• Посилання скопійовано

Витрати щодо зведеної техдокументації на прокладення мережі Інтернет: як облікувати?

Підприємство орендує декілька офісних приміщень на різних поверхах бізнес-центру. Орендарем прокладено мережі основного та додаткового каналів Інтернет. Надалі спеціалізованій організації замовлено складання зведеної технічної документації на ці мережі. Як ці витрати відобразити в обліку орендаря?

Запитання:

Підприємство орендує декілька офісних приміщень на різних поверхах бізнес-центру. Договори оренди укладено на рік з пролонгацією ще на один рік у разі, якщо жодна зі сторін за місяць до завершення дії договору не заявить про намір його припинити. В діяльності підприємства одним з головних факторів є забезпечення надійного та швидкісного доступу до мережі Інтернет. Для цього протягом декількох років виконувалися роботи з прокладання мереж основного та додаткового каналів Інтернет, які обліковуються як поліпшення орендованих приміщень. Надалі виникла необхідність скласти зведену технічну документацію на ці мережі, для чого було залучено спеціалізовану організацію. Підрядник надав акт виконаних робіт з двох частин: перша на проведення комплексного технічного огляду структурованої кабельної мережі, друга на складання технічної документації (схема мереж, поверхові плани). Як ці витрати відобразити в обліку підприємства?

 

Відповідь:

Насамперед зазначимо, що наймач може поліпшити річ, яка є предметом договору найму, лише за згодою наймодавця. Якщо поліпшення можуть бути відокремлені від речі без її пошкодження, наймач має право на їх вилучення (ч. 1 та 2 ст. 778 ЦКУ).

У разі, якщо поліпшення речі зроблено за згодою наймодавця, наймач має право на відшкодування вартості необхідних витрат або на зарахування їх вартості до рахунку плати за користування річчю (ч. 5 ст. 778 ЦКУ).

Якщо наймач без згоди наймодавця зробив поліпшення, які не можна відокремити без шкоди для речі, він не має права на відшкодування їх вартості (ч. 5 ст. 778 ЦКУ).

Відповідно до п. 8 П(С)БО 14 об'єкт операційної оренди відображається орендарем на позабалансовому рахунку бухобліку за вартістю, указаною в угоді про оренду.

Витрати орендаря на поліпшення об'єкта операційної оренди (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо), що приводять до збільшення майбутніх економічних вигід, які первісно очікувалися від його використання, відображаються орендарем як капітальні інвестиції у створення (будівництво) інших необоротних матеріальних активів.

Також зазначимо, що в п. 3 Загальних умов №668, термін «роботи» вживається в значенні будівельні, монтажні, проектні, пусконалагоджувальні та інші роботи, пов'язані з будівництвом об'єкта.

Отже, проведення комплексного технічного огляду структурованої кабельної мережі основного та додаткового каналів Інтернет та складання технічної документації (схема мереж, поверхові плани) належать до проектних робіт. Витрати на виконання таких робіт відображаються у складі капітальних інвестицій у створення (будівництво) інших необоротних матеріальних активів.

В п. 21 Методичних рекомендацій №561 вказано, що витрати орендаря на поліпшення об'єкта операційної оренди, які визнаються ним капітальними інвестиціями за умовами, зазначеними у п. 29-31 цих Методичних рекомендацій, відображаються орендарем за дебетом рахунку капітальних інвестицій (за дебетом субрахунку 153). 

Такі витрати зараховуються до складу основних засобів як первісна вартість нового об'єкта підгрупи 2.7 класифікації основних засобів, наведеної в п. 7 Методичних рекомендацій №561, тобто, об'єкта підгрупи «інші необоротні матеріальні активи» на однойменному субрахунку 117.

Згідно з п. 27 П(С)БО 7 амортизація об'єктів, що належать до підгрупи «інші необоротні матеріальні активи» (вартість завершених капітальних інвестицій в об'єкти операційної оренди), нараховується за методами, які наведені в пп. 1 і 5 п. 26 П(С)БО 7, а саме прямолінійного та виробничого.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Нерезидент надав знижку на послуги: нюанси обліку та оподаткування
    Підприємство 22.02.2024 р. отримало експедиторські послуги від нерезидента - 1000 євро. ПН зареєстровано за датою першої події. Нерезидент 15.03.2024 р. надав знижку 200 євро. Окремо це було зафіксовано у додатковій угоді та складено акт коригування. Оплата ще не проводилась. Як відобразити дане коригування в обліку?
    23.04.202411
  • Як відобразити в обліку ВПА, якщо підприємство отримало податковий збиток?
    Підприємство отримало збиток за результатами звітного року в сумі 600 тис. грн. Податковий збиток складає 100 тис. грн (збільшуючі постійні різниці 300 тис. грн, тимчасові 200 тис. грн). Як в обліку та звітності відобразити ВПА? Також підприємство утримує податок при виплаті доходів нерезиденту. Як відобразити це утримання в обліку та декларації?
    23.04.202415
  • Виконання інженерних робіт: що в бухобліку?
    Підприємство виконує інженерні роботи, результатом яких є технічна документація. Роботи можуть виконуватися протягом 6 – 9 місяців і будуть передані замовнику в кінці періоду виконання. Витрати виробничої собівартості відображаються на рахунку 23. За роботами отримуються аванси. Чи потрібно на дату балансу визнавати доходи, навіть якщо роботи не передані замовнику?
    22.04.202431
  • Нюанси списання безнадійної заборгованості
    Підприємство має на балансі прострочену дебіторську та кредиторську заборгованість, яка утворилася в період з 2012 по 2018 роки. Коли за нею спливає строк позовної давності, щоб вона стала безнадійною і списати її з балансу? Як відображати списання в бухобліку? Чи нараховувати ПДВ при списанні?
    19.04.20241 807
  • Облік ОЗ та благодійної допомоги неприбуткової організаціїосно
    Неприбуткова організація отримала 10 ноутбуків, як благодійну допомогу, за актом приймання-передачі, але без ціни. 2 ноутбуки за рішенням керівника залишилися на балансі організації для використання в діяльності. Інші 8 передаються іншій неприбутковій організації, також без ціни. Як ці операції відображати в бухгалтерському обліку?
    19.04.202423