• Посилання скопійовано

Списання паперу на макулатуру: які наслідки з ПДВ?

Підприємство (платник ПДВ та податку на прибуток) займається реалізацією паперу. Через порушення умов зберігання папір втратив товарний вигляд, тому прийнято рішення його списати та оприбуткувати макулатуру з подальшою її реалізацією. Як відображається така операція в бухобліку та які податкові наслідки при цьому виникають?

Згідно з п. 3 НП(С)БО 1 активи – це ресурси, контрольовані підприємством у результаті минулих подій, використання яких, як очікується, призведе до отримання економічних вигод у майбутньому. Оскільки зіпсований папір в подальшому не може бути реалізований постачальнику, відповідно він втрачає ознаки активу і підлягає списанню на підставі акту списання. При цьому в акті списання зазначаються причини такого списання та оприбутковані залишки (в даному випадку макулатура). Такі залишки оприбутковуються за ціною можливої реалізації. Списання зіпсованого товару відображається проводкою Дт 947 Кт 281, а оприбуткування макулатури - Дт 209 Кт 719.

 

ПДВ

Відповідно до п. 198.5 ПКУ платник податку, зобов’язаний нарахувати податкові зобов’язання та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в ЄРПН податкову накладну, у разі якщо під час придбання товарів, послуг чи необоротних активів суми ПДВ були включені до складу податкового кредиту і такі товари, послуги чи необоротні активи починають використовуватись в неоподатковуваних операціях або не у господарській діяльності підприємства.

Відповідно, списання такого товару понад норму природного убутку призведе до необхідності нарахування зобов’язань з ПДВ.

Постачання макулатури (товарна позиція згідно УКТ ЗЕД 4707), згідно з п. 23 підрозділу 2 Розділу ХХ ПКУ, тимчасово до 1 січня 2019 року звільняється від оподаткування ПДВ. При цьому при постачанні такої продукції складається податкова накладна «Складена на операції, звільнені від оподаткування». Щодо порядку складання такої податкової ми писали тут>>>

 

Податок на прибуток

Об’єктом оподаткування податком на прибуток, відповідно до пп. 134.1.1 ПКУ, є фінансовий результат, розрахований за правилами бухобліку, з обов’язковим проведенням коригування на різниці, встановлені розділом ІІІ ПКУ для підприємств, річний дохід яких за останній звітний період перевищив 20 млн грн, або за власним бажанням підприємства.

У зв’язку з тим, що розділом ІІІ ПКУ не передбачено різниць, пов’язаних із неліквідною продукцією, коригувань під час здійснення операцій зі списання нереалізованої продукції не проводиться і вони проходять суто за бухгалтерським обліком.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»