• Посилання скопійовано

Індексація житлового фонду у 2020 році

На балансі державного підприємства обліковується житловий будинок. Балансова вартість - 179 тис. грн, залишкова вартість - 150 тис. грн. Придбано будинок в 2016 році. Як провести індексацію житлового фонду в 2020 році? На яких рахунках відображаються такі операції? Що робити, якщо індексація не була проведена в 2019 році?

З метою приведення балансової вартості об’єктів існуючого житлового фонду у відповідність до реальної вартості будівництва щорічно, станом на 1 січня поточного року, відповідно до Методики №163 та Порядку №1024, проводиться індексація вартості об’єктів житлового фонду незалежно від форм їх власності.

Зауважимо, що індексація об’єктів житлового фонду не є тотожною з процедурою переоцінки необоротних активів. Адже остання може застосовуватися до всіх видів необоротних активів, а не лише до житлових будинків (приміщень). Окрім того, переоцінка ОЗ не є обов’язковою.

Індекси затверджуються щорічно наказом Мінрегіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства:

Індексацію житлового фонду слід проводити до 15 лютого кожного року за станом на 1 січня відповідно до індексів, затверджених Мінрегіонрозвитку України (п. 2 Порядку №1024). Втім, оскільки останнім часом Мінрегіонрозвитку затверджує згадані індекси набагато пізніше, ніж 15 лютого, то індексацію проводять відразу після затвердження індексів.

На нашу думку, якщо індекси на певний рік не затверджено, це є поважною причиною для непроведення індексації житлового фонду, тому в даному випадку слід було провести індексацію за 2017 та 2018 роки.

Як проводиться індексація? Згідно з п. 3 Методики №163, балансова вартість об'єктів житлового  фонду  визначається шляхом  індексування  балансової вартості цих об'єктів залежно від термінів введення їх в експлуатацію. На жаль, на цьому усе. Тож безпосередньо порядок здійснення індексації вартості об’єктів житлового фонду Методикою №163 не визначено. Тому вважаємо за доцільне при індексації враховувати вимоги п. 4 розд. VII Методичних рекомендаці №11. Тобто індексувати потрібно і первісну вартість об’єктів житлового фонду, і суму нарахованого на них зносу.

Бухоблік проведеної індексації ведеться аналогічно, як і переоцінки основних засобів.

Облік індексації житлового фонду у державному підприємстві за Інструкцією №291 (яка призначена для підприємств, організацій та інших юридичних осіб (крім банків, бюджетних установ та підприємств, які відповідно до законодавства складають фінансову звітність за міжнародними стандартами фінансової звітності) незалежно від форм власності, організаційно-правових форм і видів діяльності) показаний у таблиці.

Зміст операції

Бухгалтерський облік

Д-т

К-т

Показано індексацію первісної вартості житлового фонду

103

425

Показано індексацію зносу житлового фонду

425

131

 

 

Якщо не проводили індексацію

Це адміністративне правопорушення, яке передбачене ст. 164-2 КУпАП: зокрема, ведення бухобліку з порушенням установленого порядку, внесення неправдивих даних до фінансової звітності тягнуть за собою накладення штрафу від восьми до п'ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за одно з правопорушень, зазначених у цій статті, тягнуть за собою накладення штрафу від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Справи про адміністративні правопорушення, пов’язані з порушенням законодавства з фінансових питань (ст. 164-2 КУпАП), розглядають органи державного фінансового контролю (ст. 234-1 КУпАП). Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі (ст. 2 Закону про основні засади діяльності органів державного фінансового контролю). 

Державний фінансовий аудит є різновидом державного фінансового контролю і полягає у перевірці та аналізі органом державного фінансового контролю фактичного стану справ щодо законного та ефективного використання державних чи комунальних коштів і майна, інших активів держави, правильності ведення бухгалтерського обліку і достовірності фінансової звітності, функціонування системи внутрішнього контролю.

Отже, посадовим особам тих підприємств, які не використовують державні чи комунальні кошти і майно, інші активи держави, адмінвідповідальність за ст. 164-2 КУпАП не загрожує. І навпаки, якщо таке використання має місце, то до посадових осіб може бути застосовано адмінвідповідальність за результатами перевірки органом державного фінансового контролю.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.202498
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202451
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202436
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024411
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202427