• Посилання скопійовано

Чи звітувати з податку на нерухомість, яка є на балансі, але немає документів на її право власності?

Чи повинно державне підприємство подавати звіт на нерухоме майно та платити за майно, яке перебуває на балансі, але на яке немає документів на право власності (державних актів)?

Відповідно до ч. 1 ст. 317 ЦКУ власникові належать права володіння, користування та розпорядження своїм майном. Під правомірністю володіння розуміють передбачену законом можливість володіти певним майном (зараховувати на баланс, використовувати і т.д.). Загальною ознакою похідного способу набуття права власності є правонаступництво, тобто перехід права власності від одних осіб до інших. Таким чином, підстава набуття права власності в одних осіб є одночасно підставою для припинення права власності в інших осіб. Отже, важливе значення у таких випадках має визначення моменту, коли до набувача майна переходить право власності, адже з цього моменту переходить і право власності (ст. 322, ч. 5 ст. 1268 ЦКУ).

Відповідно до ч. 4 ст. 334 ЦКУ на об’єкти нерухомості, права на які підлягають державній реєстрації, право власності у набувача за договором виникає з дня державної реєстрації (ст. 182 ЦКУ), а не в момент фактичного передання майна або в будь-який інший момент, визначений угодою сторін.

Згідно зі ст. 266 ПКУ платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки можуть бути, зокрема, юридичні особи, які є власниками такої нерухомості.

При цьому база оподаткування об'єктів нежитлової нерухомості, в т.ч. їх часток, що перебувають у власності юридичних осіб, обчислюється такими особами самостійно виходячи із загальної площі кожного окремого об'єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на об'єкт.

А у разі, переходу права власності на об'єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначений об'єкт оподаткування, а для нового власника – починаючи з місяця, в якому він набув право власності (п. 266.8 ПКУ).

Звідси випливає, що підприємство, яке не набуло права власності на нерухоме майно, підпадає під пп. 266.3.3 ПКУ та не повинне подавати декларацію про нерухоме майно.

Але для впевненості, радимо підприємству звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо, зокрема, об'єктів нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку (щоб спростувати або виявити факт прав власності на цей нерухомий об’єкт).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Автоматизація

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Автоматизація»