• Посилання скопійовано

Комплектація готової продукції: як відобразити в обліку?

Підприємство закуповує у постачальника два товари (внутрішній та зовнішній блоки кондиціонера), а реалізує кінцевому покупця один товар (кондиціонер), який складається з двох частин. Як така операція відображається в обліку?

Як зазначено у  ст. 9 Закону  "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", підставою для бухобліку господарських операцій є первинні документи. Так як законодавчо не врегульовано, яким документом необхідно оформлювати факт здійснення операцій з комплектування товару на складі, то підприємство повинно розробити самостійно такий внутрішній документ. При складанні такого документу необхідно враховувати обов’язкові реквізити первинних документів, які перераховані у п. 2 вищезазначеної статті, а саме:

  • назву документа (форми);
  • дату складання;
  • назву підприємства, від імені якого складено документ;
  • зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;
  • посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;
  • особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Для відображення такої операції в обліку можна використовувати два методи.

Так як комплектація двох товарів в один – це все ж таки здійснення певних дій над ними, то для відображення такої операції можна використовувати рахунок 23 «Виробництво». Для цього оформлюють два бухгалтерські проведення: Дт 23 Кт 281 з номенклатурою зіставних частин і відповідно друге Дт 281 з номенклатурою цілого кондиціонера та Кт рахунка 23. Однак, зважаючи на визначення, наведене у інструкції до використання плану рахунків, а саме, що цей рахунок призначений для узагальнення інформації про витрати на виробництво продукції, можна прийти до висновку, що цей рахунок доцільно використовувати коли окрім двох зіставних частин, операція по комплектуванню задіюються ще додаткові матеріли чи трудові ресурси. 

У випадку якщо покупцю здійснюється просто поставка товару в комплекті, то доцільніше використовувати другий метод, без використання рахунку 23. А саме Дт рахунку 28 з новою номенклатурою цілого кондиціонера і Кт 28 з номенклатурою зіставних частин.

Що стосується складання податкової накладної на таку поставку слід враховувати  лист ДФС у м. Києві від 13.02.2017 р. №2888/10/26-15-14-05-04-22 . Податківці зазначили, що якщо з товарів були вироблені інші види продукції, але такі товари не були піддані достатній обробці/переробці на митній території України та класифікаційний код товару згідно з УКТ ЗЕД на рівні будь-якого з перших чотирьох знаків залишився незмінним, то при їх постачанні код УКТ ЗЕД в ПН не міняється, комплектуючі зібраного товару вказуються поелементно.

При цьому критеріями достатньої переробки є:

  • виконання виробничих або технологічних операцій, за результатами яких змінюється класифікаційний код товару згідно з УКТ ЗЕД на рівні будь-якого з перших чотирьох знаків;
  • зміна вартості товару в результаті його переробки, коли відсоткова частка вартості використаних матеріалів або додаткової вартості досягає фіксованої частки у вартості кінцевого товару (правило адвалорної частки);
  • виконання виробничих та/або технологічних операцій, які в результаті переробки товару не ведуть до зміни його класифікаційного коду згідно з УКТ ЗЕД або вартості згідно з правилом адвалорної частки, але з дотриманням певних умов вважаються достатніми для визнання товару походженням із тієї країни, де такі операції мали місце.

Щодо товару, для якого такі критерії достатньої переробки не встановлено застосовується правило, згідно з яким товар вважається підданим достатній переробці, якщо в результаті його переробки змінено класифікаційний код товару згідно з УКТ ЗЕД на рівні будь-якого з перших чотирьох знаків. Детально даний лист ми розглядали у нашій новині>>>

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Поставка основного засобу резиденту за трьохстороннім договором, де платник-нерезидент: облік та оподаткування
    Підприємство уклало трьохсторонній договір на поставку автобусів дитячому садку, де платником є нерезидент. Оплата в євро. Перша частина оплати 10% - 02.01.2024 р., друга 90% - 14.02.2024 р. ПДВ у складі ціни. Поставка автобуса відбулася 15.02.2024 р. Який порядок відображення в обліку та складання ПН?
    27.03.202411
  • Як повернути ОЗ з рахунку 286 знову на рахунок 10?
    Підприємство у вересні 2021 р. прийняло рішення продати основні засоби (меблі). Активи було переведено до складу необоротних активів, утримуваних для продажу за найменшою з вартостей, зокрема, балансовою. У зв'язку з війною ці ОЗ не були продані. У 2024 р. прийнято рішення не продавати їх та продовжити використовувати у госпдіяльності. Скоригована балансова вартість (балансова вартість зменшена на суму амортизації, яка була б нарахована за період жовтень 2021 - грудень 2023 рр.) дорівнює нулю. За якою вартістю зараховувати об'єкт до складу основних засобів?
    26.03.202460
  • Облік компенсації за працевлаштування ВПО
    Які бухгалтерські проведення слід здійснити при компенсації роботодавцю за працевлаштування ВПО?
    26.03.202434
  • Чи збільшують первісну вартість ОЗ витрати на його монтаж на новому місці використання?
    Підприємство має об’єкт ОЗ, який використовувався в орендованому магазині. Після закінчення договору оренди, об'єкт ОЗ демонтований за старою адресою використання та переміщений в інший орендований магазин за іншою адресою. Для використання ОЗ за новою адресою підприємство понесло витрати на демонтаж за старою адресою та монтаж ОЗ на новому місці. Як обліковувати послуги демонтажу і монтажу старого (що уже був у використанні) об'єкту ОЗ за новою адресою? Чи можна збільшити первісну вартість ОЗ на суму витрат на його монтаж на новому місці?
    25.03.202442
  • Облік придбання ОЗ в кредит за програмою 5-7-9
    Підприємство придбаває обладнання, сплачуючи 30% коштів, а 70% сплачує банк за кредитним договором на 5 років за програмою 5-7-9. Частину відсотків за кредитом сплачує підприємство, а частину - держава. Обладнання ще не виготовлене. За договором, поставка буде на 71-й день від дати оплати, яка була 08.02.2024 р. Як відображати ці операції в бухобліку?
    21.03.202442