• Посилання скопійовано

Зміна режиму роботи: краще запровадити підсумований облік робочого часу

Підприємство працює за графіком: 8:00 - 17:00, обідня перерва з 12:00-13:00, 8-годинний робочий день, робочі дні понеділок – п’ятниця. Підприємство хоче змінити режим роботи, через що виникло питання щодо правильності встановлення графіку роботи без вихідних на підприємстві

Запитання:

Як встановити графік роботи без вихідних на підприємстві: 

  • графік 1: понеділок – п’ятниця - з 08:00 – 18:00, дві перерви - 12:00 – 13:00; 16.00 – 17.00. Субота – неділя з 08:00 – 18:00, обід 12:00 – 13:00; 16.00 – 17.00. Для працівників, які задіяні за першим графіком зі зменшенням тривалості робочого дня в понеділок,  вівторок, четвер та п’ятницю на 4 години. Для двох або одного  працівника, які будуть задіяні 1 раз на місяць, тривалість робочого тижня не буде перевищувати 40-годин;
  • графік 2: понеділок – неділя з 18:00 – 08:00, дві перерви - 22:00 – 23:00; 03:00 – 04:00. Під час перерви працівник знаходиться на робочому місці при 12-годинному режимі роботи. Графік роботи: 3 дні робочих, 3 дні вихідних.

 

Відповідь:

За графіком 1 перебування працівників 10 годин на роботі з 2-ма годинами перерви є недоречним, оскільки працівникам все одно табелюватимуть 8 год відпрацьованих в день та 40 год. на тиждень, навіть враховуючи, що такі працівники працюватимуть в суботу та неділю за скороченим графіком роботи.

Другий графік прийнятний, за ним тривалість зміни не перевищує 12 год., що є допустимим у розумінні пп. 4 Методрекомендацій №138, яким встановлюється тривалість роботи при підсумованому обліку робочого часу.

Згідно зі ст. 61 КЗпП, на безперервно діючих підприємствах, в установах, організаціях, а також на окремих виробництвах, у цехах, на дільницях, у відділеннях і на деяких видах робіт, де за умовами виробництва (роботи) не може бути додержано встановленої для такої категорії працівників щоденної чи щотижневої тривалості робочого часу, допускається за погодженням із профспілковим комітетом підприємства, установи, організації запровадження підсумованого робочого часу, для того щоб тривалість робочого часу за обліковий період не перевищувала нормальної кількості робочих годин.

Отже, для безперервної роботи підприємство має впровадити підсумований графік робочого часу.

Про встановлення підсумованого обліку ми писали тут>>

Про встановлення графіків роботи при підсумованому обліку робочого часу ми писали тут і тут.

Про оплату надурочних годин ми писали тут>>

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.2024100
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202452
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202437
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024414
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202427