• Посилання скопійовано

Різниця в назві товару у вхідних та вихідних первинних документах: які наслідки?

Підприємство отримує товар «Пісок річковий», а продає «Пісок». Є ще схожі ситуації з будматеріалами, при цьому код УКТ ЗЕД не змінюється. Назва отриманого матеріалу має довгу назву, а підприємство її скорочує. Як це потрібно оформити в бухобліку, аби не було питань у контролерів під час перевірки?

 Зауважимо, що під час податкових документальних перевірок податківці, зокрема, перевіряють узгодженість у договорах і первинних документах таких реквізитів як дата, сума, найменування товару/послуги, одиниці виміру, кількість товару/суть послуги.

Неузгодженість цих даних може бути підставою для ствердження про нереальність господарської операції, а звідси і:

  • відсутність права на податковий кредит;
  • не визнання витрат у вигляді собівартості реалізації товару.

Розглянемо, що пропонує нам для захисту таких витрат і ПК з ПДВ чинне законодавство.

Згідно з ст. 1 Закону про бухоблік первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію.

Первинні документи повинні мати, зокрема, такий обов'язковий реквізит як зміст, обсяг та одиниця виміру господарської операції (для придбаних та проданих товарів - це їх найменування, кількість та їх одиниця виміру) (ст. 9 Закону про бухоблік).

Основним документом, що регламентує облік товарів (запасів) на підприємстві, є П(С)БО 9. Зокрема, у п. 7 стандарту передбачено, що одиницею бухобліку запасів є їх найменування або однорідна група (вид).

Відповідно до п. 1.4 Методрекомендацій №2 в цілях організації бухобліку запасів розпорядчим документом, затвердженим власником підприємства, визначаються:

  • правила документообігу і технологія обробки облікової інформації;
  • порядок контролю за рухом запасів і відповідальність посадових осіб;
  • порядок аналітичного обліку запасів;
  • одиниця натурального виміру запасів для кожної одиниці бухобліку.

Таким чином, законодавство передбачає ведення обліку запасів як за їх найменуванням, так і за однорідною групою (видом). 

У зв’язку із цим, аби уникнути спорів із контролюючими органами, радимо створити розпорядчий документ (наприклад, наказ у вигляді таблиці відповідності найменувань товару як додаток до наказу про облікову політику), у якому можна відобразити та об'єднати в однорідні групи отримані від постачальників товари з різними найменуваннями (наприклад, такі назви товару від постачальників як «пісок», «пісок річковий» обліковуються та зазначаються у вихідних документах як «пісок»). Також варто в такому документі зазначити й коди УКТ ЗЕД.

Цей документ, затверджений керівником підприємства, і буде підставою для присвоєння власних найменувань товарам, придбаним у постачальника (про що також варто видавати за кожним таким перейменуванням окремий документ – не обов’язково наказ, бо він на підприємстві вже буде, а бухгалтерську довідку, акт тощо), та підтверджуватиме відповідність товару, найменування якого вказано у прибуткових документах від постачальників, та найменування, зазначеного у видаткових документах. У такому документі варто зазначити реквізити первинних документів від постачальника, за якими здійснюється перейменування товару.

Наприклад, текст акту чи бухгалтерської довідки може бути таким: «Пісок річковий, код УКТ ЗЕД 2505900000, отриманий від ТОВ «Альфа» за накладною №111 від 20.11.2018 р., оприбуткувати на склад №1 за назвою «Пісок», код УКТ ЗЕД 2505900000».

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    Сьогодні 11:067
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202416
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202429
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    24.04.202410
  • Нерезидент надав знижку на послуги: нюанси обліку та оподаткування
    Підприємство 22.02.2024 р. отримало експедиторські послуги від нерезидента - 1000 євро. ПН зареєстровано за датою першої події. Нерезидент 15.03.2024 р. надав знижку 200 євро. Окремо це було зафіксовано у додатковій угоді та складено акт коригування. Оплата ще не проводилась. Як відобразити дане коригування в обліку?
    23.04.202415