• Посилання скопійовано

Облік пального: Звіт водія vs. Подорожній лист для списання

Юрособа займається автоперевезенням вантажів. Чи достатньо для формування Актів на списання пального звіту водія, в якому розписано маршрут, показники спідометра, відстань, заправка пальним і таке інше? Чи потрібно ще до цього звіту формувати подорожні листи?

Ні, окремий подорожній лист не потрібен, якщо ваш «звіт водія» виконує його функцію, тобто є первинним документом для списання пального, містить усі необхідні реквізити та затверджений на підприємстві. Акт на списання пального є узагальнюючим документом, який складається на підставі саме таких звітів.

Обґрунтування

Типові форми подорожніх листів скасовано. Законодавство скасувало типові форми подорожніх листів як для легкових, так і для вантажних автомобілів. Тому підприємства зобов'язані самостійно розробляти та затверджувати форми первинних документів для обліку роботи транспорту та списання паливно-мастильних матеріалів (ПММ).

«Звіт водія» може бути аналогом подорожнього листа. Документ, який ви називаєте «звіт водія», може цілком виконувати функцію подорожнього листа. Головне — не назва документа («Подорожній лист», «Маршрутний лист», «Звіт водія» тощо), а його зміст та статус. Щоб цей звіт був належною підставою для списання пального, він повинен:

  • Бути затвердженим як первинний документ наказом по підприємству;
  • Містити всі обов'язкові реквізити, передбачені ст. 9 Закону про бухоблік.

Обов'язкові реквізити первинного документа:

  • назва документа (форми);
  • дата складання;
  • назва підприємства, від імені якого складено документ;
  • зміст та обсяг господарської операції (маршрут, мета поїздки, показники спідометра на початок та кінець періоду, пробіг, фактичні витрати пального);
  • одиниця виміру господарської операції (км, л);
  • посади та прізвища осіб, відповідальних за здійснення операції;
  • особистий підпис водія та відповідальної особи.

Чому одного Акта на списання недостатньо. Акт на списання є узагальнюючим документом, який фіксує лише загальну кількість списаного пального за певний період (наприклад, місяць). Він складається на підставі первинних документів, якими у вашому випадку можуть бути саме звіти водіїв.

Сам по собі акт не розкриває змісту господарських операцій — тобто не підтверджує, що поїздки були пов'язані з господарською діяльністю. Відсутність такого підтвердження створює ризик того, що податкові органи можуть визнати вартість пального додатковим благом водія та нарахувати ПДФО і військовий збір згідно з пп. «а» пп. 164.2.17 ПКУ.

 

Періодичність складання

Законодавство не встановлює періодичності складання таких звітів. Підприємство може визначити її самостійно (щодня, щотижня, раз на 10 днів), закріпивши це у наказі про документообіг. Однак для забезпечення достовірності обліку та своєчасного відображення операцій, це доцільно робити не рідше одного разу на місяць, оскільки господарські операції мають бути відображені в обліку у тому звітному періоді, в якому вони були здійснені (ч. 5 ст. 9 Закону про бухоблік).

Висновок: Для списання пального достатньо мати один первинний документ на кожну поїздку або за певний період (наприклад, «звіт водія»), який підтверджує маршрут, пробіг та зв'язок з господарською діяльністю. На підставі цих звітів вже складається узагальнюючий Акт на списання пального. Формувати одночасно і «звіт водія», і «подорожній лист» з однаковою інформацією не потрібно.

Увага! Ця відповідь надана новим сервісом ШІ-консультант від «Дебету-Кредиту» та перевірена фахівцями редакції.

Спробуйте сервіс просто зараз і переконайтесь у його зручності.

Поставте ваше запитання

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Автор: ШІ-консультант від «Дебету-Кредиту»

Рецензент: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Звітність»

  • Подання проміжної фінзвітності малим підприємством
    Чи є мале підприємство (згідно з критеріями ст. 2 Закону про бухоблік) зобов'язаним подавати проміжну фінансову звітність (квартальну) до органів державної статистики, якщо декларація з податку на прибуток подається лише раз на рік (за підсумками року)?
    10.11.2025365
  • Відповідь на запит ДПС щодо податкових ризиків
    Підприємство отримало запит ДПС (на підставі ПКУ та постанов КМУ/наказів ДПС) про надання письмових пояснень щодо виявлених податкових ризиків декларування, визначених за показниками фінзвітності (питома вага кредиторської заборгованості, співвідношення зобов'язань/власного капіталу, рівень сплати податку на прибуток/ПДВ тощо). Чи відповідає такий запит вимогам ст. 73 ПКУ? Чи обов'язкове надання відповіді підприємством? Якою має бути форма та зміст відповіді? Які податкові наслідки існують у разі ненадання відповіді?
    10.11.2025307
  • Обов'язок аудиту середнього підприємства за 2025 рік
    Підприємство у 2024 та 2025 роках відповідає критеріям середнього підприємства. Чи має воно обов'язок проводити аудит фінансової звітності за 2025 рік?
    06.11.20257954
  • Уточнюючі декларації для відповідності критеріям високого рівня добровільного дотримання законодавства
    Уточнюючі декларації подаються не пізніше останнього робочого дня березня – за попередній звітний рік; травня – за I квартал, серпня – за I-II квартали, листопада – за I-III квартали поточного року та попередні квартали року, що йому передує
    05.11.202528
  • Облік пального: Звіт водія vs. Подорожній лист для списання
    Юрособа займається автоперевезенням вантажів. Чи достатньо для формування Актів на списання пального звіту водія, в якому розписано маршрут, показники спідометра, відстань, заправка пальним і таке інше? Чи потрібно ще до цього звіту формувати подорожні листи?
    04.11.2025383