• Посилання скопійовано

Подання уточнюючого звіту про контрольовані операції за 2014 та 2015 рр.: чи буде відповідальність?

Чи застосовуються штрафні санкції у разі подання уточнюючого звіту про контрольовані операції за 2014 та 2015 рр.?

Відповідно до пп. 39.4.2 п. 39.4 ст. 39 Податкового кодексу України (далі — Податковий кодекс) платники податків, обсяг конт­рольованих операцій яких з одним контрагентом перевищує 5 млн грн (без урахування податку на додану вартість), зобов’язані подавати звіт про контрольовані операції центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, до 1 травня року, що настає за звітним, засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог закону щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

Форма Звіту про контрольовані операції (далі — Звіт) та Порядок його складання затверджено Наказом Мінфіну України від 18.01.2016 р. №8.

У разі якщо платником податку виявлено, що у раніше поданому Звіті інформація надана не в повному обсязі, містить помилки або недоліки, такий платник податків має право подати Звіт з позначкою «уточнюючий» у разі його подання після 1 травня року, що настає за звітним (п. 3 Порядку складання Звіту).

Згідно з п. 120.3 ст. 120 Податкового кодексу невключення до Звіту інформації про всі здійснені протягом звітного періоду контрольовані операції (далі — КО) відповідно до вимог п. 39.4 ст. 39 Кодексу тягне за собою накладення штрафу у розмірі 1% суми контрольованих операцій, не задекларованих у поданому Звіті, але не більше 300 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, за всі незадекларовані КО.

Сплата таких фінансових санкцій (штрафів) не звільняє платника податку від обов’язку подання Звіту.

Таким чином, штрафна санкція у розмірі 1 % суми КО, не задекларованих у поданому Звіті (але не більше 300 розмірів мінімальної заробітної плати), застосовується за кожний встановлений факт недекларування таких операцій у поданому раніше Звіті незалежно від застосування попередніх санкцій.

У разі якщо платником податків подано уточнюючий Звіт за 2015 р., у якому відображено нові КО та сплачено штрафні санкції у максимальному розмірі, що становить 300 розмірів мінімальної заробітної плати, а надалі ще виявлено помилки (пов’язані із недекларуванням КО) і подано нові уточнюючі звіти за цей звітний період, у яких відображено нові КО, платник податків зобов’язаний сплатити штраф у розмірі 1 % суми операції, не задекларованої у раніше поданих звітах, у тому числі уточнюючому (але не більше 300 розмірів мінімальних заробітних плат).

Водночас відповідно до Методрекомендацій щодо ведення форм оперативного обліку податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затверджених наказом ДФС України від 10.04.2015 р. №267, нарахування штрафних санкцій за кодом бюджетної класифікації 21081100 та облік платежу в оперативній звітності за надходженням, наявністю податкового боргу або переплати передбачено у формі №6 лише за матеріалами перевірок. Нарахування штрафних санкцій за кодом бюджетної класифікації 21081100, сплачених платником податків самостійно, та облік платежу в оперативній звітності здійснюються за формою №25 (Реєстр надходження та повернення платежів).

Отже, у разі самостійного подання платником податків Звіту (уточнюючого Звіту) після закінчення граничного терміну, встановленого для його подання, рішення про проведення перевірки доцільно приймати за результатами отримання інформації щодо відсутності самостійної сплати платником податку штрафу, передбаченого п. 120.3 ст. 120 Податкового кодексу.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Джерело: Вісник. Офіційно про податки

Рубрика: Право і відповідальність/Відповідальність, санкції і штрафи

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Відповідальність, санкції і штрафи»

  • Які наслідки, якщо новостворене підприємство працювало без ведення військового обліку?
    Підприємство створене 01.12.2023 р. У штаті був один директор, військовозобов’язаний. У серпні прийнято нового директора, який знятий з військового обліку. Військовий облік не вівся, повідомлення, накази, звіти у ТЦК не подавали. У жовтні 2024 р. буде перевірка з обласного ТЦК. Якщо зараз зробити накази, заповнити всі додатки, чи буде штраф і якщо буде, то на кого його випишуть?
    30.09.2024971
  • Що буде, якщо відповідальний за військовий облік не пройшов підвищення кваліфікації?
    На підприємстві 12 військовозобов'язаних. На бухгалтера покладено обов'язок ведення військового обліку з доплатою. Якщо бухгалтер не пройшов підвищення кваліфікації осіб, відповідальних за ведення військового обліку і не має сертифіката, чи будуть штрафні санкції?
    26.09.20241 121
  • У який строк виписують ППР після складання акту перевірки?
    Підприємство за ІІ та ІІІ квартали 2022 р. несвоєчасно подало Єдину звітність з ПДФО, ВЗ та ЄСВ. 19.01.2023 р. складено акт перевірки, на підставі цього акту 01.08.2024 р. виписано ППР на сплату штрафу. Чи не порушені граничні строки, в які могло бути виписано ППР?
    14.08.2024665
  • Як заповнити платіжку на сплату адміністративного штрафу?
    Підприємство отримало адміністративний штраф за порушення водієм правил дорожнього руху. Який повинен бути тип призначення платежу – структурований чи неструктурований і який код?
    17.06.202481
  • Штраф за невиконання нормативу робочих місць
    Перевірили єдину звітність з ПДФО, ВЗ та ЄСВ та виявили, що у рядку 102 є помилка у середньообліковій кількості осіб з інвалідністю у серпні та вересні 2023 р. (замість 11 вказано 7 осіб). Як виправити помилку? Як виправдатися перед Фондом осіб з інвалідністю, якщо прийшла позовна заява? Що входить до середньооблікової чисельності для розрахунку осіб з інвалідністю?
    10.06.20241 3273