• Посилання скопійовано

Внесення та повернення ПФД директором за допомогою карти-ключа: відображення в обліку

Директор вносить поворотну фінансову допомогу на рахунок підприємства через банк, а потім знімає її з рахунку за допомогою карти-ключа. Якими бухгалтерськими записами відобразити такі операції?

Операція з внесення ПФД на рахунок підприємства

У випадку, якщо директор вносить поворотну фінансову допомогу через касу банку на розрахунковий рахунок, така операція для підприємства є безготівковою. Датою надходження коштів на рахунок підприємства у вигляді ПФД робиться бухгалтерський запис Дт 311 Кт 685 «Розрахунки з іншими кредиторами».

При цьому, зважаючи, що таке надходження коштів для підприємства є безготівковим, на нього не поширюються граничні суми розрахунків готівкою, встановлені п. 6 Положення №148.

 

Операція із зняття коштів за допомогою картки-ключа

Карта "ключ до рахунку" є своєрідним аналогом чекової книжки. З цієї причини кошти, що зняті за допомогою такої карти, вважаються такими, що видані з рахунку підприємства під звіт працівнику, що їх зняв або витратив. Відповідно, зняття таких коштів відображається в бухгалтерському обліку записом Дт 372  Кт 311 на підставі виписки банку.

Отже, директор повинен або скласти звіт про використання таких коштів, або повернути їх в касу підприємства не пізніше наступного дня (у тому випадку, якщо доручення виконано не було - п. 19 Положення №148). Однак, зважаючи на те, що директор не міг здійснити цивільну дію з повернення  собі коштів за дорученням підприємства (така дія буде вважатись нікчемною), то єдиний вихід повернути такі кошти не пізніше наступного дня в касу підприємства. Таке повернення відображається бухгалтерським записом Дт 301 Кт 372. 

Чи складати пустий авансовий звіт при поверненні таких невикористаних коштів – питання спірне. Для перестрахування під час внесення директором коштів до каси він має скласти пустий (нульовий) авансовий звіт і внести кошти як повернення невикористаної підзвітної суми. Однак такого обов’язку норми п. 170.9 ПКУ не передбачають. Зокрема, з формулювань пп. 170.9.2 ПКУ випливає висновок, що авансовий звіт подається лише при використанні коштів у відрядженні або при виконанні цивільно-правової дії за дорученням та за рахунок особи, що видала кошти під звіт.

І  тільки після повернення цих коштів в касу підприємство може видати їх директору як повернення ПФД, що відображається записом Дт 685 Кт 301.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Поставка основного засобу резиденту за трьохстороннім договором, де платник-нерезидент: облік та оподаткування
    Підприємство уклало трьохсторонній договір на поставку автобусів дитячому садку, де платником є нерезидент. Оплата в євро. Перша частина оплати 10% - 02.01.2024 р., друга 90% - 14.02.2024 р. ПДВ у складі ціни. Поставка автобуса відбулася 15.02.2024 р. Який порядок відображення в обліку та складання ПН?
    27.03.202412
  • Як повернути ОЗ з рахунку 286 знову на рахунок 10?
    Підприємство у вересні 2021 р. прийняло рішення продати основні засоби (меблі). Активи було переведено до складу необоротних активів, утримуваних для продажу за найменшою з вартостей, зокрема, балансовою. У зв'язку з війною ці ОЗ не були продані. У 2024 р. прийнято рішення не продавати їх та продовжити використовувати у госпдіяльності. Скоригована балансова вартість (балансова вартість зменшена на суму амортизації, яка була б нарахована за період жовтень 2021 - грудень 2023 рр.) дорівнює нулю. За якою вартістю зараховувати об'єкт до складу основних засобів?
    26.03.202460
  • Облік компенсації за працевлаштування ВПО
    Які бухгалтерські проведення слід здійснити при компенсації роботодавцю за працевлаштування ВПО?
    26.03.202434
  • Чи збільшують первісну вартість ОЗ витрати на його монтаж на новому місці використання?
    Підприємство має об’єкт ОЗ, який використовувався в орендованому магазині. Після закінчення договору оренди, об'єкт ОЗ демонтований за старою адресою використання та переміщений в інший орендований магазин за іншою адресою. Для використання ОЗ за новою адресою підприємство понесло витрати на демонтаж за старою адресою та монтаж ОЗ на новому місці. Як обліковувати послуги демонтажу і монтажу старого (що уже був у використанні) об'єкту ОЗ за новою адресою? Чи можна збільшити первісну вартість ОЗ на суму витрат на його монтаж на новому місці?
    25.03.202442
  • Облік придбання ОЗ в кредит за програмою 5-7-9
    Підприємство придбаває обладнання, сплачуючи 30% коштів, а 70% сплачує банк за кредитним договором на 5 років за програмою 5-7-9. Частину відсотків за кредитом сплачує підприємство, а частину - держава. Обладнання ще не виготовлене. За договором, поставка буде на 71-й день від дати оплати, яка була 08.02.2024 р. Як відображати ці операції в бухобліку?
    21.03.202442