• Посилання скопійовано

Діяльність з вирощування тепличних овочів: облік та оподаткування

Підприємство планує вирощувати овочі в теплицях з реалізацією їх в супермаркетах чи на торгових точках оптом. Які КВЕДи потрібні? Які нюанси бухобліку та оподаткування? Вже закуплені теплиці, насіння та добрива. Які додаткові звіти здавати в ДФС? Чи можна реалізовувати вирощені овочі за готівку та як це відобразити?

До вибору коду КВЕД  (класифікація видів економічної діяльності) слід підходити відповідально. На нашу думку, для такої діяльності, як вирощуванням овочів в теплицях з подальшою реалізацією їх в супермаркетах чи торгових точках оптом, підходить КВЕД  01.13 «вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів».

Особливостей бухобліку та оподаткування в овочівництві немає. Додаткові звіти в ДФС теж подавати не потрібно.

Якщо підприємство займається сільським господарством, воно може розглянути декілька варіантів оподаткування своєї діяльності. Про це читайте у нашому матеріалі>>

Новоутворені сільськогосподарські товаровиробники можуть бути платниками єдиного податку четвертої групи з наступного року, якщо частка сільськогосподарського товаровиробництва, отримана за попередній податковий (звітний) рік, дорівнює або перевищує 75%. Більш докладно про це читайте тут>>

Перелік статистичної звітності, яку повинно подавати підприємство до органів статистики, можна дізнатися тут. Для отримання переліку форм звітності слід ввести код підприємства за ЄДРПОУ.

Бухоблік витрат на виробництво продукції ведеться на рахунку 23. Більш докладно про облік виробничих витрат читайте у наших матеріалах:

Зокрема, теплиці можуть відноситися до основних засобів, до малоцінних необоротних матеріальних активів (МНМА) або до МШП. Підприємства самостійно встановлюють вартісну межу між основними засобами та МНМА відповідно до п. 5.2 П(С)БО 7. Якщо підприємство є платником податку на прибуток та коригує фінрезультат на всі різниці, передбачені ПКУ (див. пп. 134.1.1 ПКУ), то в цьому випадку варто встановити цю вартісну межу на рівні аналогічного податкового показника в розмірі 6000 грн (пп. 14.1.138 ПКУ).

Отже, якщо вартість теплиці більше 6000 грн (або іншої суми, прийнятої на підприємстві як вартісна межа МНМА) та її строк корисного використання більше року – то теплиця зараховується до складу основних засобів, група ОЗ обирається в залежності від виду теплиць. Якщо теплиця капітальна – то це будівля (субрахунок 103), якщо це розбірна конструкція – то вона відноситься до інвентаря (субрахунок 106).

Якщо вартість теплиці більше 6000 грн (або іншої суми, прийнятої на підприємстві як вартісна межа МНМА) та її строк корисного використання менше року – то така теплиця відноситься до МНМА (субрахунок 112). 

Якщо вартість теплиці менше 6000 грн (або іншої суми, прийнятої на підприємстві як вартісна межа МНМА) та її строк корисного використання менше року – то така теплиця відноситься до МШП (субрахунок 22). 

Насіння та добрива обліковуються як матеріали на субрахунку 208.

Продавати власну продукцію за готівку можна на підставі пп. 1 ст. 9 Закону  про РРО, у разі проведення розрахунків у касі підприємства, з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних уповноваженою особою підприємства. При цому здійснюється запис Дт 301 Кт 361 у розрізі покупців. Передача продукції покупцю відображається записом Дт 361 Кт 701, нарахування податкових зобов’язань з ПДВ (якщо підприємство – платник ПДВ) – Дт 701 Кт 641/ПДВ.

За бажанням можна зареєструвати РРО та вести готівкові розрахунки із застосуванням РРО та КОРО

Схема бухгалтерських записів з обліку реалізації продукції за готівку через касу

(суми умовні)

Господарська операція

Бухгалтерський облік

Сума, грн.

дебет

кредит

Отримано готівкову виручку за овочеву продукцію, оформлено прибутковий касовий ордер

301

361

1200

Відображено зобов'язання  з ПДВ (перша подія – оплата)

643

641/ПДВ

200

Передано продукцію покупцю

361

701

1200

Відображено зобов'язання  з ПДВ (друга подія – відвантаження)

701

643

200

Списано собівартість реалізованої продукції

901

27

650

Сплачено ПДВ

641/ПДВ

311

200

Внесено готівку на рахунок у банку

311

301

1200

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Поставка основного засобу резиденту за трьохстороннім договором, де платник-нерезидент: облік та оподаткування
    Підприємство уклало трьохсторонній договір на поставку автобусів дитячому садку, де платником є нерезидент. Оплата в євро. Перша частина оплати 10% - 02.01.2024 р., друга 90% - 14.02.2024 р. ПДВ у складі ціни. Поставка автобуса відбулася 15.02.2024 р. Який порядок відображення в обліку та складання ПН?
    27.03.202412
  • Як повернути ОЗ з рахунку 286 знову на рахунок 10?
    Підприємство у вересні 2021 р. прийняло рішення продати основні засоби (меблі). Активи було переведено до складу необоротних активів, утримуваних для продажу за найменшою з вартостей, зокрема, балансовою. У зв'язку з війною ці ОЗ не були продані. У 2024 р. прийнято рішення не продавати їх та продовжити використовувати у госпдіяльності. Скоригована балансова вартість (балансова вартість зменшена на суму амортизації, яка була б нарахована за період жовтень 2021 - грудень 2023 рр.) дорівнює нулю. За якою вартістю зараховувати об'єкт до складу основних засобів?
    26.03.202460
  • Облік компенсації за працевлаштування ВПО
    Які бухгалтерські проведення слід здійснити при компенсації роботодавцю за працевлаштування ВПО?
    26.03.202434
  • Чи збільшують первісну вартість ОЗ витрати на його монтаж на новому місці використання?
    Підприємство має об’єкт ОЗ, який використовувався в орендованому магазині. Після закінчення договору оренди, об'єкт ОЗ демонтований за старою адресою використання та переміщений в інший орендований магазин за іншою адресою. Для використання ОЗ за новою адресою підприємство понесло витрати на демонтаж за старою адресою та монтаж ОЗ на новому місці. Як обліковувати послуги демонтажу і монтажу старого (що уже був у використанні) об'єкту ОЗ за новою адресою? Чи можна збільшити первісну вартість ОЗ на суму витрат на його монтаж на новому місці?
    25.03.202442
  • Облік придбання ОЗ в кредит за програмою 5-7-9
    Підприємство придбаває обладнання, сплачуючи 30% коштів, а 70% сплачує банк за кредитним договором на 5 років за програмою 5-7-9. Частину відсотків за кредитом сплачує підприємство, а частину - держава. Обладнання ще не виготовлене. За договором, поставка буде на 71-й день від дати оплати, яка була 08.02.2024 р. Як відображати ці операції в бухобліку?
    21.03.202442