• Посилання скопійовано

Подання уточнюючого звіту про контрольовані операції за 2014 та 2015 рр.: чи буде відповідальність?

Чи застосовуються штрафні санкції у разі подання уточнюючого звіту про контрольовані операції за 2014 та 2015 рр.?

Відповідно до пп. 39.4.2 п. 39.4 ст. 39 Податкового кодексу України (далі — Податковий кодекс) платники податків, обсяг конт­рольованих операцій яких з одним контрагентом перевищує 5 млн грн (без урахування податку на додану вартість), зобов’язані подавати звіт про контрольовані операції центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, до 1 травня року, що настає за звітним, засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог закону щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

Форма Звіту про контрольовані операції (далі — Звіт) та Порядок його складання затверджено Наказом Мінфіну України від 18.01.2016 р. № 8.

У разі якщо платником податку виявлено, що у раніше поданому Звіті інформація надана не в повному обсязі, містить помилки або недоліки, такий платник податків має право подати Звіт з позначкою «уточнюючий» у разі його подання після 1 травня року, що настає за звітним (п. 3 Порядку складання Звіту).

Згідно з п. 120.3 ст. 120 Податкового кодексу невключення до Звіту інформації про всі здійснені протягом звітного періоду контрольовані операції (далі — КО) відповідно до вимог п. 39.4 ст. 39 Кодексу тягне за собою накладення штрафу у розмірі 1% суми контрольованих операцій, не задекларованих у поданому Звіті, але не більше 300 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, за всі незадекларовані КО.

Сплата таких фінансових санкцій (штрафів) не звільняє платника податку від обов’язку подання Звіту.

Таким чином, штрафна санкція у розмірі 1 % суми КО, не задекларованих у поданому Звіті (але не більше 300 розмірів мінімальної заробітної плати), застосовується за кожний встановлений факт недекларування таких операцій у поданому раніше Звіті незалежно від застосування попередніх санкцій.

У разі якщо платником податків подано уточнюючий Звіт за 2015 р., у якому відображено нові КО та сплачено штрафні санкції у максимальному розмірі, що становить 300 розмірів мінімальної заробітної плати, а надалі ще виявлено помилки (пов’язані із недекларуванням КО) і подано нові уточнюючі звіти за цей звітний період, у яких відображено нові КО, платник податків зобов’язаний сплатити штраф у розмірі 1 % суми операції, не задекларованої у раніше поданих звітах, у тому числі уточнюючому (але не більше 300 розмірів мінімальних заробітних плат).

Водночас відповідно до Методрекомендацій щодо ведення форм оперативного обліку податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затверджених наказом ДФС України від 10.04.2015 р. №267, нарахування штрафних санкцій за кодом бюджетної класифікації 21081100 та облік платежу в оперативній звітності за надходженням, наявністю податкового боргу або переплати передбачено у формі №6 лише за матеріалами перевірок. Нарахування штрафних санкцій за кодом бюджетної класифікації 21081100, сплачених платником податків самостійно, та облік платежу в оперативній звітності здійснюються за формою №25 (Реєстр надходження та повернення платежів).

Отже, у разі самостійного подання платником податків Звіту (уточнюючого Звіту) після закінчення граничного терміну, встановленого для його подання, рішення про проведення перевірки доцільно приймати за результатами отримання інформації щодо відсутності самостійної сплати платником податку штрафу, передбаченого п. 120.3 ст. 120 Податкового кодексу.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Джерело: Вісник. Офіційно про податки

Рубрика: Право і відповідальність/Відповідальність, санкції і штрафи

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Відповідальність, санкції і штрафи»

  • Відповідальність за несвоєчасну утилізацію шин
    Підприємство протягом 2017 – 2023 років придбавало, використовувало і списувало шини для автомобілів, які використовувало у власній діяльності. Списані шини тимчасово зберігаються на території підприємства. Але договору на утилізацію із спеціалізованим підприємством не було. В 2024 році такий договір буде укладено. Чи виникає необхідність сплачувати екоподаток?
    25.03.20241 133
  • Який штраф може бути в разі нереєстрації адреси нової торгової точки?
    Під час податкової перевірки виявлено, що в чеку РРО адреса торговельної точки вказана правильно, але до податкової служби інформацію про таку нову торгову точку не подали (у формах №20-ОПП, №1-РРО). Який штраф загрожує?
    26.02.202477
  • Яка відповідальність за сплату ПДФО не за місцем роботи підрозділу?
    Підприємство зареєстровано в Києві, а діяльність веде в Броварах. Сплачує ПДФО та подає звітність за місцем реєстрації – у Києві. Які можуть бути наслідки цього?
    06.02.20249143
  • Штрафну санкцію минулих періодів визнали частково: відображення в обліку
    Підприємство-перевізник, платник податку на прибуток, виставило штрафну санкцію за простій підприємству-замовнику у липні 2019 р. відповідно до умов договору, визнавши дохід на суму 245978 грн. Підприємство - замовник не визнало штраф. У грудні 2019 р. підприємство подало позов до суду. У червні 2020 р. суд задовольнив позов частково, у сумі 167729 грн. Як відобразити цю операцію в обліку? Чи можливо провести виправлення у 2023 році?
    17.01.202489
  • Як розподілити відповідальність та підписання касових документів, якщо директор часто відсутній?
    На фірмі є директор, бухгалтер (який за 2-3 місяці буде переведений на посаду фіндиректора) та касир. Директор часто буває у відрядженні за кордоном. Як розподілити обов’язки підписання касових документів? На підприємстві є факсиміле, чи не заборонео його використання на касових документах?
    12.10.2023702