• Посилання скопійовано

Списання основних засобів у неприбутковій організації

Як списати кавомашину у профспілковій організації, яка має неприбутковий статус? Кавомашину повністю замортизовано та строк її корисного використання закінчився

 Документальне оформлення

Відповідно до п. 41 Методрекомендацій з обліку ОЗ №561 керівник підприємства створює постійно діючу комісію на підприємстві для:

  • визначення непридатності основних засобів для використання;
  • визначення можливості їх використання іншими підприємствами, організаціями й установами;
  • визначення неефективності або недоцільності їх поліпшення (ремонту, модернізації тощо), а отже, фактично списання ОЗ;
  • оформлення відповідних первинних документів.

У випадку списання повністю замортизованої кавомашини така комісія:

1) безпосередньо оглядає об'єкт, що підлягає списанню – кавомашину;

2) встановлює причини невідповідності критеріям активу – повний знос внаслідок закінчення строку корисного використання;

3) складає та підписує акт на списання такого ОЗ.

Отже, саме така комісія при ліквідації ОЗ оформлює акт на списання ОЗ. Радимо для цього використовувати типову форму, затверджену наказом Мінстату №352, - №ОЗ-3 «Акт списання основних засобів».

Крім цього, дані про ліквідацію (списання) ОЗ відображаються додатково й у формі №ОЗ-6 «Iнвентарна картка обліку основних засобів» та у формі №ОЗ-8 «Картка обліку руху основних засобів».

До документів, якими оформлено вибуття ОЗ, додають (за їх наявності) регістри аналітичного обліку ОЗ (п. 42 Методрекомендацій з обліку ОЗ та п. 34 П(С)БО 7).

Складені комісією акти на списання ОЗ відображають у бухобліку після їх затвердження (погодження) керівником підприємства (п. 43 Методрекомендацій з обліку ОЗ).

 

Бухгалтерський облік

Виходячи з норми п. 33 П(С)БО 7, ліквідація ОЗ — не що інше, як їх вибуття з обліку внаслідок невідповідності критеріям визнання активом, передбаченим п. 6 П(С)БО 7.

 

Приклад: Підприємство списує кавомашину внаслідок закінчення строку корисного використання та повного зносу. Первісна вартість кавомашини – 14000 грн, сума накопиченого зносу – також 14000 грн (первісну вартість кавомашини повністю замортизовано). При списанні кавомашини її первісна вартість та накопичений знос «згортаються»: Дт 131 Кт 104 на суму 14000 грн.

Факт того, що профспілкова організація зареєстрована як неприбуткова органіація, ніяк не впливає на порядок списання основних засобів.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    Сьогодні 12:0551
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    Сьогодні 11:0624
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202419
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202431
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    24.04.202410