Запитання:
Як встановити графік роботи без вихідних на підприємстві:
- графік 1: понеділок – п’ятниця - з 08:00 – 18:00, дві перерви - 12:00 – 13:00; 16.00 – 17.00. Субота – неділя з 08:00 – 18:00, обід 12:00 – 13:00; 16.00 – 17.00. Для працівників, які задіяні за першим графіком зі зменшенням тривалості робочого дня в понеділок, вівторок, четвер та п’ятницю на 4 години. Для двох або одного працівника, які будуть задіяні 1 раз на місяць, тривалість робочого тижня не буде перевищувати 40-годин;
- графік 2: понеділок – неділя з 18:00 – 08:00, дві перерви - 22:00 – 23:00; 03:00 – 04:00. Під час перерви працівник знаходиться на робочому місці при 12-годинному режимі роботи. Графік роботи: 3 дні робочих, 3 дні вихідних.
Відповідь:
За графіком 1 перебування працівників 10 годин на роботі з 2-ма годинами перерви є недоречним, оскільки працівникам все одно табелюватимуть 8 год відпрацьованих в день та 40 год. на тиждень, навіть враховуючи, що такі працівники працюватимуть в суботу та неділю за скороченим графіком роботи.
Другий графік прийнятний, за ним тривалість зміни не перевищує 12 год., що є допустимим у розумінні пп. 4 Методрекомендацій №138, яким встановлюється тривалість роботи при підсумованому обліку робочого часу.
Згідно зі ст. 61 КЗпП, на безперервно діючих підприємствах, в установах, організаціях, а також на окремих виробництвах, у цехах, на дільницях, у відділеннях і на деяких видах робіт, де за умовами виробництва (роботи) не може бути додержано встановленої для такої категорії працівників щоденної чи щотижневої тривалості робочого часу, допускається за погодженням із профспілковим комітетом підприємства, установи, організації запровадження підсумованого робочого часу, для того щоб тривалість робочого часу за обліковий період не перевищувала нормальної кількості робочих годин.
Отже, для безперервної роботи підприємство має впровадити підсумований графік робочого часу.
Про встановлення підсумованого обліку ми писали тут>>
Про встановлення графіків роботи при підсумованому обліку робочого часу ми писали тут і тут.
Про оплату надурочних годин ми писали тут>>
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити