• Посилання скопійовано

Створення МАФу власними силами: як відобразити в бухобліку?

Як провести в бухобліку списання матеріалів та інших витрат при створенні МАФу господарським способом? На якому рахунку обліковувати створений МАФ?

Відповідно до ч. 2 ст. 21 Закону «Про благоустрій населених пунктів» мала архітектурна форма – це елемент декоративного чи іншого оснащення об'єкта благоустрою. Об'єктом благоустрою виступають території населеного пункту: території загального користування (парки, вулиці, майдани, пляжі тощо), прибудинкові території, території будівель та споруд інженерного захисту територій, території підприємств, установ, організацій.

До малих архітектурних форм, зокрема, належать:

  • альтанки, павільйони, навіси; вуличні меблі (лавки, лави, столи);
  • огорожі, ворота, ґрати;
  • декоративна та ігрова скульптура;
  • сходи, балюстради та інші елементи благоустрою, визначені законодавством.

Таким чином, МАФ не відноситься до будівель чи споруд згідно з визначеннями, наведеними у Держкласифікаторі будівель та споруд ДК 018-2000. Пропонуємо вести бухоблік МАФів на субрахунку 109 «Інші основні засоби».

Відповідно до п. 7 П(С)БО 7 створені основні засоби зараховуються на баланс підприємства за первісною вартістю. Одиницею обліку основних засобів є об'єкт основних засобів, в даному випадку -  МАФ.

Первісна вартість створеного об'єкта основних засобів складається з таких витрат:

  • суми, які сплачують постачальникам активів та підрядникам за виконання будівельно-монтажних робіт (без непрямих податків);
  • реєстраційні збори, державне мито та аналогічні платежі, які здійснюються в зв'язку з придбанням (отриманням) прав на об'єкт основних засобів;
  • суми непрямих податків у зв'язку з придбанням (створенням) основних засобів (якщо вони не відшкодовуються підприємству). До цієї статті буде включено ПДВ, сплачене підрядникам (якщо вони залучалися для виконання окремих робіт);
  • витрати на створення МАФу господарським способом (матеріали, зарплата тощо), установку, монтаж, налагодження;
  • інші витрати, безпосередньо пов'язані з доведенням МАФу до стану, у якому він придатний для використання із запланованою метою.

Зазначені витрати на придбання  списуються за дебетом субрахунку 152 «Придбання (виготовлення) основних засобів». На підставі акту введення в експлуатацію робиться проведення Дт 109 Кт 152 на суму витрат.

Придбання матеріалів для виготовлення МАФу відображається записом:

  • Дт 20 (відповідний субрахунок для обліку матеріалів, зокрема, Дт 205 «Будівельні матеріали»;
  • Кт 631 у розрізі розрахунків з постачальниками.

Оплата матеріалів: Дт 631 Кт 311 на підставі банківської виписки.

Списання матеріалів: Дт 152 Кт 20 на підставі акту списання матеріалів на виготовлення МАФу. 

Відображення витрат на оплату праці на нарахування ЄСВ щодо персоналу, який зайнятий на виготовленні МАФу: Дт 151 Кт 661 (зарплата), 651 (нарахування ЄСВ).

Витрати на оплату робіт і послуг сторонніх підрядників (за наявності): Дт 151 Кт 631.

Після того, як роботи з виготовлення МАФу  завершено, витрати списуються на дебет субрахунку  109 «Інші основні засоби», формуючи первісну вартість нового МАФу: Дт 109 Кт 152. 

Факт введення МАФу в експлуатацію підтверджується актом введення в експлуатацію ОЗ.

Відповідно до п. 23 П(С)БО 7 нарахування амортизації здійснюється протягом строку корисного використання (експлуатації) об'єкта, який встановлюється підприємством у розпорядчому акті при визнанні цього об'єкта активом (при зарахуванні на баланс), і призупиняється на період його реконструкції, модернізації, добудови, дообладнання та консервації.

Метод амортизації обирається підприємством самостійно з урахуванням очікуваного способу отримання економічних вигід від його використання. Метод амортизації об'єкта основних засобів переглядається у разі зміни очікуваного способу отримання економічних вигід від його використання. Нарахування амортизації за новим методом починається з місяця, наступного за місяцем прийняття рішення про зміну методу амортизації. Нарахування амортизації проводиться щомісячно.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024111
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.202435
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202423
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202436
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    24.04.202410