• Посилання скопійовано

Збільшення ставки орендної плати за оренду земельних паїв: як відобразити в обліку?

Підприємство проводить виплату орендної плати за оренду земельних паїв. У договорах оренди, що були складені в 2016 році, встановлено ставку орендної плати 7% від вартості землі. Наразі планується збільшити ставку до 12%. Як в бухобліку відобразити таке збільшення?

За умовами запитання нарахування орендної плати відбувається один раз на рік. За 2018 рік таке нарахування ще не проводилось, а отже, збільшенню підлягає лише орендна плата за 2018 рік.

Зважаючи на те, що нарахування за 2018 рік не проводилось, то в бухобліку збільшення орендної плати відображається лише під час нарахування такої орендної плати. При цьому, сума збільшення не виділяється, а враховується в загальному обсязі нарахованої орендної плати.

Таким чином, нарахування та виплата орендної плати за земельні паї буде виглядати так:

Операція

Бухгалтерський облік

Д-т

К-т

1

Нараховано орендну плату на відповідний рахунок витрат за ставкою 12%

23 (91)

631

2

Утримано ПДФО

631

641/ПДВ

3

Утримано військовий збір

631

642

4

Виплачено орендну плату з каси або на банківські рахунки орендодавців

631

301, 311

У випадку ж, якщо орендна плата виплачується продукцією в натуральній формі, то її виплата буде виглядати так:

Відвантажено продукцію на суму нарахованої орендної плати

361

701

Нараховано ПЗ з ПДВ на вартість відвантаженої продукції

701

641/ПДВ

Проведено взаємозалік

631

361

Зверніть увагу! Якщо орендна плата виплачується у натуральній формі, то «натуральний коефіцієнт» для нарахування ПДФО не застосовується, адже відповідно до ст. 22 Закону про оренду землі орендна плата встановлюється у грошовій формі. Тобто орендна плата нараховується за загальними правилами у грошовій формі, а «натуральна» виплата означає продаж продукції в рахунок раніше нарахованої заборгованості з виплати орендної плати.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Поставка основного засобу резиденту за трьохстороннім договором, де платник-нерезидент: облік та оподаткування
    Підприємство уклало трьохсторонній договір на поставку автобусів дитячому садку, де платником є нерезидент. Оплата в євро. Перша частина оплати 10% - 02.01.2024 р., друга 90% - 14.02.2024 р. ПДВ у складі ціни. Поставка автобуса відбулася 15.02.2024 р. Який порядок відображення в обліку та складання ПН?
    27.03.202413
  • Як повернути ОЗ з рахунку 286 знову на рахунок 10?
    Підприємство у вересні 2021 р. прийняло рішення продати основні засоби (меблі). Активи було переведено до складу необоротних активів, утримуваних для продажу за найменшою з вартостей, зокрема, балансовою. У зв'язку з війною ці ОЗ не були продані. У 2024 р. прийнято рішення не продавати їх та продовжити використовувати у госпдіяльності. Скоригована балансова вартість (балансова вартість зменшена на суму амортизації, яка була б нарахована за період жовтень 2021 - грудень 2023 рр.) дорівнює нулю. За якою вартістю зараховувати об'єкт до складу основних засобів?
    26.03.202461
  • Облік компенсації за працевлаштування ВПО
    Які бухгалтерські проведення слід здійснити при компенсації роботодавцю за працевлаштування ВПО?
    26.03.202434
  • Чи збільшують первісну вартість ОЗ витрати на його монтаж на новому місці використання?
    Підприємство має об’єкт ОЗ, який використовувався в орендованому магазині. Після закінчення договору оренди, об'єкт ОЗ демонтований за старою адресою використання та переміщений в інший орендований магазин за іншою адресою. Для використання ОЗ за новою адресою підприємство понесло витрати на демонтаж за старою адресою та монтаж ОЗ на новому місці. Як обліковувати послуги демонтажу і монтажу старого (що уже був у використанні) об'єкту ОЗ за новою адресою? Чи можна збільшити первісну вартість ОЗ на суму витрат на його монтаж на новому місці?
    25.03.202442
  • Облік придбання ОЗ в кредит за програмою 5-7-9
    Підприємство придбаває обладнання, сплачуючи 30% коштів, а 70% сплачує банк за кредитним договором на 5 років за програмою 5-7-9. Частину відсотків за кредитом сплачує підприємство, а частину - держава. Обладнання ще не виготовлене. За договором, поставка буде на 71-й день від дати оплати, яка була 08.02.2024 р. Як відображати ці операції в бухобліку?
    21.03.202442