• Посилання скопійовано

Часткове успадкування частки приватного підприємства у разі смерті засновника з 80% в статутному фонді

Помер директор (власник 80% в статутному фонді приватного підприємства). Через пів року його дружина (засновниця підприємства з 10% в статутному фонді) успадкувала його частку за законом. Як документально оформити це в бухобліку і в яких документах потрібно відобажати такі зміни?

В бухобліку слід відобразити зміни у складі засновників на субрахунку 401 "Статутний капітал". Для цього слід зробити проведення:

  • Дт 401, аналітичний рахунок  померлого директора;
  • Кт 401, аналітичний рахунок його дружини як учасника, який успадкував його частку.

Проведення робиться на підставі внесених змін у Статут підприємства.

Оподаткування доходу у вигляді частки приватного підприємства, отриманої спадкоємцем-фізособою в результаті прийняття ним у спадщину такої частки, установлює ст. 174 ПКУ. В даному випадку застосовується нульова ставка ПДФО,  оскільки частка у статутному капіталі успадкована членом сім'ї першого ступеню споріднення. Відповідно до пп. 14.1.263 ПКУ  членами сім’ї фізособи першого ступеня споріднення для цілей розділу IV ПКУ вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізособи, у тому числі усиновлені.

Звільняються від оподаткування військовим збором доходи, що згідно з розділом IV ПКУ не включаються до загального оподатковуваного доходу фізосіб, в тому числі ті, що не підлягають оподаткуванню або оподатковуються за нульовою ставкою ПДФО (пп. 1.7 п. 16-1 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ). Це означає, що із вартості успадкованої частки СК не потрібно утримувати військовий збір у разі її оподаткування за нульовою ставкою ПДФО. Зокрема, у разі спадкування об’єкта спадщини членами сім’ї спадкодавця першого ступеня споріднення.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Поставка основного засобу резиденту за трьохстороннім договором, де платник-нерезидент: облік та оподаткування
    Підприємство уклало трьохсторонній договір на поставку автобусів дитячому садку, де платником є нерезидент. Оплата в євро. Перша частина оплати 10% - 02.01.2024 р., друга 90% - 14.02.2024 р. ПДВ у складі ціни. Поставка автобуса відбулася 15.02.2024 р. Який порядок відображення в обліку та складання ПН?
    27.03.202413
  • Як повернути ОЗ з рахунку 286 знову на рахунок 10?
    Підприємство у вересні 2021 р. прийняло рішення продати основні засоби (меблі). Активи було переведено до складу необоротних активів, утримуваних для продажу за найменшою з вартостей, зокрема, балансовою. У зв'язку з війною ці ОЗ не були продані. У 2024 р. прийнято рішення не продавати їх та продовжити використовувати у госпдіяльності. Скоригована балансова вартість (балансова вартість зменшена на суму амортизації, яка була б нарахована за період жовтень 2021 - грудень 2023 рр.) дорівнює нулю. За якою вартістю зараховувати об'єкт до складу основних засобів?
    26.03.202461
  • Облік компенсації за працевлаштування ВПО
    Які бухгалтерські проведення слід здійснити при компенсації роботодавцю за працевлаштування ВПО?
    26.03.202434
  • Чи збільшують первісну вартість ОЗ витрати на його монтаж на новому місці використання?
    Підприємство має об’єкт ОЗ, який використовувався в орендованому магазині. Після закінчення договору оренди, об'єкт ОЗ демонтований за старою адресою використання та переміщений в інший орендований магазин за іншою адресою. Для використання ОЗ за новою адресою підприємство понесло витрати на демонтаж за старою адресою та монтаж ОЗ на новому місці. Як обліковувати послуги демонтажу і монтажу старого (що уже був у використанні) об'єкту ОЗ за новою адресою? Чи можна збільшити первісну вартість ОЗ на суму витрат на його монтаж на новому місці?
    25.03.202442
  • Облік придбання ОЗ в кредит за програмою 5-7-9
    Підприємство придбаває обладнання, сплачуючи 30% коштів, а 70% сплачує банк за кредитним договором на 5 років за програмою 5-7-9. Частину відсотків за кредитом сплачує підприємство, а частину - держава. Обладнання ще не виготовлене. За договором, поставка буде на 71-й день від дати оплати, яка була 08.02.2024 р. Як відображати ці операції в бухобліку?
    21.03.202442