• Посилання скопійовано

Витрати на охорону об’єкта капітальних інвестицій: як відобразити в обліку?

Підприємство придбало у власність виробничий цех, але в експлуатацію він ще не введений. Як відобразити в бухобліку витрати на утримання охорони цього цеху, якщо охоронні послуги надає стороння охоронна компанія?

Перш за все нагадаємо, що придбані основні засоби, які ще не введені в експлуатацію, обліковуються як капітальні інвестиції на рахунку 15, в даному випадку застосовується субрахунок 152 «Придбання (виготовлення) основних засобів».

Інформація про витрати підприємства накопичується в бухобліку відповідно до П(С)БО 16.

Відповідно до п. 7 П(С)БО 16 витрати визнаються витратами певного періоду одночасно з визнанням доходу, для отримання якого вони здійснені. Витрати, які неможливо прямо пов'язати з доходом певного періоду, відображаються у складі витрат того звітного періоду, в якому вони були здійснені. Витрати на охорону об’єкта капітальних інвестицій неможливо пов’язати з доходами певних майбутніх періодів (адже цех ще не працює), також вони не збільшують вартість придбаного виробничого цеху на субрахунку 152. З цих причин такі витрати слід відображати у складі витрат того періоду, коли вони були понесені, а саме - на дату підписання акта наданих послуг з охорони.

Склад витрат визначений у пп. 1029 П(С)БО 16. Оскільки виробничий цех ще не введено в експлуатацію, тому витрати на його охорону не можуть розглядатися як виробничі або загальновиробничі витрати. Далі, оскільки цех має виробниче призначення, то витрати на його охорону не відносяться до адміністративних або збутових витрат. 

Отже, залишається п. 20 П(С)БО 16, у якому перераховані інші операційні витрати. Згідно з Інструкцією №291 для обліку таких витрат призначений рахунок 94, субрахунок 949 «Інші витрати операційної діяльності». Статті витрат, що обліковуються на цьому субрахунку, підприємство встановлює самостійно, тож воно може створити таку статтю, як, наприклад, «витрати на утримання об’єктів капітальних інвестицій» тощо.

Також розглянемо можливість обліку витрат на охорону цеха  як витрат майбутніх періодів на рахунку 39. Зокрема, в Інструкції №291 зазначено такий перелік витрат майбутніх періодів:

  • витрати, пов’язані з підготовчими до виробництва роботами в сезонних галузях промисловості;
  • витрати, пов’язані з освоєнням нових виробництв та агрегатів;
  • сплачені авансом орендні платежі;
  • оплата страхового поліса;
  • передплата газет, журналів, періодичних і довідкових видань тощо.

На нашу думку, оплата послуг охорони не підпадає під критерії витрат майбутніх періодів, оскільки оплата за послуги охорони здійснюється не авансом за майбутні періоди, натомість послуга охорони споживається у тому звітному періоді, за який складено акт надання послуг. Відповідно, оплата здійснюється за послуги, надані у звітному періоді, а не у майбутніх періодах.

Отже, найкращим варіантом обліку витрат на охорону буде облік цих витрат у складі інших операційних витрат звітного періоду на субрахунку 949. Після введення цеху в експлуатацію витрати на його охорону будуть відноситися до загальновиробничих витрат, які обліковуються на рахунку 91.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    Сьогодні 12:0591
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    Сьогодні 11:0634
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202422
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202435
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    24.04.202410