• Посилання скопійовано

Яким критеріям у 2018 р. відповідає комунальне підприємство згідно з змінами до Закону про бухоблік?

Яким критеріям у 2018 р. відповідає комунальне підприємство згідно з змінами до Закону про бухоблік, якщо станом на 31.12.2017 р. балансова вартість активів становить 40 млн грн, чистий дохід 140 млн грн, а середня кількість працівників 240 осіб? Коли ці критерії потрібно застосовувати для складання фінзвітності за 2018 р.?

Для цілей Закону про бухоблік підприємства (крім бюджетних установ) можуть належати до мікропідприємств, малих, середніх або великих підприємств.

Категорії підприємств визначаються за показниками, які на дату складання річної фінансової звітності за рік, що передує звітному, відповідають щонайменше двом критеріям, встановленим ч. 2 ст. 2 Закону про бухоблік.

Для визначення відповідності критеріям, встановленим у євро, застосовується офіційний курс гривні щодо іноземних валют (середній за період), розрахований на підставі курсів Нацбанку, що встановлювалися для євро протягом відповідного року.

НБУ визначає офіційний середній курс валют за певний період.

Курс валют, визначений НБУ, можна переглянути тут у файлі «Офіційний курс гривні до іноземних валют (середній за період)». За цими даними, офіційний курс гривні щодо іноземних валют, середній за 2017 рік - 3000,42 грн/100 євро. 

Визначимо фактичні критерії комунального підприємства, що розглядається:

  • балансова вартість активів – 1,3 млн євро;
  • чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) – 4,7 млн євро;
  • середня кількість працівників – до 240 осіб.

Оскільки ці критерії значно перевищують критерії, встановлені для мікропідприємств, порівняємо їх з критеріями для малих та середніх підприємств у таблиці.

Таблиця

Критерії відповідності

Підприємство, що розглядається (фактичні)

Для малих підприємств

Для середніх підприємств

Балансова вартість активів

1,3 млн євро

до 4 млн євро

до 20 млн євро

Чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг)

4,7 млн євро

до 8 млн євро

до 40 млн євро

Середня кількість працівників

240 осіб

до 50 осіб

до 250 осіб

Виходячи з таблиці, комунальне підприємство у 2018 році належить до малих підприємств, оскільки відповідає двом критеріям та не належать до середніх через те, що відповідає лише одному критерію щодо середньої кількості працівників.

 

Частиною 3 ст. 11 Закону про бухоблік, визначено, що для малих підприємств, крім тих, що зобов'язані складати фінансову звітність за міжнародними стандартами (далі – МСФЗ), встановлюється скорочена за показниками фінансова звітність у складі балансу та звіту про фінансові результати.

Звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік. Проміжна фінансова звітність складається за результатами першого кварталу, першого півріччя, дев'яти місяців. Крім того, відповідно до облікової політики підприємства фінансова звітність може складатися за інші періоди (ч. 1 ст. 13 Закону про бухоблік).

Щодо застосування МСФЗ Мінфін у листі від 29.12.2017 р. №35210-06-5/37175 повідомляє, що з урахуванням змін, внесених до Закону про бухоблік для складання фінансової звітності та консолідованої фінансової звітності МСФЗ застосовують:

  • обов'язково – підприємства, що становлять суспільний інтерес (підприємства - емітенти цінних паперів, цінні папери яких допущені до біржових торгів, банки, страховики, недержавні пенсійні фонди, інші фінансові установи (крім інших фінансових установ та недержавних пенсійних фондів, що належать до мікропідприємств та малих підприємств) та підприємства, які відповідно до Закону про бухоблік належать до великих підприємств), публічні акціонерні товариства, підприємства, які здійснюють діяльність з видобутку корисних копалин загальнодержавного значення, а також підприємства, які провадять господарську діяльність за видами, перелік яких визначається КМУ (п. 2 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабміну від 28.02.2000 р. №419);
  • добровільно – інші підприємства (суб'єкти господарювання, крім бюджетних установ), які самостійно визначили доцільність застосування МСФЗ.

Докладніше про те, як подавати фінзвітність малим підприємствам у 2018 році, читайте тут>>

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Поставка основного засобу резиденту за трьохстороннім договором, де платник-нерезидент: облік та оподаткування
    Підприємство уклало трьохсторонній договір на поставку автобусів дитячому садку, де платником є нерезидент. Оплата в євро. Перша частина оплати 10% - 02.01.2024 р., друга 90% - 14.02.2024 р. ПДВ у складі ціни. Поставка автобуса відбулася 15.02.2024 р. Який порядок відображення в обліку та складання ПН?
    27.03.202413
  • Як повернути ОЗ з рахунку 286 знову на рахунок 10?
    Підприємство у вересні 2021 р. прийняло рішення продати основні засоби (меблі). Активи було переведено до складу необоротних активів, утримуваних для продажу за найменшою з вартостей, зокрема, балансовою. У зв'язку з війною ці ОЗ не були продані. У 2024 р. прийнято рішення не продавати їх та продовжити використовувати у госпдіяльності. Скоригована балансова вартість (балансова вартість зменшена на суму амортизації, яка була б нарахована за період жовтень 2021 - грудень 2023 рр.) дорівнює нулю. За якою вартістю зараховувати об'єкт до складу основних засобів?
    26.03.202461
  • Облік компенсації за працевлаштування ВПО
    Які бухгалтерські проведення слід здійснити при компенсації роботодавцю за працевлаштування ВПО?
    26.03.202434
  • Чи збільшують первісну вартість ОЗ витрати на його монтаж на новому місці використання?
    Підприємство має об’єкт ОЗ, який використовувався в орендованому магазині. Після закінчення договору оренди, об'єкт ОЗ демонтований за старою адресою використання та переміщений в інший орендований магазин за іншою адресою. Для використання ОЗ за новою адресою підприємство понесло витрати на демонтаж за старою адресою та монтаж ОЗ на новому місці. Як обліковувати послуги демонтажу і монтажу старого (що уже був у використанні) об'єкту ОЗ за новою адресою? Чи можна збільшити первісну вартість ОЗ на суму витрат на його монтаж на новому місці?
    25.03.202442
  • Облік придбання ОЗ в кредит за програмою 5-7-9
    Підприємство придбаває обладнання, сплачуючи 30% коштів, а 70% сплачує банк за кредитним договором на 5 років за програмою 5-7-9. Частину відсотків за кредитом сплачує підприємство, а частину - держава. Обладнання ще не виготовлене. За договором, поставка буде на 71-й день від дати оплати, яка була 08.02.2024 р. Як відображати ці операції в бухобліку?
    21.03.202442