• Посилання скопійовано

Які документи слід складати підприємцю-"єдиннику" ІІ групи при наданні послуг

Фізособа-підприємець, платник ІІ групи єдиного податку, надає послуги з хімчистки, оренди нежитлових приміщень та консультаційні послуги за готівку. Якими первинними документами потрібно оформити факт надання таких послуг та отримання готівкових коштів від замовників за них?

Фізособи не зобов’язані складати первинні документи, наприклад, акти про приймання-передачу наданих послуг. Адже усі норми Закону про бухоблік та Положення №88 на підприємців не поширюються.  Вони не зобов’язані, але їм це не заборонено. Тож, при бажанні фізособа-підприємець може складати із своїми покупцями такий акт

Надання послуг та відносини між їх продавцями та покупцями регулює, зокрема, Закон про захист прав споживачів.  За ним усний чи письмовий правочин між споживачем і продавцем (виконавцем) про умови, за яких реалізується продукція (до якої належать в цьому Законі і послуги) це договір, який між ними укладається.  Підтвердження вчинення усного правочину оформляється квитанцією, товарним чи касовим чеком, квитком, талоном або іншими документами (далі - розрахунковий документ). 

Тобто, розрахунковий документ - це документ, який свідчить не лише про отримання готівкової оплати від покупця. Він також може свідчити про факт надання послуг (якщо акт про їх приймання-передачу не складався). А у разі, якщо послуги були надані неякісно, такий розрахунковий документ має підтвердити право покупця на усунення недоліків тощо. 

Наразі форма більшості із зазначених розрахункових документів встановлена Положенням №13 (затвердженим наказом Мінфіну від 21.01.2016 р.  № 13). У ньому наведено вимоги до форм фіскального касового чеку та розрахункової квитанції. 

А ще підприємець може (без ведення касової книги), оприбутковувати готівку прибутковими касовими ордерами (надаючи покупцям відривну частину – квитанцію від таких ордерів).   

Крім цього, надання та оплату послуг можна оформляти і товарними чеками. Як роз’яснюють податківці, форма та зміст товарного чека на теперішній час законодавчо не визначена. Таким чином, суб’єкти господарювання можуть видавати товарні чеки довільної форми. Проте, виходячи зі змісту Закону про захист прав споживачів, а також визначення, Законом про РРО, терміну "розрахункові документи", до яких, зокрема, відносяться товарні чеки, податківці вважають, що товарний чек повинен містити напис "Товарний чек" та за змістом відповідати вимогам Положення №13 до фіскальних касових чеків, за виключенням відображення у ньому фіскального номера РРО та напису "Фіскальний чек".

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Що робити, якщо перевізник на заміну CMR надав етикетку?
    Підприємство від перевізника отримало транспортну етикетку на міжнародне перевезення, а не CMR. В етикетці зазначено вантаж, маршрут та немає печатки перевізника. Чи достатньо такої етикетки для документального підтвердження міжнародного перевезення вантажу?
    16.02.2024299
  • Винаймання будинку у фізособи для проживання у відрядженні: підтвердні документи
    Працівники, перебуваючи у довготривалому відрядженні, орендують будинок для проживання у приватної особи (не готель, не ФОП). Які необхідно отримати документи, що підтвердять факт проживання?
    14.02.2024575
  • Оформлення CMR при мультимодальних перевезеннях
    ФОП-перевізник отримав від замовника вантаж із залізничного вагону у Львові і перевіз до Житомира. Вантаж розмитнюватиметься у Києві. Замовник оформив перевезення CMR, а не ТТН, де завантаження і розвантаження в Україні. На його погляд, це мультимодальне перевезення, яке оформляється CMR, а не ТТН. Це правильно? Як оформляти CMR?
    13.02.202492
  • Виправлення помилок в первинних документах, створених в паперовій формі
    Благодійна організація надала благодійну допомогу (генератори) бюджетній установі. В акті приймання-передачі виявлено невідповідність, зокрема, неправильно вказано ціну. Бюджетна установа вже відзвітувала. Як виправити помилку в первинному документі? Які дані відобразити у звіті: з урахуванням виявленої помилки чи без?
    31.01.2024110
  • Starlink для військового підрозділу: документальне оформлення
    Для працівника, який воює, і його підрозділу компанія придбала систему Starlink. Як документально правильно оформити передачу і передати право користування (щомісячна абонплата за користування системи)?
    25.10.2023129