• Посилання скопійовано

Яким критеріям у 2018 р. відповідає комунальне підприємство згідно з змінами до Закону про бухоблік?

Яким критеріям у 2018 р. відповідає комунальне підприємство згідно з змінами до Закону про бухоблік, якщо станом на 31.12.2017 р. балансова вартість активів становить 40 млн грн, чистий дохід 140 млн грн, а середня кількість працівників 240 осіб? Коли ці критерії потрібно застосовувати для складання фінзвітності за 2018 р.?

Для цілей Закону про бухоблік підприємства (крім бюджетних установ) можуть належати до мікропідприємств, малих, середніх або великих підприємств.

Категорії підприємств визначаються за показниками, які на дату складання річної фінансової звітності за рік, що передує звітному, відповідають щонайменше двом критеріям, встановленим ч. 2 ст. 2 Закону про бухоблік.

Для визначення відповідності критеріям, встановленим у євро, застосовується офіційний курс гривні щодо іноземних валют (середній за період), розрахований на підставі курсів Нацбанку, що встановлювалися для євро протягом відповідного року.

НБУ визначає офіційний середній курс валют за певний період.

Курс валют, визначений НБУ, можна переглянути тут у файлі «Офіційний курс гривні до іноземних валют (середній за період)». За цими даними, офіційний курс гривні щодо іноземних валют, середній за 2017 рік - 3000,42 грн/100 євро. 

Визначимо фактичні критерії комунального підприємства, що розглядається:

  • балансова вартість активів – 1,3 млн євро;
  • чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) – 4,7 млн євро;
  • середня кількість працівників – до 240 осіб.

Оскільки ці критерії значно перевищують критерії, встановлені для мікропідприємств, порівняємо їх з критеріями для малих та середніх підприємств у таблиці.

Таблиця

Критерії відповідності

Підприємство, що розглядається (фактичні)

Для малих підприємств

Для середніх підприємств

Балансова вартість активів

1,3 млн євро

до 4 млн євро

до 20 млн євро

Чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг)

4,7 млн євро

до 8 млн євро

до 40 млн євро

Середня кількість працівників

240 осіб

до 50 осіб

до 250 осіб

Виходячи з таблиці, комунальне підприємство у 2018 році належить до малих підприємств, оскільки відповідає двом критеріям та не належать до середніх через те, що відповідає лише одному критерію щодо середньої кількості працівників.

 

Частиною 3 ст. 11 Закону про бухоблік, визначено, що для малих підприємств, крім тих, що зобов'язані складати фінансову звітність за міжнародними стандартами (далі – МСФЗ), встановлюється скорочена за показниками фінансова звітність у складі балансу та звіту про фінансові результати.

Звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік. Проміжна фінансова звітність складається за результатами першого кварталу, першого півріччя, дев'яти місяців. Крім того, відповідно до облікової політики підприємства фінансова звітність може складатися за інші періоди (ч. 1 ст. 13 Закону про бухоблік).

Щодо застосування МСФЗ Мінфін у листі від 29.12.2017 р. №35210-06-5/37175 повідомляє, що з урахуванням змін, внесених до Закону про бухоблік для складання фінансової звітності та консолідованої фінансової звітності МСФЗ застосовують:

  • обов'язково – підприємства, що становлять суспільний інтерес (підприємства - емітенти цінних паперів, цінні папери яких допущені до біржових торгів, банки, страховики, недержавні пенсійні фонди, інші фінансові установи (крім інших фінансових установ та недержавних пенсійних фондів, що належать до мікропідприємств та малих підприємств) та підприємства, які відповідно до Закону про бухоблік належать до великих підприємств), публічні акціонерні товариства, підприємства, які здійснюють діяльність з видобутку корисних копалин загальнодержавного значення, а також підприємства, які провадять господарську діяльність за видами, перелік яких визначається КМУ (п. 2 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабміну від 28.02.2000 р. №419);
  • добровільно – інші підприємства (суб'єкти господарювання, крім бюджетних установ), які самостійно визначили доцільність застосування МСФЗ.

Докладніше про те, як подавати фінзвітність малим підприємствам у 2018 році, читайте тут>>

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухоблік купівлі-продажу електронного сертифікату у вигляді коду з надання гарантійних зобов’язань
    Підприємство – авторизований сервісний центр буде закуповувати у виробника (Китай) електронні сертифікати у вигляді коду з надання гарантійних зобов’язань, з метою їх подальшого продажу кінцевим споживачам. Доходом буде різниця між ціною продажу і купівлі. Покупці сертифікатів матимуть право на гарантійне обслуговування придбаних товарів протягом гарантійного строку. Як відобразити це в бухобліку?
    Сьогодні 12:266
  • Роялті у ліцензіата: облік
    За ліцензійним договором ліцензіар надає ліцензіату ліцензію на використання об'єкту права інтелектуальної власності (бази даних). Розмір роялті (винагороди) становить 15 000 грн на рік. Як правильно ліцензіату відобразити роялті в бухобліку?
    Сьогодні 10:104
  • Облік пляшок, наданих замовником для виробництва продукції
    Підприємству - виробнику алкогольної продукції, яке працює на загальній системі оподаткування, замовник надає зворотну пляшку для виготовлення алкогольних напоїв. Для виробництва алкогольних напоїв підприємство буде використовувати власну сировину та комплектуючі, крім пляшок. Як обліковувати такі пляшки?
    12.04.202416
  • Витрати на розмитнення сировини нерезидента для переробника: що в обліку?
    Підприємство – резидент україни, платник податку на прибуток і ПДВ, надає послуги переробки давальницької сировини для нерезидента. Під час замитнення та розмитнення оплачує послуги з перебування транспортного засобу вагою понад 3,5 т на території зони митного контролю. Як обліковуються такі витрати? Як обліковуються такі витрати при звичайному імпорті?
    12.04.202413
  • Облік витрат на доставку продукції з давальницької сировини від переробника до покупця замовника
    ТОВ-резидент надає послуги з переробки давальницької сировини нерезиденту. Продукція з переробки доставляється не замовнику, а напряму покупцю цієї продукції. Як відобразити такі витрати в обліку?
    08.04.202424