• Посилання скопійовано

Чи можна віднести встановлені шини до витрат підприємства?

Чи правомірно відносити встановлені шини на транспортний засіб до складу витрат, оскільки заміна шин не належить до реконструкції, модернізації чи поліпшення основних засобів?

Дійсно, операції із заміни шин на автомобілі не належать до реконструкції, модернізації, технічного переозброєння та інших видів поліпшення авто, тобто це один з елементів технічного обслуговування.

Згідно з п. 15 П(С)БО 7 всі витрати, що здійснюються для підтримання об'єкта ОЗ у робочому стані (проведення техогляду, нагляду, обслуговування, ремонту тощо) та одержання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигід від його використання, включаються до складу витрат звітного періоду.

Однак, в даному випадку мова йде безпосередньо про вартість робіт із сезонної заміни шин, а не безпосередньо про вартість таких шин.

Відповідно до п. 5 П(С)БО 16  витрати  відображаються в бухобліку одночасно зі зменшенням активів або збільшенням зобов'язань.

При цьому, при встановлені шин на автомобіль підприємство не втрачає їх, тому відповідно зменшення активів не відбувається. Тому вважаємо, що віднесення вартості встановлених шин відразу на витрати підприємства є порушенням П(С)БО. Якщо шини обліковуються як запаси, то до витрат підприємства вони потраплять у разі їх списання з балансу, а саме тоді, коли вони будуть непридатними для подальшого використання.

Як варіант, підприємство може оприбуткувати шини як МНМА (якщо вони потрапляють у встановлені підприємством вартісні критерії) та під час встановлення їх на автомобіль ввести в експлуатацію з методом нарахування амортизації 100%. У такому випадку повна вартість встановлених шин потрапить до нарахованої амортизації і, відповідно, витрат підприємства у періоді їх встановлення.

Якщо ж підприємство все ж прийме рішення щодо відображення встановлених шин на автомобіль у витратах підприємства (про такий метод писали у Віснику за 2016 рік), то необхідно буде зважати, що при зміні шин (зокрема, літньої резини на зимову) таке підприємство повинно буде визнати дохід у сумі шин, які будуть зняті з автомобіля.

В бухобліку такий підхід буде виглядати так: 

  • при передачі шин в експлуатацію виникають витрати внаслідок списання (Дт 23, 91–93 –  Кт 207);
  • при отримані їх назад – дохід внаслідок оприбуткування (Дт 207 – Кт 719). За  п. 24 П(С)БО 9 запаси оприбутковуються на баланс за чистою вартістю реалізації;
  • при наступній передачі шин в експлуатацію їх вартість знову списується з балансу, а потім знову оприбутковується і так відбуватиметься аж до моменту поки шини є придатними до використання.

Від себе зазначимо, що такий підхід є доволі ризиковим, а тому все ж таки вважаємо, що правильним буде списувати вартість шин на витрати підприємства лише після того, як такі шини будуть списуватись з балансу в зв’язку з їх зносом, або обліковувати шини як МНМА з нарахуванням амортизації за методом 100%.

Про облік шин також читайте тут>>

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»