• Посилання скопійовано

Бухоблік ремонту орендованого приміщення благодійною організацією

Благодійна організація орендувала приміщення для надання безкоштовних послуг в рамках благодійної програми. Строк договору оренду 3 роки. Як відображаються витрати на ремонт даного приміщення?

Перш за все необхідно зважати на характер здійснюваного ремонту.

Так, ремонт може бути поточним ремонтом та поліпшенням (поліпшення – це модернізація, модифікація, добудова, реконструкція). Рішення про характер і ознаки здійснюваних організацією робіт, тобто, чи спрямовані вони на підвищення техніко-економічних можливостей (модернізація, модифікація, добудова, реконструкція) об'єкта, що приведе у майбутньому до збільшення економічних вигід, чи здійснюються вони для підтримання об'єкта в придатному для використання стані та одержання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигід від його використання, приймається керівником організації з урахуванням результатів аналізу існуючої ситуації та суттєвості таких витрат (п. 29 Методрекомендацій №561). Відповідно до цього розглянемо обидва варіанти обліку ремонту.

 

Поточний ремонт

Будь-які витрати, що їх організація здійснює для підтримання приміщення в робочому стані, зокрема, на ремонт, з метою одержання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигід від його використання, слід включати до витрат (п. 15 П(С)БО 7 та п. 32 Методрекомендацій №561). А отже, витрати на поточний ремонт, як витрати на підтримання приміщення у робочому стані, списують до витрат у звітному періоді їх понесення (капіталізацію цих витрат не здійснюють).

 

Поліпшення об’єкту оренди

Згідно з абз. 2 п. 8 П(С)БО 14  витрати орендаря на поліпшення об'єкта операційної оренди (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція і тощо), які призводять до збільшення майбутніх економічних вигід, первісно очікуваних від його використання, відображаються орендарем як капітальні інвестиції в створення (будівництво) інших необоротних матеріальних активів. Таким чином, витрати на поліпшення орендованого приміщення акумулюються на рахунку 153 з подальшим введенням їх в експлуатацію як об’єкту основних засобів (Дт 117 Кт 153) та амортизацією його впродовж строку корисного використання. 

Нагадаємо, що відповідно до Інструкції №291 на субрахунку 117, зокрема, відображається вартість завершених капітальних інвестицій в об'єкти операційної оренди (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо).

 

Строк амортизації

Відповідно до п. 23 П(С)БО 7 нарахування амортизації здійснюється протягом строку корисного використання (експлуатації) об'єкта, який встановлюється установою (у розпорядчому акті) при визнанні цього об'єкта активом (при зарахуванні на баланс).

При цьому, строк корисного використання (експлуатації) - очікуваний період часу, протягом якого необоротні активи будуть використовуватися установою.

Виходячи з того, що орендоване приміщення після закінчення строку дії договору оренди використовуватись вже не зможе, то цілком логічним є встановлення строку амортизації вартості його поліпшення, виходячи з кількості місяців, які залишились до закінчення договору оренди, починаючи з місяця, у якому було здійснено таке поліпшення.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»