• Посилання скопійовано

Облік податку на нерухоме майно

Як відображається в обліку сума нарахованого та сплаченого податку на нерухомість? Чи може підприємство віднести до складу витрат залишок суми такого податку, якщо при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток частина податку на нерухомість не використана?

ЗапитанняЯк відображається в обліку сума нарахованого та сплаченого податку на нерухоме майно? Чи може підприємство віднести до складу витрат залишок суми такого податку, якщо при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток частина податку на нерухомість залишилася не використаною (сума нарахованого податку на прибуток менша, ніж нарахований податок на нерухоме майно)?

Відповідь:

Згідно з п. 137.6 ПКУ податок на прибуток, що підлягає сплаті до бюджету платниками податку має зменшуватися на суму нарахованого за звітний період податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки саме щодо об'єктів нежитлової нерухомості.

Якщо платник податку на прибуток у звітному періоді не отримав прибутку, або сума податку на прибуток менша за суму податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, залишок суми такого податку, не врахований у зменшення податку на прибуток поточного періоду, не переноситься на зменшення податку на прибуток наступних податкових (звітних) періодів.

Але це відбувається в податковому обліку платника податку на прибуток. А як відображається податок на нерухомість в бухгалтерському обліку?

Саме в бухгалтерському обліку відбувається те, що в п. 137.6 ПКУ має назву нарахування податку на нерухоме майно. При цьому підприємство визнає зобов’язання зі сплати такого податку. А от облік витрат за таким податком має свої особливості і обумовлені вони порядком його декларування та сплати. 

Зокрема, у листі ДФС від 10.05.2016 р. №10299/6/99-95-42-02-16  коротко підсумовується порядок звітування за податком на нерухоме майно і порядок сплати цього податку. Згідно з нормами ПКУ, юрособи зобов’язані визначати суму цього податку, виходячи з нерухомості, яка перебуває в їх власності станом на 1 січня звітного року, і подати декларацію з цього податку до 20 лютого звітного року. Свої особливості має визначення цього податку в разі, якщо протягом звітного року платник набуває або втрачає право власності на нерухоме майно. Вони теж зазначені в цьому листі із посиланням на відповідні норми ПКУ. Додатково можна прочитати листи ГУ ДФС у Київській області від 16.06.2016 р. №1368/10/10-36-13-04, ГУ ДФС у Запорізькій області від 18.05.2016 р. №1653/10/08-01-13-03-14 тощо.

Тож, в найпростішому випадку, підприємство визначає суму податку на нерухоме майно за звітний рік самостійно і наперед. Цей податок сплачується щоквартально, рівними частками, протягом 30 днів після закінчення відповідного кварталу (пп. 266.10.1 ПКУ).  Тому в бухгалтерському обліку нарахування суми податку відбувається на підставі поданої декларації (тобто, в сумі узгодженого податкового зобов’язання) проведенням Дт 39 Кт 641. А ось визнання витрат відбувається рівними частками щомісячно або щоквартально: Дт 23, 91-94 Кт 39  (див. з цього приводу лист Мінфіну від 18.08.2015 р. №31-11410-08-16/26592). Відповідно, сплата податку (на підставі платіжних доручень та виписок банку) відображатиметься проведенням: Дт 641 Кт 311.

Далі сума нарахованого податку на нерухомість враховується для зменшення суми податку на прибуток в розмірі, зазначеному в п. 137.6 ПКУ. Але ані таке зменшення, ані залишок невикористаного в рахунок цього зменшення податку на нерухомість, не відображається в бухгалтерському обліку! Ця процедура відбувається тільки при заповненні декларації з податку на прибуток за відповідний звітний період.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024111
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.202435
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202423
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202436
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    24.04.202410