Головна Усі консультації Облік та звітність Облік окремих операцій

Витрати на розробку програмного забезпечення – нематеріальний актив

Підприємство уклало договір на надання послуг з розробки та доопрацювання програмного забезпечення, за допомогою якого надається доступ до веб-сайту. За умовами договору до підприємства переходить право власності на таке програмне забезпечення. Як обліковувати витрати?

Нематеріальні активи — право власності на результати інтелектуальної діяльності, у т. ч. промислової власності, а також інші аналогічні права, визнані об'єктом права власності (інтелектуальної власності), право користування майном та майновими правами платника податку в установленому законодавством порядку, у т. ч. набуті в установленому законодавством порядку права користування природними ресурсами, майном та майновими правами (пп. 14.1.120 ПКУ).

Згідно з п. 4 П(С)БО 8, нематеріальний актив — немонетарний актив, який не має матеріальної форми та може бути ідентифікований.

До нематеріальних активів, враховуючи п. 4 та 6 П(С)БО 8, може бути віднесено актив із такими ознаками:

  • актив не має матеріальної форми;
  • може бути ідентифікований (підприємство здійснює його контроль);
  • є імовірність одержання майбутніх економічних вигід;
  • вартість може бути достовірно визначена.

Отже, придбані за договором послуги мають бути ідентифіковані як витрати на створення нематеріального активу з подальшим його введенням в експлуатацію та нарахуванням амортизації.

Бухоблік отриманих послуг виглядатиме так:

  1. Витрати на придбання (створення та удосконалення) об'єктів НА відображають на субрахунку 154 «Придбання (створення) нематеріальних активів» з кредитом субрахунку 631;
  2. Введення в експлуатацію програмного забезпечення в бухобліку відображається за дебетом субрахунка 127 «Інші нематеріальні активи» у кореспонденції з субрахунком 154, на якому відображаються витрати підприємства на придбання або створення власними силами такого активу;
  3. Нарахування амортизації НА відображається за кредитом субрахунка 133 «Накопичена амортизація нематеріальних активів»  у кореспонденції з субрахунком витрат.

Доступ до повного тексту цієї консультації можливий лише для передплатників електронного або паперового «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Мій асистент» становить лише 36 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
Горбовцов Станіслав
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Облік та звітність / Облік окремих операцій
Теги:
Витрати , Нематеріальні активи , Облік

Коментарі: 0

Новини по темі

Консультації по темі