху), що здає цінності. Один примірник є підставою для списання готових виробів з виробництва (комори виробничої дільниці), що їх здає, а другий – складу, що приймає для оприбуткування готові вироби. 

Відповідно у податковій накладній зазначається не код УТК ЗЕД кожного комплектуючого, використаного для збирання електричного щита, а новий код УТК ЗЕД готового виробу.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Поставка основного засобу резиденту за трьохстороннім договором, де платник-нерезидент: облік та оподаткування
    Підприємство уклало трьохсторонній договір на поставку автобусів дитячому садку, де платником є нерезидент. Оплата в євро. Перша частина оплати 10% - 02.01.2024 р., друга 90% - 14.02.2024 р. ПДВ у складі ціни. Поставка автобуса відбулася 15.02.2024 р. Який порядок відображення в обліку та складання ПН?
    27.03.202411
  • Як повернути ОЗ з рахунку 286 знову на рахунок 10?
    Підприємство у вересні 2021 р. прийняло рішення продати основні засоби (меблі). Активи було переведено до складу необоротних активів, утримуваних для продажу за найменшою з вартостей, зокрема, балансовою. У зв'язку з війною ці ОЗ не були продані. У 2024 р. прийнято рішення не продавати їх та продовжити використовувати у госпдіяльності. Скоригована балансова вартість (балансова вартість зменшена на суму амортизації, яка була б нарахована за період жовтень 2021 - грудень 2023 рр.) дорівнює нулю. За якою вартістю зараховувати об'єкт до складу основних засобів?
    26.03.202460
  • Облік компенсації за працевлаштування ВПО
    Які бухгалтерські проведення слід здійснити при компенсації роботодавцю за працевлаштування ВПО?
    26.03.202434
  • Чи збільшують первісну вартість ОЗ витрати на його монтаж на новому місці використання?
    Підприємство має об’єкт ОЗ, який використовувався в орендованому магазині. Після закінчення договору оренди, об'єкт ОЗ демонтований за старою адресою використання та переміщений в інший орендований магазин за іншою адресою. Для використання ОЗ за новою адресою підприємство понесло витрати на демонтаж за старою адресою та монтаж ОЗ на новому місці. Як обліковувати послуги демонтажу і монтажу старого (що уже був у використанні) об'єкту ОЗ за новою адресою? Чи можна збільшити первісну вартість ОЗ на суму витрат на його монтаж на новому місці?
    25.03.202442
  • Облік придбання ОЗ в кредит за програмою 5-7-9
    Підприємство придбаває обладнання, сплачуючи 30% коштів, а 70% сплачує банк за кредитним договором на 5 років за програмою 5-7-9. Частину відсотків за кредитом сплачує підприємство, а частину - держава. Обладнання ще не виготовлене. За договором, поставка буде на 71-й день від дати оплати, яка була 08.02.2024 р. Як відображати ці операції в бухобліку?
    21.03.202442